Nieuwe impulsen voor de fiets

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsbeleid in Breda, vanaf 2013 net een beetje anders……
Advertisements

Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
Marketing Marketingmix
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
De e-fiets in Nederland ontwikkelingen en mogelijkheden voor overheden Fietsberaadbijeenkomst ‘Kansen voor de elektrische fiets’, 29 januari 2009.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie.
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Donderdag 10 juli 2014 Floor fashion opleiding en training van personeel Training n Service verlenen binnen ons bedrijf n Met dank aan: EP:Beerepoot.
Lekker Fietsen ‘s-Hertogenbosch Bert Pauli, wethouder Verkeer en Vervoer ‘s-Hertogenbosch.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
‘Marktgericht fietsbeleid, een tussenstand’ Donderdag 2 april 2009 Welkom bij de themabijeenkomst.
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
gemeentelijk Fietsparkeer-Management-Systeem
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Lock’n’Go. Dienstverlener veilig fietsparkeren Lock’n’Go stalling Beheer, service & onderhoud Eigen klantenservice Partners: Wat is Lock’n’Go ?
Ik wil de goedkoopste hypotheek! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek en hypotheekrente site kunt u onder andere berekenen hoeveel hypotheek u.
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
23 september 2010 VRI’s Amsterdam Fiets Groene Golf / Wachttijdvoorspeller Sjoerd Linders, Team VRO (verkeersregeltechnisch ontwerp)
Welkom!.
Fietsbeleid in Culemborg
Jaarbeurs Utrecht, 21 september 2006 Fiets (parkeer) beleid …aan haar centrum, o.a. met:
Gratis Bewaakt Stallen
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Fietsparkeren Spoorzone Delft
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Aanpak fietsdiefstal Goof de Vor 5 april 2017 |.
Actieplan Luchtkwaliteit Utrecht: wat wil het bedrijfsleven? Raadsinformatieavond 3 november 2009 VNO-NCW Utrecht, MKB Utrecht, TLN, EVO, PBU, KvK Midden-Nederland.
Goedemorgen.
Public design – Concept 1 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Binnenhofje.
REKENLAND Schoolkamp op Texel.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Versrapport Deen Albert Heijn Jan Linders / Jumbo
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Wat is een netwerk? Een vaste groep gemeenteleden die elkaar helpt om Jezus te volgen in hun dagelijks leven. Netwerken.
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
DepanneBlogt 29/06/06 Informatievergadering 1 Huidige situatie.
Gebruikersgerichte digitale zorg Wat willen gebruikers zelf?
Succesvol fietsparkeerbeleid
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Training voorbeeld voor
?.
Kanaleneiland Centrum Winkelen, Wonen, Werken, komen, zijn, gaan.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
1 Second opinion Groenezoom-rotonde Presentatie van de resultaten Hans van der Stok 10 juni 2014.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Kansverdelingen Kansverdelingen Inleiding In deze presentatie gaan we kijken naar hoe kansen zijn verdeeld. We gaan in op verschillende.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Winkelstraat de Heurne
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Dit is onze bedrijfsnaam
Hoofdstuk 11 Rekenen met procenten. Hoofdstuk 11 Rekenen met procenten.
Transcript van de presentatie:

Nieuwe impulsen voor de fiets Apeldoorns fietsbeleid Door Rob Metz, wethouder verkeer

Stentor 8 augustus 2006 Ondanks: de huidige bouw van fietstunnel (11 miljoen) nieuwe stalling 4 miljoen Gerealiseerde stalling Gerealiseerde hoofdroutes Nieuwe bewegwijzering; Leeft de indruk dat de gemeente weinig voor de fiets doet!!

Alleen infra of meer ?? Onze rol voor de infrastructuur moeten we blijven spelen, maar er zijn meer kansen!! Promotie en marketing activiteiten hebben een groot effect op het gedrag, gebruik en voertuigkeuze. Wat kun je dan doen? enkele voorbeelden …..

Fietsen scoort… scoort u mee? Raad het totaal aantal fietsers dat van 19 september tot 31 oktober, 12.00 uur langs de telpaal fietst. Geef voor 6 oktober 2008 het aantal door en win een compleet verzorgde reis naar Kopenhagen voor twee personen! 2e prijs: nieuwe fiets twv € 750,- 3e prijs: ballonvaart voor twee personen Kijk voor meer informatie op www.apeldoorn.nl/fiets

Waarom? We zien de fietsers U telt voor ons mee Het biedt ruimte voor leuke acties Gevolg: mensen gaan erover praten.

De ontwikkeling van de iShop, samen met Gazelle en Albert Heijn

van een idee naar een service voor onze klanten

Gemakkelijk mee te nemen en thuis in de keuken uitpakken

Klanten in trial registratie met bonuskaart Feiten trial Klanten in trial registratie met bonuskaart Toename frequentie winkelbezoek voor tijdens conclusie 1x elke 2,5wk 1x elke 1,5wk 19,4% toename Toename bedrag van € 6 naar € 8 per week voor tijdens conclusie Ca € 58,= Ca € 66,= 14% toename

Resultaten iShop Sluit zeer goed aan op wensen winkelend publiek. Gebruikersvriendelijk, goed imago, handig Naast de auto goed alternatief. Het geeft meer omzet in de winkel Raakt meerdere beleidsdoelen

Bill boards op 70 plaatsen in de stad

Iedere gebruiker krijgt een label met barcode en nummer Iedere gebruiker krijgt een label met barcode en nummer. Deze wordt aan de fietssleutel gehangen en kan in alle stallingen worden gebruikt.

Op de fiets komt een sticker, bij voorkeur op de framebuis vlak bij het slot. Samen met het label wordt een unieke combinatie gescand voor de controle. Als mensen zich registreren op de website doen ze ook mee met prijzen want bij elke stallingsbeurt worden punten gespaard.

Het scanapparaat

Het scannen gebeurd vlot en comfortabel

Elke stalling heeft een LCD scherm. Hierop staan de prijzen Elke stalling heeft een LCD scherm. Hierop staan de prijzen. Ondernemers en gebruikers vinden dit geweldig. Het is dus meer dan alleen iets voor de fiets!!

Pagina website

Winnaars krijgen op twee manieren bericht. Ten eerste via de e-mail Winnaars krijgen op twee manieren bericht. Ten eerste via de e-mail. Daarnaast krijgen ze het te horen bij de eerst volgende keer als zij de fiets komen stallen. De maandprijzen worden als vouchers aangeboden en worden bij de VVV opgehaald. De reacties zijn altijd positief. VVV zit in het centrum van Apeldoorn.

Fiets en Win Is meer dan alleen een toegangssysteem Het stimuleert en het verleidt Het geeft meer kwaliteit aan de binnenstad Ondernemers maken graag gebruik van extra exposure Kortom het raakt vele beleidsterreinen

Totaal potentiele fietsmarkt 100 % Kosten marketing 100 % Kosten stallingen ?? Fietsdeel vanwege marketing Totaal potentiele fietsmarkt Fietsdeel vanwege gratis stallingen Investeringskosten Kosten infrastructuur Fietsdeel vanwege infrastructuur 0 % 0 % De kosten van marketing zijn laag in vergelijking met het mogelijk effect.