T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Fix je Risk.
Informele zorg in Nederland Mirjam de Klerk Alice de Boer
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Opvoeden in de stad en in een dorp
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Workshop 3 deel 1: Marketing
De rol van ouders in de ontwikkeling van alcoholgebruik onder adolescenten Door Elisa De Jonghe Engels, R. & van der Vorst, H. (2008). De rol van de ouders.
De betekenis van vrijwilligerswerk voor kwetsbare ouderen
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
<Datum> <Naam school> <Naam presentator>
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
<Naam spreker en school/ gemeente
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
T RENDS H ERKANSING CA10 Charlotte Krijgsman, Coen Beekhuizen, Maurice Wierningen, Maartje v.d. Berg, Robin Hoyer.
NS biedt “Slimme Tijd”! Conceptpresentatie: Willeke van Wijk.
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Geld verdienen met trends
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Het zoeken en vinden van trends
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Joeri Haan Jorne Kats Maarten van der Linde Floriske van Os.
Kinderen van depressieve moeders
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Een eerste kijk op trends
Vak / thema De wereld verkennen met GPS ( Doorlopend Leren) Leeftijdsgroep Alle leeftijden De kinderen de wereld laten ontdekken op een innovatieve wijze.
Tweede Studiedag Brede School – Vlaams Parlement 16 mei 2008 Een brede Kinderopvang REFLECTIES door Jan Van Gils Onderzoekscentrum Kind en Samenleving.
Inge van den Borne projectleider 15 december 2011
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
NAH BIJ EEN KIND ONTREGELT HET HELE GEZIN…. ÉN LANG
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Geld verdienen met trends
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
Rotterdam zonder MBO verzuim
Trends in de media Speelgoed <50 jaar
Ouderen reizen 202e Seger Abels Maartje van Randwijk
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
GROEP 7 Leon, Dayzer & Soraya. De opdrachtgever Het ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport Zij richten zich op: volksgezondheid, overgewicht,
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
Onderzoeks-project Pingjum “De rol van kunst en creativiteit in de veerkracht van dorps-gemeenschappen” Gwenda van der Vaart
Trends 50+ Spelletjes cv204d Hanneke Monique Moreno Remy Tom.
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Workshop GoLivePhone Lieke van Bakel Sander van Hout Milou Quist Arlinde Ros.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
TRADITIONELE SPELEN Comeniusproject SGC Lier. DAG ALLEMAAL!!! Tijdens het 1ste jaar van ons project gingen we werken rond legendes. De kinderen van 4,
Liselore Sonius, ADT Minor Mediamanagement Concept Kids naar buiten.
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Jong geleerd is oud gedaan
Hoe volgen wij de ontwikkeling van het jonge kind
Ontwikkelingspsychologie 16september
Consumenten-gedrag Sociologische blik
Consumenten-gedrag Online consument
Door Amos de Jong & Bart Jansen
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Transcript van de presentatie:

T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting

AGENDA Introductie Inzichten onderzoek Idee

D OELGROEP Communicatie doelgroep zijn kinderen tussen de 5 en 10 jaar oud. Beïnvloedbaar en anticiperen op nieuwe uitvindingen. Marketing doelgroep zijn de ouders van de kinderen. Hiervan zijn de moeders gemiddeld tussen de 36 en 41 jaar oud. Ouders doen de daadwerkelijke aankoop.

O NDERWERP SPEELGOED Familiespel Zowel voor binnen en buiten Ouderwets met een moderne tint erin. Leerzaam

TRENDFACTOREN Technologie Kinderen beginnen steeds op een jongere leeftijd met technologie en moeten hier spelenderwijs mee leren omgaan. Cultuur en sociologie De kinderen bevinden zich in een leeftijd waarin ze veel ontwikkelen op sociaal gebied.

A RTIKELEN EN INFORMATIE VOOR IDEE Gezinsrapport Speelgoed gidsen o.a. Bart Smit en Intertoys Tutoraat krantenkoppen

Hoofdvraag - Welke trend(s) leven er op het gebied van speelgoed onder kinderen van 5 tot en met 10 jaar ? Deelvragen - Welke ontwikkelingen zijn er op het gebied van vrijetijdsbesteding. - Wat zijn de behoeftes van de doelgroep op het gebied van speelgoed?

ONDERZOEKSMETHODE Hoofdvraag - Welke trend(s) leven er op het gebied van speelgoed onder kinderen van 5 tot en met 10 jaar ? Beantwoord met: Deskresearch en fieldresearch Deelvragen - Welke ontwikkelingen zijn er op het gebied van vrijetijdsbesteding. Beantwoord met: Deskresearch en fieldresearch - Wat zijn de behoeftes van de doelgroep op het gebied van speelgoed? Beantwoord met: Deskresearch en fieldresearch

H ET IDEALE LEVEN VAN DE DOELGROEP

I NZICHTEN MIDDELS DESKRESEARCH Hele gezin maakt gebruik van digitale gadgets(SCP,2011) Games en digitale gadgets populairst onder kinderen Kinderen hebben uitleg van ouders nodig in: verkennen van media en gebruik van digitale gadgets Overmatig gebruik van media door kinderen is slecht voor ontwikkeling Ouders besteden meer tijd aan opvoeding: moeders 14 uur per week/vaders 6 uur per week. Vrijetijd voor ouders met jonge kinderen is afgenomen door verplichtingen

T RENDS SPEELGOED Speelgoed voor peuters en baby’s wordt steeds minder Speelgoedtrends zijn tegenwoordig gericht op zelfstandig spelende kinderen Speelgoed moet zijn: ecologisch, technologisch en nostalgisch Speelgoedtrends zijn afhankelijk van seizoen: zomer of winter/ buitenspelen of binnenspelen Speelgoed van vroeger komt vaak weer terug in nieuw concept Houten speelgoed blijft trend in bepaalde leeftijdscategorieën

K ANSEN EN BEDREIGINGEN Inspelen op technologie (trendfactor)= o Kans: technologische gadgets voor kinderen en ouders  voor hele gezin  familiegevoel o Bedreiging: technologische gadgets voor kinderen  overmatig gebruik technologie slecht voor ontwikkeling van kinderen Inspelen op cultuur en sociologie/demografie(trendfactor)= o Kans: actief spelen  speelgoed in beweging  goed voor gezondheid o Bedreiging: tegenwoordig gebrek aan vrijetijd  minder tijd voor speelgoed

I DEE Levensecht bordspel  kinderen in beweging Leeftijd: 6 en ouder  voor jong en oud Voor het hele gezin  familiegevoel + kinderen krijgen uitleg van ouders Levensweg/ganzenbord in het echt met verschillende opdrachten  nostalgie Technologische gadgets erin verwerkt  trend + verkenning gadgets

T RENDPYRAMIDE Megatrend: digitalisering Consumertrend: nostalgie van vroeger met techniek van nu Microtrend: bordspel gespeeld met digitale gadgets

H AALBAARHEID Interviews met experts over speelgoedtrends Observatie doelgroep op school: kinderen 6 tot 10 jaar Korte enquêtevragen aan kinderen Feedback experts

B RONNEN Onze blog: Interview met experts over speelgoed. Marketingfacts.nl Youngmarketing.nl Oudersonline.nl Rtl nieuws Sociaal en Cultureel Planbureau : Gezinsrapport 2011