Bewonersvertegenwoordiger voor Castricum in het CROS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Experiment met een nieuw geluidsstelsel voor Schiphol
Advertisements

Ver. Bewoners Alliantie Amsterdamse Tuinsteden. de BAAT
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
28 november 2007 Th. vermeegen Proces Toekomst Schiphol en de regio • Korte termijn: afspraken tot en met 2010 • Middellange termijn: afspraken tot 2020.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
NORTH EAST AIRPORT. INLEIDING •Schiphol en Frankfurt •Waarom de Noordoostpolder? •Duurzaamheid en milieu aspecten •Infrastructuur •Aviation en Maintenance.
Geld voor school en studie
Railverkeerslawaai: in de greep van Europa (?)  uur: Opening  uur: Europese Geluidpolitiek  (Mads Bergendorff, Internationale Unie van Spoorwegen.
WELKOM.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Actieplan verbetering Luchtkwaliteit Deventer Berend Hoekstra Senior adviseur luchtverontreiniging 24 mei 2006.
Milieubalans 2005 Milieu- en Natuurplanbureau. Milieubalans 2005, 10 mei Europese milieueisen maken aanvullend Nederlands beleid noodzakelijk Nederland.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Transport en Infrastructuur
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
50 tot gasten Ruim parkeerplaatsen Slechts één uur rijden vanaf Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen AUTOTRON ROSMALEN.
PVRC openbaar gedeelte Algemene ledenvergadering 2008
Grootste luchthavens 2003 aantal Wereld nr. 1: Atlanta 79 mln
Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 26 november 2008.
Uitbreiding Lelystad Airport Voortgang 3 december 2008.
Financiële cijfers 22 augustus 2012 Paul Smits
1Titel van de presentatie Titel van de presentatie Overzicht presentatie Wat doet de GGD? Geluid en Gezondheid Gezondheidkundige.
Rekenregels van machten
De grafiek van een lineair verband is ALTIJD een rechte lijn.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Fietsparkeren bij Bus, Tram en Metro in de Stadsregio Amsterdam Maarten Bakker Fietsberaad
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Doel Rijksprogramma Beter Benutten
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Afschrijving aanschafprijs : levensduur kapitaalgoedlevensduuraanschafprijsjaarlijkse afschrijvingen oven8 jaar € 8000 A ijskast6 jaar B € 300 frituur.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Presentatie voor CEPHIR
Cijfers Zorg en Gezondheid
1 woensdag 2 november 2011 Meetmethode landbouwverkeer Resultaten N358 – Fryslân dr.ir. Geertje Hegeman – DHV ir. Harm Dijkstra – Provincie Fryslân.
Lezersbijeenkomst Brabants Dagblad 3 juni 2009 Pensioen Akkermans & Partners / Gommer & Partners mr. Theo Gommer MPLA (42)
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.
Rondetafel bijeenkomst Hergebruik van Overheidsinformatie Ronde tafel 1 april 2010.
Fred Wegman - Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Rotterdam, 22 april 2010 Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Prof. Fred Wegman Stichting.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
Op reis naar een dierentuin
Top 5 EU Luchthavens Passagiers 2004 (mln) “Heathrow verwerkt veruit de meeste passagiers ”
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
wonen in the White Gilbert Deley Managing Director
Boeren in de woestijn.
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
“Laat het regionaal spoor buiten spelen” Railforum 27 januari 2010 Bas Govers.
Luchtkwaliteit Genk-Zuid 10 januari 2008
Eerst milieu Bewoners óók Vracht elders! PVRC “Belofte Maakt Schuld“ Norm is hinder maat Iedereen bescher- ming Geen nacht- vluchten Vlieg hoger Grens.
DUURZAAM NAAR SCHOOL VLAAMS REGEERAKKOORD
PVRC Castricum Bewoners aan Alderstafel Kans of bedreiging?
Netwerkanalyse Zuidvleugel
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Monitoring Harmsenbrug
Dienstregelingen en Wiskunde
OZZVOZZV. Burger initiatief - Oegstgeest  Burger initiatief : “Genoeg Vluchten”  Start door Edwin van Rooyen in 2009  Verzoek aan gemeenteraad - Deelname.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Standpunt inzake Schiphol Presentatie voor Gemeenteraad Nieuwkoop CROS Kerngroep Nieuwkoop 23 januari 2008.
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
Het Zuidelijk Perspectief Jeroen Saris |De Stad bv| Jaap Modder |Brainville| Wouter Veldhuis |MUST| 25 februari 2015.
MaaS pilot: Rotterdam The Hague Airport
Toelichting op besluit routes en vervolgproces
Schiphol Spreekbeurt van Cas..
Risicocommunicatie en de omgevingswet
Transcript van de presentatie:

