Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Infoavond Kuurne Heraanleg R8 Kortrijk-Kuurne.
Advertisements

TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Presentatie Randstadspoor Ermelo 23 februari 2011 Jan van Eijsden, Fractielid CU Ermelo.
Willen is Kunnen De centen Woonlasten en energiebesparende maatregelen
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Programma informatieavond Kromhout
6 april 2010, v.d. Pol & Klimbie Presentatie voor de EVO.
STRATEGISHE AGENDA WEST- BRABANT INFORMATIEBIJEENKOMST CONTACTAMBTENAREN WEST-BRABANT D.D. 9 JUNI 2O11, WEST-BRABANTHUIS, ETTEN-LEUR.
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
Gedelegeerd bestuurder
Jan van der Horst, Fietsersbond Utrecht Stad
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
22 april 2013 Poort Oost – lokale besturen Oosterweelverbinding.
Voorkeursrichting Planstudie Ring Utrecht RIA 19 november 2009
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
Westland en Midden-Delfland
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Doel Rijksprogramma Beter Benutten
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Stilmastiek 0/8 Stil EN Duurzaam
Woensdag 2 november 2011 Veiligheidsprocedure op netwerkwerkniveau Dr. ir. A. (Atze) Dijkstra SWOV.
1 Verkeersonderzoeken Maasdriel Commissie ruimte 2 april 2008 Gemeente Maasdriel.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Varianten-studie dubbele overweg
When rail means service > SPOORPROJECTEN IN DE HAVEN VAN ZEEBRUGGE SeaRail – 23 mei 2008 LUC VANSTEENKISTE Directeur-Generaal Toegang tot het Net.
Plan-MER Oosterweelverbinding Infovergadering 26 juni 2013 Inhoudelijk verloop MER-proces Jan Parys Paul Arts.
Nijmegen - Kleve Decision time! Martijn Post – 5 december 2013.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
Wijkontsluiting stationskwartier
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
“Gebiedsontwikkeling met RuimteResultaat® voor eigenaar, gebruiker en omgeving” Stan Roestenberg20 januari 2011.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Onderzoek naar een slimme energiesysteem Proeftuin Stad van de Zon - Heerhugowaard.
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
1 Fietsen met voorrang Vierjarenprogramma fiets Haaglanden Dick de Korte.
Stichting van GOL naar Beter
Van krachtwijk naar fietswijk
1 EEMSDELTA Regio Eemsdelta De regio Eemsdelta werkt aan het Woon- en Leefbaarheidplan -het vormt de regionale afspraken over leefbaarheid, woningbouw.
Bijeenkomst Ontsluiting Greenports
Aanpak N629: één project, twee delen
Welkom.
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Noordelijke Ontsluiting Enschede - Kennispark Spreker Gerry Waanders Datum 15 juni 2011 PlaatsEnschede.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Fusieschool in het midden van het dorp. Namens. NOORD & ZUID.
Resultaten enquête Agenda Inleiding door de voorzitter (1/6 enquêtes retour) Bespreken van de enquête Volgorde van belang bepalen door u?
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
Verkeersdoorstroming Gouda Integraal bekeken en aangepakt Raadspresentatie 21 juni 2010.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
ROTTERDAMSEBAAN Nu tot 2020 [datum][naam presentator]
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
N279 Stuurgroep Resultaten verkeerskundig onderzoek verkeersafwikkeling en faseringsvarianten
Klankbordsessie 2 december 2015
Kennedybaan geschiedenis
parkeergarage Kromhout.
Napoleonbaan Noord 29 november 2017.
De gemeente Vierweg.
Transcript van de presentatie:

Haagse Nota Mobiliteit “Bewust kiezen, slim organiseren” Wethouder Smit in HNM: “Uw reacties, zodat we samen kunnen werken aan een stad die de komende jaren duurzaam bereikbaar en leefbaar is en blijft” Inspraak op basis van de zienswijze HNM van 23 december 2010: Bewonersorganisatie Archipelbuurt & Willemspark, Stichting bewonersorganisatie Benoordenhout, Bewonersorganisaties Noordelijk Scheveningen, Wijkvereniging voor Bohemen, Waldeck en Kijkduin september 2011

september 2011Zienswijze HNM2 Huidige wegenstructuur Onbalans van inprikkers VCP N14 A4 A12 Rotterdamsebaan Inprikkers 1/4 Bevolking 3/4 6 N44 Inprikkers 3/4 Bevolking 1/4

september 2011Zienswijze HNM3 Robuuste wegenstructuur door evenwichtige verdeling inprikkers en rondweg A4 A12 A4 A13 A12 N44 N14 N44 N211 Pr.Beatrixlaan Rondweg

