Word 2003 Tips en trucs Door Johan Lammers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitleg Toverdoos, D. van Hunnik,
Advertisements

Het maken van presentaties voor op de computer.
Pagina-instelling.
Windows XP Tips en trucs Door Johan Lammers. Verzoek voor verzenden van foutrapporten voorkomen 1)Klik op Start > Configuratiescherm > Prestaties en onderhoud.
Inleiding tot inhoudsopgaven j Druk dan op F5 of klik op Diavoorstelling> Vanaf begin om de cursus te starten. Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen.
De Altijd meteen aan de slag
Thema’s. Thema’s   Thema’s toepassen  Vooringestelde thema’s  Snel en efficiënte  Je maakt een nieuw document  Pagina-indeling - Thema‘s of.
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
LEES DIT VOOR JE AAN JE PRESENTATIE BEGINT ALGEMEEN
Powerpointtraining Hunkemoller
Pimp your Powerpoint 7 juni 2011
Paginanaam aanpassen Activeren of deactiveren vd pagina Verwijderen vd pagina NOOIT OP KLIKKEN Geen functie.
Training voor Microsoft® Lync™ 2010 voor gemachtigden
DIA-OPMAAK (1) Dia-indeling H van Breugel A van der Coelen.
De Schoolkrant illustreren
Waar dienen al die toetsen eigenlijk voor?
Wouter van der Zwan Lezing Draaitabellen Wouter van der Zwan
Werken met een Adressenbestand
POWERPOINT Een tabel invoegen Les 3.
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Excel, zin in een potje Zeeslag?
Cursus office 2007/10 Introductie Excel
Cursus WORD en EXCEL 4 lessen WORD; 4 lessen EXCEL
Als u Power Point opent, krijgt u twee of drie dialoogvensters te zien
Steven Verstockt 16 februari 2005
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Kolom aanmaken en cijfers invoeren in Grade Center.
Door Jasper Lanoote, 2007, Hogeschool Antwerpen Departement lerarenopleiding.
Inhoudsopgave. Inhoudsopgave Online op s_klas/inhoudsopgave_basis_klas.html Offline op Externe.
Werken met een adressenbestand
Werken met een adressenbestand in Word 2010 wo
Tips, Trucs en Vragen Excel
Inleiding tot Excel.
Office 14 maart.
LEES DIT VOOR JE AAN JE PRESENTATIE BEGINT ALGEMEEN
Maak uw eigen film in drie gemakkelijke stappen
Les 6 Menu Programmeren met Visual Basic Karl Moens.
Snelzoekgids voor video Een videogesprek starten 1.Plaats de aanwijzer op de foto van een contactpersoon en klik op de cameraknop. 2.De contactpersoon.
Presentatie bij het cursussjabloon van Thomas More
1.Klik in het hoofdvenster van Lync op het tabblad Chatruimten. 2.Typ in het zoekvak de naam van een ruimte of een of meer trefwoorden. De overeenkomende.
Snelzoekgids voor Lync 2013 VERTROUWELIJK. Alleen verspreiden aan partners die een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend. Microsoft verleent geen.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Een Lync-vergadering plannen Als u Outlook gebruikt, kunt u een Lync-vergadering plannen met de.
Aan klikken. TAB blad favorieten aan klikken Nieuwe verzamel map maken.
Opmaat Jurisprudentie (Rechtspraak.nl) Zoekresultaten bewaren (mailen, afdrukken, opslaan) Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Hoofdstuk 20 Oefeningen Afbeeldingen toevoegen – Afbeeldingen invoegen vanuit een bestand – Aanpassen – Afmeting en bijsnijden – Schermafbeeldingen – Video’s.
Efficiënt samenstellen Document. Bestand: Overzicht.muziekinstrumenten Verander naam Elk nieuw instrumentensoort: op ander blad Met enter?
Efficiënt werken met Adlib voor eindgebruikers
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
Office 2010 Word 2010 Algemeen. Het lint: tabbladen, groepen en opdrachten 1. Tabbladen. Langs de bovenkant bevinden zich acht basistabbladen. Elk tabblad.
Deel 4 Navigeren in opslaan menu’s Volgende = → toets.
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Windows mappen en bestanden woensdag 3 februari 2016.
Sway.
Expeditie Bestandsbeheer
Webinar voor ambassadeurs
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Deutschland stellt sich vor
SharePoint Versiebeheer
Microsoft® Office Word 2007-cursus
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
OneNote gebruiken als digitaal notitieboekje
Hoofdstuk 4 Oefeningen Sjablonen en hoofddia’s Thema’s Hoofddia
Grafiek Generator Monitor de Bibliotheek op school
Het aanpassen van Microsoft SharePoint Onlinewebsite
Uitleg Toverdoos 2007 via deze presentatie, D. van Hunnik
Statistiek Normaal Verdeeld
Hoe werkt mijn werkplek?
Biljart Score Bord - korte gebruiksaanwijzing
50 toetsenbordsneltoetsen in Outlook waarmee u sneller kunt werken
Transcript van de presentatie:

