'De trimodale aantrekkingskracht van Oss als vestigingsplaats en de positie die logistieke knooppunten moeten innemen op het internationale speelveld'

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BIM vraagt om integraal samenwerken
Advertisements

Transport en Infrastructuur
Finace & Outsourcing. Finace: Think Build Operate  Wat doet Finace  Advies  Implementatie  Outsourcing  800 medewerkers  Branches  Handel, Industrie,
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Wordt de wereld een dorp? Turkije: buurman of verweggistan?
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
1 The Netherlands of Tijden veranderen.
Rotterdam en de kracht van het achterland
Met modellen breng je de boodschap goed over
ROTTERDAM WORLDPORTREGION Opgaven en netwerken
Vervoer en ruimtelijke inrichting Hoofdstuk 1
Paragraaf 3.3 Indonesië in de wereld.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Welkom. VEAS Een informatie netwerk voor en door HBO-ers met een economische achtergrond. 12 januari, ’s-Hertogenbosch Mark Haers.
Landbouw in Oostenrijk en NL
Hoofdstuk 2 Globalisering Paragraaf 10 t/m 12
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Les §4.2 H5 3 HAVO.
1.5 Drie Amerikaanse steden global cities
Hoofdstuk 3 Wereld: stedelijke gebieden in de VS Paragraaf 1 en 2
Transport en Infrastructuur
Wat levert het op? George Witte 1.
VNO NCW Rotterdam i.s.m Werkgevers Drechtsteden Prof.Dr.ir.Jos Vermunt Hoogleraar Distributielogistiek Universiteit van Tilburg Netwerk denken.
Business Marketing Management
Team CorCom presenteert:
Tool Strategische Samenwerking Job van de Sande
voor iedere ondernemer
De derde golf in binnenvaarttransport
Het mes snijdt aan twee kanten
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
Paragraaf 4.4.  We waren laat met industrie.  Huisnijverheid was belangrijker:  Thuis goederen maken.
Logistiek Manager Door: Floris Fürstenberg.
De InternetG!DS ‘ interessante links’ als speelveld Grietje Smit Landelijk Servicemanager G!DS.
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Verkoop en marketingplan
De Schuman-verklaring (pp. 5-6) Robert Schuman ( )
2 th 1 Ontwikkeling § 6-7.
2 vwo Ontwikkeling, arm en rijk par 7- 8
WERELD 2 h/v Ontwikkeling, arm en rijk par Drie aanwijzingen: koopkracht is hoog dienstenmaatschappij scoort hoog op welzijnsindex Nederland is.
Retourlogistiek 3e bijeenkomst.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Gefinancierd door het Ministerie van Economische Ontwikkeling 30 SEPTEMBER 2014 KAMER VAN KOOPHANDEL ROTTERDAM Curaçao de toegangspoort voor ondernemers.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
Internationale marketing
Grensoverschrijdend Coevorden. Het ‘Europa-bewustzijn’ in de Gemeente Coevorden: Vanwege ligging eeuwenlange oriëntatie op buurland. Vanuit Europark GmbH.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
RUIMTELIJK ECONOMISCH ATELIER TORDOIR Delft in regionaal perspectief positie, toekomst, beleid Inleiding, Raadsbijeenkomst 9 april 2015 Prof dr Pieter.
Bond Beter Leefmilieu, Koepel van Vlaamse milieuverenigingen Boekvoorstelling Havenhuis Antwerpen 30 maart 2010 Erik Grietens, Beleidsmedewerker Bond Beter.
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
Van individueel via gemeenschappelijk beheer havens Twentekanalen naar … BOH
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Bond Beter Leefmilieu, Koepel van Vlaamse milieuverenigingen
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Internationale marketing
Hoofdstuk 3 Europa.
A Economische kenmerken van een wereldstad
Uw bedrijf en de groei.
Internationale handel
Werken in een arbeidsorganisatie
Nederland en de rest van de wereld
Traject De Beleverij WELKOM!.
Het best bewaarde geheim van Nijmegen
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

'De trimodale aantrekkingskracht van Oss als vestigingsplaats en de positie die logistieke knooppunten moeten innemen op het internationale speelveld' door Theo van Loon directielid Bracofeed Groep Deurne

Bracofeed Bracofeed Trading BV Bracofeed Storage BV Handel in diervoedergrondstoffen fysiek voor CBD en derden beurs Matif en CBOT Bracofeed Storage BV Op- en overslag bedrijf Oss Bracofeed Products BV Directe verkoop aan de boer aaa

INHOUD Afbakening commodity speelveld - diervoedergrondstoffen Mondiale ontwikkelingen/trends Strategie Bracofeed Waarom keuze voor Oss: - vanuit logistiek perspectief - vanuit marketing perspectief Kansen voor Oss om nog beter aan te haken bij internationaal speelveld Aanbevelingen

Technology Adaptation Life Cycle TALC speelveld commodities [Moore] Commodity

TRENDS Belang voedselvoorziening neemt toe Volatiliteit in grondstoffen neemt toe Risicomanagement Commodity cycle maakt inkooppositie belangrijker

Trend- Volatiliteit in agri grondstoffen Vb. maal ttarwe 128 - 270- 210 e/ton,

Waarom keuze voor Oss

Waarom keuze Oss Relatieve ligging aan groot vaarwater ten opzichte van afzetmarkt, aanvoer Rotterdam en Duitsland en huidige productielocaties Op- en overslagkosten Duitsland Relatieve afstand Duitse grens Beschikbaarheid van een locatie Mogelijkheden toekomst met nieuwe vervoers-technieken

Kansen voor Oss 1 . Duidelijke profilering als 'Knooppunt' tussen zeehavens, Rotterdam in het bijzonder, en het achterland Duitsland 2. Hoe beter de trimodale ontsluiting, hoe groter de interesse van bedrijven 3. Focus op de 'Maakbedrijven', cumulatieve effect van andere bedrijven zoals logistiek volgt dan 4. Voedselketen wordt belangrijker dus Foodbedrijven passen 5. Het werven van nieuwe bedrijven is een commerciële activiteit, netwerk van contacten wordt hierin steeds belangrijker

Aanbevelingen Commodity cycle is ook van toepassing op beheer bedrijfsportefeuille vestigingsplaats Oss, dus focus op aanwas van bedrijven Vanuit risicomanagement diversiteit nastreven Samenwerken met grote actors als haven van Rotterdam met wie in Duitsland? Verbeter/versnel trimodale ontsluiting voor de huidige bedrijven