1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.
Coöperatieve leerstrategieën
toolbox deco-procedure
Seksualiteit: gave van God
PowerPoint creatief met effecten
De beste manier om woorden aan te pakken…
Werkwoordspelling Hoe ging het ook alweer?.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
Zingen Vers 1 Uw woord omvat mijn leven en tilt het aan het licht.
Bezittelijk voornaamwoord
Wat is een webkwestie?. Wat is een webkwestie?
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Montage en Nabewerking
WERKWOORDSPELLING Hoe doe je dat ?.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Kinderboekenweek 2014 Lezen is een feestje!.
Een werkstuk maken.
Ik doe mijn presentatie over…
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Sleutels, codes en aanwijzingen
Ontwerp je eigen kwartet
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Magazine.  Waar gebruik je je oren voor?  Oefening!  De route van geluid  Gehoorschade  MP3-spelers en tips  Beroepen en oordoppen  Vragen?
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Woordjes leren.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Charpentier ( ) Te Deum Geleid luisteren © Pieter Seuren.
Talent in Ontwikkeling
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test Groep 5.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
De vraag is je beste vriend
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Je moet eerst een muziekje hebben als MP3
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Hoofdstuk 1 Grammatica zinsdelen
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
Taalspelletjes Werken met een woordenboek
Dans Mijn spreekbeurt gaat over dans.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Talent in Ontwikkeling
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Nee Zeggen!.
Thema 4: Zo bereik je meer
Een instructie schrijven
Sleutels, codes en aanwijzingen
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactische structuren
De Pepernotenquiz Groep ..
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
volgende bladzijde terug
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Les 3: regels en afspraken met de klas
voorbeeld volgende bladzijde terug
Zoeken naar informatie op het Internet.
Je maakt kennis met grote getallen.
Transcript van de presentatie:

1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek. Je werkt samen met je schoudermaatje. Elk team bestaat dus uit 2 personen. Elk team heeft 2 maal 8 kaarten. Hussel ze door elkaar. Wanneer de muziek begint, pakken jullie elk een kaartje. Spreek om de beurt jouw woord uit op de muziek. Herhaal het ritmisch. Combineer de twee woorden. Pak nu elk een volgend kaartje. Welke woorden hebben hetzelfde ritme? Welke woorden hebben een verschillend ritme? Waar let je op om het juiste ritme te vinden?

2. Kies elk drie kaarten en maak hiermee een ritme. Je werkt samen met je schoudermaatje. Elk team bestaat dus uit 2 personen. Elk team heeft 2 maal 8 kaarten. Wanneer de muziek begint, kiezen jullie elk 3 kaartjes. Combineer elk 3 woorden tot een goed ritmisch geheel. Help elkaar door te luisteren en tips te geven. Zorg dat het geheel leuk, verrassend en grappig klinkt. Hoe weet je of een woordje in de muziek past? Hoe maak je een goede opbouw in de muziek?

3. Combineer wat je gevonden hebt. Je werkt samen met je schoudermaatje. Elk team bestaat dus uit 2 personen. Elk team heeft 2 woordritmes van 3 kaarten. Wanneer de muziek begint, kiezen jullie één van de woordritmes. Oefen het eerste woordritme samen. Studeer het andere ritme samen in. Maak nu een combinatie van de 2 woordritmes. Pas het aan als het nodig is. Je mag bijvoorbeeld woorden weglaten. Maak het resultaat grappig, afwisselend en verrassend. Welke mogelijkheden heb je benut?

Laat je horen, laat je verrassen. 4. Ga naar een ander duo. Elk tweetal gaat nu samenwerken met een ander tweetal. Elk team bestaat dus uit 4 personen. Wanneer de muziek begint, laten jullie aan elkaar horen wat je gemaakt hebt. Laat je horen, laat je verrassen. Let op maat, puls, ritme en expressie. Help elkaar het resultaat te verbeteren. Hebben jullie de kracht van het viertal gebruikt?

5. Maak met z'n vieren een mooie compositie. Elk team bestaat uit 4 personen. Elk team heeft 2 ritmewoorden composities. Wanneer de muziek begint, kiezen jullie één van de woordritmes. Oefen het eerste woordritme samen. Studeer het andere ritme samen in. Maak nu een combinatie van de 2 woordritmes. Zet de ritmes achter elkaar. Zet de ritmes door elkaar. Maak er een grappig, afwisselend en verrassend geheel van. Zijn jullie klaar voor een presentatie aan de hele klas?

Eerst met de hele klas samen het refrein. 6. Presentatie Rondo Elk team heeft een ritmewoorden compositie gemaakt. Elk team heeft een letter-aanduiding (team A t/m E) Er is een compositie die gebruikt wordt als refrein. Wanneer de muziek begint start de presentatie. Eerst met de hele klas samen het refrein. Dan de compositie van team A. Nu weer samen het refrein. Dan de compositie van team B. Refrein Team C. Enz. Wat vond je goed aan de presentatie? Wat zou anders kunnen volgens jullie?