Word 2003 Tips en trucs Door Johan Lammers

Beveiliging voor inhoud tekst omzeilen Een document is via Extra > Document beveiligen voor bewerken beveiligd voor het veranderen van tekst. Sla het document als .txt op. Als daarna het document in Word wordt geopend is de beveiliging verdwenen. Een alternatief is de tekst kopiëren naar een ander document.

Het menu werk Klik op Extra > Aanpassen en selecteer de tab Opdrachten. Kies in de categorie Ingebouwde Menu's voor Werk en sleep deze naar de menubalk. Om een document aan het menu werk toe te voegen, open het menu en klik op Aan menu werk toevoegen. Om een document uit de lijst te verwijderen: gebruik de toetscombinatie CTRL+ALT+-. De lijst kan maximaal 9 documenten bevatten.

De werkbalk Functietoetsweergave Schakel deze werkbalk in via > Extra > Aanpasssen. Schakel de werkbalk Functietoetsweergave in. Kijk wat er gebeurt als u CTRL, SHIFT, ALT, ALT+SHIFT, CTRL+ALT of CTRL+SHIFT indrukt.

Werken met de overzichtsweergave Deze weergave is handig wanneer een document van opmaakprofielen is voorzien. In de overzichtsweergave is de inhoud van een tekst die bij een kop hoort te verbergen of zichtbaar te maken. In de overzichtsweergave is de volgorde van tekst eenvoudig aan te passen. In de overzichtsweergave kan het niveau van de koppen Kop 1, Kop 2, Kop 3 enz. worden aangepast.

Wijzigingen bijhouden Schakel deze functie in via het menu Extra > Wijzigingen bijhouden. Alle wijzigingen die worden aangebracht worden nu in codes getoond. Via Accepteren en Weigeren wordt bepaald welke wijzingen gebruikt gaan worden en welke niet. Belangrijk: wijzigingen zijn altijd zichtbaar te maken zolang deze niet zijn geaccepteerd of geweigerd! Ook bij documenten waarbij geen wijzigingen zijn bijgehouden kunnen verschillen tussen 2 documenten zichtbaar worden gemaakt via het menu Extra > Documenten vergelijken en samenvoegen.

Document openen en laatste cursorpositie terugvinden Open een document en druk de toetscombinatie SHIFT+F5 in. De cursor staat op de plek waar deze stond toen het document werd opgeslagen.

Bijschriften bij figuren Wanneer een figuur van een bijschrift is voorzien en dit figuur later wordt verplaatst beweegt het bijschrift niet met het figuur mee Zet het figuur en het bijschrift in een tabel van 1 kolom en 2 rijen en verplaats de tabel als geheel.

Bestandsgrootte van een document beperken Om de bestandsgrootte van een Word document zo klein mogelijk te houden kan via > Bestand > Opslaan als gekozen worden voor het formaat: Word 97-2003 & 6.0/95 – RTF (*.doc) Houd er wel rekening mee dat bepaalde (met name grafische elementen) verloren kunnen gaan. Zie Help voor een overzicht van de beperkingen.

Macro voor het weergeven van de locatie van een Word document Start de Visual Basic editor (met de toetscombinatie ALT+F11) en voeg een nieuwe module in via > Invoegen > Module. Voer nu de volgende comando’s in: Sub CurrentDir() Dim MyPath MyPath = CurDir MsgBox "Het huidige document staat in: " & MyPath End Sub De naam CurrentDir wordt de naam van de macro. Om de macro in alle documenten gebruiken, kopieer de macro via > Extra > Macro > Macros > Beheer naar Normal.dot.

Snel opsommingstekens maken Typ * en een spatie en typ de tekst Geef ENTER. Dit werkt alleen als de Auto Correctie optie Automatische opsommingstekens is ingeschakeld.

Een probleem bij het samenvoegen (en de oplossing ervoor) Wanneer een Excel bestand als gegevensdocument wordt gebruikt ontstaat er een probleem als dit document velden met getallen bevat. De getallen worden in Word met zeer veel decimalen weergegeven. De oplossing: Sla het Excel document op via > Bestand > Opslaan als met de indeling: Tekst (tab is scheidingsteken).*txt. Een bestand met deze indeling kan in Word rechtstreeks als gegevensdocument worden gebruikt.