Laptopproject VUB: planning van een bijdrage
Doelstellingen van de bijdrage tot het VUB laptopproject: historiek Tot nu toe werd altijd een PC-lokaal gebruikt voor alle lessen over »Information retrieval »Presentation techniques »Internet information systems (WWW site development) »… Tot nu toe werd altijd een PC-lokaal gebruikt voor alle lessen over »Information retrieval »Presentation techniques »Internet information systems (WWW site development) »…
Doelstellingen van de bijdrage tot het VUB laptopproject: verbeteringen? Verbeteringen die beoogd worden met de laptopklas: 1.Meer en betere interactie bij de oefeningen: studenten-studenten + studenten-docent 2.Betere, directere ervaring van de kracht en het nut van pc’s + Internet voor information retrieval + information management 3.Mogelijkheid om laptops te sluiten geen “surfing” door studenten tijdens de les Verbeteringen die beoogd worden met de laptopklas: 1.Meer en betere interactie bij de oefeningen: studenten-studenten + studenten-docent 2.Betere, directere ervaring van de kracht en het nut van pc’s + Internet voor information retrieval + information management 3.Mogelijkheid om laptops te sluiten geen “surfing” door studenten tijdens de les
Doelstellingen van de bijdrage tot het VUB laptopproject: “wireless” Als verantwoordelijke voor toegang tot informatie via Internet in de leeszalen van de Universiteitsbiliotheek: Ervaring opdoen met draadloos netwerk met het oog op toekomstige implementering in de Universiteitsbibliotheek.
Bijdrage tot het VUB laptopproject: onderwijsvernieuwing Gebruik van laptops is 1 stap in een continu proces van onderwijsvernieuwing. Vroegere initiatieven: •Niet alleen “stof”, antwoorden dus, maar ook vragen in de syllabus en in de les. •Integratie van uitleg, demonstraties en oefeningen. •Betere communicatie met studenten »via + » -groep voor elk studieonderdeel •Alle studiemateriaal beschikbaar via WWW + gedrukt. Zie ook de WWW-site Gebruik van laptops is 1 stap in een continu proces van onderwijsvernieuwing. Vroegere initiatieven: •Niet alleen “stof”, antwoorden dus, maar ook vragen in de syllabus en in de les. •Integratie van uitleg, demonstraties en oefeningen. •Betere communicatie met studenten »via + » -groep voor elk studieonderdeel •Alle studiemateriaal beschikbaar via WWW + gedrukt. Zie ook de WWW-site