september 2011Zienswijze HNM4 Robuuste wegenstructuur door:  onder Prinses Beatrixlaan een duplex-tunnel, capaciteit 2x x3600 vtg/u. (i.p.v. conventionele tunnel plan HNM capaciteit door gelijkvloerse kruisingen 2x1800 vtg/u! Zoals bij Landscheidingsweg en Rotterdamsebaan)  verwijderen gelijkvloerse kruisingen op de Lozerlaan tussen A4 en Erasmusweg ( conform plan HNM)  een duplex-tunnel tussen Utrechtsebaan en Madurodam (plus 2x3600 vtg/u)  voltooien van de rondweg aan de kust met een tunnel onder de Noordwestelijke Hoofdroute (2x x3600 vtg/u)  een fly-over tussen A12 en Neherkade (Mercuriustracé). Daardoor geen doorgaand verkeer door Binckhorstlaan  vier onderdoorgangen op de Neherkade (Rijswijkseweg, Leeghwaterplein, Callandstraat, Hildebrandplein) {NB: plan Rotterdamsebaan slechts één onderdoorgang}

september 2011Zienswijze HNM5 Alternatief en integraal concept Goede bereikbaarheid van alle wijken Nieuw-Binckhorst Zuidwest Noordwest Den Haag Maaiveld Tunnel West Den Haag Inprikker Centrale zone Bereikbaarheid blijft, indien een inprikker is geblokkeerd

september 2011Zienswijze HNM6 Kostenraming Geschatte investeringen: 1.Ondertunneling Prinses Beatrixlaan €125m 2.Tunnel tussen Utrechtsebaan en Madurodam €125m 3.Mercuriustracé met fly-over € 25m 4.Ondertunneling NWH €400m TOTAAL €700m NB: Exclusief onderdoorgangen op Neherkade en Lozerlaan

september 2011Zienswijze HNM7 Uit HNM: “Rotterdamsebaan mag niet leiden tot nieuwe knelpunten op rijkswegennet of stedelijk wegennet” • Capaciteit niet 2x3800 (NUP), maar slechts 2x1800 vtg/u • De 2x1800 vtg/u aan oostkant van centrum. Teveel verkeer voor Centrumring • Tunnel uitrijden stroomafwaarts moet ongehinderd kunnen. Rotterdamsebaan onveilig door Mercuriusplein en gelijkvloerse aansluitingen A4/A13 • Kans op ongevallen door kruisende rijstroken (5x) en 2xritsen op Mercuriusplein • Nieuw-Binckhorst in tweeën gedeeld door 9 rijstroken (40m). Zonder Rotterdamsebaan kan Binckhorstlaan stadslaan worden (2x1 rijstrook) • Vervuiling Binckhorst door onnodig doorgaand verkeer (stoppen/stilstaan/ optrekken) • Mercuriusplein: diameter 150m, 7 rijstroken, 8x kruisen (van tunnel naar Neherkade) • Randstadrail kan zonder Rotterdamsebaan bovengronds blijven • Hoeveel extra kosten: Regulusweg, waterberging, gasleidingen, grondverwerving? • Kosten R'baan %, Neherkade 80 + overige is totaal € 700m of meer? (suggestie: Narekenen door Rekenkamer) Conclusie: Herontwerp Rotterdamsebaan is noodzakelijk

september 2011Zienswijze HNM8 Een duplex-tunnel  Naar voorbeeld van tunnel bij Parijs (A86). De veiligste Europese autotunnel  past onder bestaande weg en sluit ongelijkvloers aan op kruisende weg. Totale capaciteit maaiveld 2x tunnel 2x3600 vtg/u  Conventionele tunnel heeft capaciteits-bepalende gelijkvloerse kruisingen. Capaciteit maaiveld plus tunnel blijft totaal 2x1800 vtg/u (Landscheidingsweg)  Duplex-tunnel heeft twee rijlagen boven elkaar, elk twee rijstroken (2x3600 vtg/u)  Veilig door ontbreken vrachtverkeer (minder 2% van totale verkeer)  Geboord, daardoor goedkoop met één geboorde buis onder bestaande weg  Tussentijds tunnel in of uit kan. Gedeeltelijk geboord en gedeeltelijk ter plaatse gebouwd (noodzakelijk voor Noordwestelijke Hoofdroute)  Luchtverontreiniging drastisch minder. Geen stoppen, stilstaan of optrekken bij kruisende wegen (ongelijkvloerse aansluitingen met verkeerslichten/rotonden). Luchtbehandeling in tunnel kan verontreiniging verder verlagen