Bewonersvertegenwoordiger voor Castricum in het CROS Hans van Schoor Bewonersvertegenwoordiger voor Castricum in het CROS

CROS bewonersvertegenwoordiging

CROS plenair

Tafel van Alders

Knelpunten Alders 425.000 naar 580.000 vliegbewegingen 510.00 indien 70.000 vluchten naar Lelystad en Eindhoven? géén maatregelen tegen startend verkeer naar STRIKT preferentieel baangebruik wegvallen bescherming van grenswaarden volksgezondheid

Prof. drs Jaap de Wit hoogleraar vervoerseconomie UVA Lidstaat van de EU mag verkeersdistributieregels opstellen tussen luchthavens, indien Geen discriminatie naar bestemmingen binnen de EC, naar nationaliteit en luchtvaartmaatschappij De betrokken luchthavens dezelfde stad of agglomeratie bedienen. De luchthavens bereikbaar zijn via adequate infrastructuur met zomogelijk een directe aansluiting zodat een reistijd van minder dan negentig minuten nodig is.

De luchthavens met elkaar en met de stad of agglomeratie verbonden zijn door frequent, betrouwbaar en efficient openbaar vervoer De verkeersverdeling beantwoordt aan principes van evenredigheid en transparantie. De betrokken lidstaat informeert de Commissie van zijn voornemen.

Waaruit mag een Nederlands luchthavensysteem bestaan? Luchthaven Lelystad, (vergt forse investeringen) indien de bereikbaarheid over de weg (A1/A6) tussen Lelystad en Amsterdam zodanig verbeterd wordt dat die 90 minuten ook in de Spits worden gehaald. En Amsterdam, Schiphol, Lelystad (en eventuele andere luchthavens in het systeem) onderling verbonden zijn door frequent, betrouwbaar en efficient openbaar vervoer

Luchthaven Rotterdam, (is vermoedelijk niet haalbaar) Indien de bereikbaarheid over de weg tussen Amsterdam en Luchthaven Rotterdam ook in de spits binnen de negentig minuten blijft En er een frequent, betrouwbaar en efficiënt o.v. systeem tussen Lelystad, Schiphol, Amsterdam en de luchthaven Rotterdam wordt geboden. Luchthaven Eindhoven, (niet haalbaar) Reistijd < 90 min over de weg onhaalbaar vanaf Amsterdam Een hoogwaardig ov systeem tussen ondermeer luchthaven Lelystad en Eindhoven airport is niet haalbaar

Verkeersstromen

Wegvallen grenswaarden voor geluid Buitengebied beschermd door handhavingspunten en grenswaarden Binnengebied beschermd door preferentieel baangebruik

Preventievolgorde Landen Starten Nacht 1 Kaagbaan Polderbaan 2 Buiten piek Piek binnenkomend Aalsmeerbaan   Zwanenburgbaan Piek uitgaand

Preferentieel baangebruik LVB 2004 MER 2008 2007 Alders Polderbaan 150.686 155.600 139.986 154.200 Zwanenburgbaan 95.458 62.600 52.975 78.800 Aalsmeerbaan 89.863 75.200 64.704 89.600 Buitenveldertbaan 24.281 25.200 30.981 21.500 Kaagbaan 138.905 156.000 140.629 165.800 Schiphol-Oostbaan 1.087 23.543 500.280 474.600 452.818 510.000

Handhavingspunten met grenswaarden

Grenswaarden Top-3 Lijnden (hhpt 18) 61,26 Lden Buitenhuizen (10) 59,40 Beverwijk/Assendelft (11) 59,03 Zwanenburg (17) 56,95 (na definitief worden verbetermaatregelen 2008)

Volksgezondheid vuistregels experts: boven 50 d(B)A Lden kunnen negatieve effecten voor de volksgezondheid worden verwacht grenswaarden allen boven 53,86 dB(A) leerproblemen Zwb (The Lancet, 2005); verhoogde bloeddruk (Rivm, 2008); slaapverstoring 44% inw Castricum (GGD, 2008)

Aldersadvies VVA: onbekend effect op geluidsbelasting en intensiteit vliegbewegingen uitplaatsing 70.000 onzeker vanuit verleden gegroeid wantrouwen tegen vage afspraken geen reden voor blanco cheque