CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter 2009 19 november 2009 Me, You and Me Over Personal Branding! Dimitri Hubregtse Saskia Best
Boeken Als jij een merk zou zijn, Ruud Boer
Merkmodel
Merkinnerlijk Karakter van het merk Iets wat niet makkelijk is te veranderen Iemand die altijd serieus is kan niet opeens een losbol worden En Balkenende kan niet zomaar Beckham worden
Merkinnerlijk Merkvisie Merkmissie (hoe realiseer je merkvisie) Merkwaarden Merkpersoonlijkheid Merkbelofte (payoff) Merk kernconcept
Merkuiterlijk Vormgeving incl zintuigen van een merk Flexibeler Het magenta van T-Mobil veranderen leidt tot merkvervreemding
Ervaar het merk met je zintuigen Het merk ziet eruit als: Het merk voelt als: Het merk ruikt als: Het merk smaak als: Het merk klinkt als:
Merkgedrag Innerlijk en uiterlijk leiden tot gedrag
Identiteit en imago Wie ben ik ? = huidige identiteit Hoe wil ik zijn ? = gewenste identiteit Hoe kom ik over ? = huidig imago Hoe wil ik overkomen = gewenst imago Hoe denk ik over mezelf? = zelfbeeld
Merkwaarden Durex verkocht altijd condooms met als kernwaarde zekerheid Testresultaten op de verpakking waren het bewijs Echter onvoldoende onderscheidend Verschuiving naar genot en fun
Wanneer succes? Echt Hema Waar sta je voor Eerlijk en open Samenwerking Herkenbare vormgeving
Oefeningen Staan volop in het boekje Als ik een merk zou zijn...
Jan Peter Balkenende Zien Horen Voelen Ruiken Proeven Taal Persoon Toekomstdroom
Georgina Verbaan Zien Horen Voelen Ruiken Proeven Taal Persoon Toekomstdroom
Personal Branding Cases
Tot 17 december: dan gaan we het hebben over Brand Activation Vragen Tot 17 december: dan gaan we het hebben over Brand Activation Same time Same place