LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
6.1: De macht van de media Planning SE Nakijken Intro HC
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Het tweede werkstuk.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Waarom is Jezus aan het kruis gestorven?!
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Levensfilosofie LIEFDE start met een GLIMLACH , groeit met een KUS ,
40 uur 2e semester eerste leerjaar
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Presentation Of Learning
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Creatieve tijdlijn maken
Leren = Concentreren I II III.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Al doende leren training docenten
Kennis - Intelligentie
Kinderen en hun sociale talenten
Kennis-spel meerkeuzevragen.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Het leven geeft te denken
Begeleiden, hoe doe je dat?
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Burgerinitiatieven.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Visie & Strategie.
Leerdoelen SMART maken
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Hoofdstuk 4 Vierde kleur
Hoe leer je geschiedenis?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Het belang van plannen.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Psychologieles 10 lesweek 10
Methodiek: Plancyclus
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Ontwerp je eigen kwartet
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Verschillende rollen en stijlen
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Marketing Coen van Wetering
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Workshop Plannen. Welke associatie heeft u bij het woord plannen? Uitstippelen, ordenen, voorzien Vooruit kijken, inrichten, bedenken, creëren.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Thema 19 MZ 2 Werk en planning.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Thema 4: Zo bereik je meer
Kamertraining Gezinshuis Terug naar de Toekomst
Prioriteiten stellen.
Appverbod Mediabegrip week
Begeleiden les 1.
De pompunit.
Transcript van de presentatie:

LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN Natuurkunde Het werkplan

LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN Na deze les: Kunnen uitleggen hoe een goed werkplan geschreven wordt. Bron: http://www.studietips.leidenuniv.nl/werkplan.html 2

Advies voor een werkplan Het werkplan Advies voor een werkplan Advies 1 Een geschreven werkplan: Trekt aandacht. Zorgt voor een juiste planning. Advies 2 Een werkplan is meer dan een tijdschema! Bedenk welke studie- en andere activiteiten je de komende tijd op het programma hebt staan. Goed time management, dat wil zeggen een goede verdeling tussen studietijd en vrije tijd is dan mogelijk. Time management is een voorwaarde voor een plezierige en productieve tijd.

Het opstellen van een werkplan Het werkplan Het opstellen van een werkplan Een goed werkplan is op te stellen aan de hand van vier vragen: Vraag 1. Wat ga ik doen? Vraag 2. Wanneer ga ik het doen? Vraag 3. Hoe doe ik het? Vraag 4. Wat doe ik als het niet lukt?

Het opstellen van een werkplan Het werkplan Het opstellen van een werkplan Een goed werkplan is op te stellen aan de hand van vier vragen: Vraag 1. Wat ga ik doen? Vraag 2. Wanneer ga ik het doen? Vraag 3. Hoe doe ik het? Vraag 4. Wat doe ik als het niet lukt?

Het opstellen van een werkplan Het werkplan Het opstellen van een werkplan Vraag 1. Wat ga ik doen? Bestaat uit twee delen: wat ga ik precies doen en zijn deze taken haalbaar in de beschikbare tijd.

Het opstellen van een werkplan Het werkplan Het opstellen van een werkplan Vraag 2. Wanneer ga ik het doen? In een compleet werkplan moet worden opgenomen: Een planning van studie- en andere activiteiten op lange termijn; dat houdt een overzicht in van maanden. Dit geeft richting aan je activiteiten. Een planning van studie- en andere activiteiten op korte termijn; dat houdt een concrete invulling in van weken met activiteiten. Een indeling van tijd voor de komende dagen van studie- en van andere activiteiten, dat wil zeggen time management. Dat houdt onvermijdelijk een verdeling in van tijd voor verschillende studieactiviteiten en van tijd voor sociale contacten, hobbies, gezelligheid, boodschappen doen, eten, slapen, enz. Plan altijd enige reservetijd om onverwachte gebeurtenissen te kunnen opvangen

Het opstellen van een werkplan Het werkplan Het opstellen van een werkplan Vraag 3. Hoe doe ik het? De werkplek Geregeld werken Vaker een gedeelte leren werkt beter dan een dag van tevoren alles. De juiste studievaardigheden. Welke leerstijl past bij mij (samenvatten, kaartjes maken met opdrachten en antwoorden, internet opdrachten zoals wrts). De juiste proefwerkvaardigheden Is het meerkeuze of een open toets. Worden er tekenvaardigheden gevraagd. Worden er rekenvaardigheden gebruik. Hoe weet ik waar de meeste aandacht aan besteed moet worden

Het opstellen van een werkplan Het werkplan Het opstellen van een werkplan Vraag 4. Wat doe ik als het niet lukt? Het is niet waarschijnlijk dat je een feilloos werkplan hebt ontworpen dat je zonder enig probleem gaat uitvoeren. Al kan je waarschijnlijk niet in de toekomst kijken, toch kan je op grond van ervaring met jezelf en met je omgeving een aantal problemen voorspellen. Zijn er andere met wie ik kan overleggen? Wie heeft de regie en is dus eindverantwoordelijk? Zijn er alternatieve die gebruikt kunnen worden als het mis gaat?