Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

Informatie over voeding zoeken en bespreken
Inhoud Methodologie Theorie Onderzoeksresultaten Verbanden
KWALITEITSZORG november 2012
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Geestelijke Gezondheid in Vlaanderen
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Meisjes en wiskunde (Waarom) is wiskunde moeilijk?
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Pasen & Pinksteren op één dag!
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!

Enquête.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
In opdracht van NOC*NSF
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
13 juni 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 7:1 1. 1Korinthe 7 1 Wat nu de punten betreft, waarover gij mij geschreven hebt, het is goed voor een mens niet.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
31 augustus 2014 Zoetermeer 1. de vorige keer... Handelingen 20  Paulus' derde 'zendingsreis'  is op doorreis naar Jeruzalem  passeert Efeze (waar.
Middeleeuwen De antwoorden in deze powerpoint komen van (naam en klas invullen a.u.b.)
1 16 jan Rijnsburg 16 jan Rijnsburg. 2 de vorige keer:  "de hoofdsom van het gezegde" (8:1)  de aankondiging van een nieuw verbond (8:8)
Toets 1 Examen Reinder Reen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
22 maart 2015 Zoetermeer 1. terugblik...  de relatie van Christus & de ekklesia wordt ten voorbeeld gesteld aan man & vrouw;  Hoofdschap = voorop gaan,
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Heel interessant !.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
© GfK 2014 | AFM Consumentenmonitor | Juni AFM Consumentenmonitor voorjaar 2014 Beleggers Juni 2014.
Transcript van de presentatie:

Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie T-Mobile Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie

Introductie & onderzoeksopzet Resultaten Mannen vs. Vrouwen Prepaid vs. Abonnement Profiel

1 Introductie & onderzoeksopzet

Introductie & onderzoeksopzet In opdracht van T-Mobile heeft MeMo² een Insight onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van sms en prepaid telefonie. Tussen 9 juli 2010 en 18 juli 2010 hebben 1396 respondenten de vragenlijst ingevuld, waarvan 456 tussen de 16 en 35 jaar. De respondenten zijn geworven via het MeMoPanel. Alle respondenten zijn 16 jaar of ouder en zijn in het bezit van een mobiele telefoon. De rapportage is gebaseerd op een representatieve steekproef van de Nederlandse bevolking van 16 jaar en ouder. De vragenlijst is ingegaan op het gebruik van prepaid telefonie en in het bijzonder het gebruik van sms.

2 Resultaten

16 tot 35 jarigen onrustig zonder mobiele telefoon Betekenis: De mobiele telefoon betekent zowel voor gemiddeld Nederland en 16 tot 35-jarigen vooral dat zij met iedereen in contact kunnen zijn (64% vs. 54%). Zonder mobiele telefoon: Terwijl de gemiddelde Nederlander zich zonder mobiele telefoon lekker rustig voelt, voelen 16 tot 35-jarigen zich juist onrustig zonder mobiele telefoon. Zij hebben dan ook het gevoel van alles te missen.

16 tot 35-jarigen sms’en meer dan dat zij bellen Meer bellen of sms’en: 16 tot 35-jarigen maken het meest gebruik van sms’en (54%) terwijl gemiddeld Nederland juist vaker gebruik maakt van bellen (46%). Contact: 16 tot 35-jarigen maken relatief vaker gebruik van social media en sms om contact te hebben met vrienden dan gemiddeld Nederland.

Met prepaid niet verrast door hoge rekening Belvorm: Bijna een kwart (23%) van de 16 tot 35-jarigen en bijna een derde (32%) van gemiddeld Nederland gebruikt een prepaid belvorm om te sms’en en bellen. Belangrijkste reden prepaid: Achteraf niet verrast worden door een hoge rekening is de belangrijkste reden om prepaid te bellen en sms’en.* * Alleen gesteld aan respondenten die aangeven een prepaid belvorm te gebruiken (gemiddeld Nederland N=448, 16-35-jarigen N=104).

Geen zin om te bellen? Sms! Gebruik sms: 16 tot 35-jarigen gebruiken sms’en voor veel verschillende doelen. Sms’en wordt door beide groepen ook veel gebruikt als alternatief wanneer men geen zin heeft om te bellen. * Alleen gesteld aan respondenten die aangeven te sms’en (gemiddeld Nederland N=1259, 16-35-jarigen N=450).

Vrouwen sms’en beter Mannen vs. vrouwen: De helft (50%) van de 16 tot 35-jarigen denkt dat vrouwen het sms’en beter in de vingers hebben dan mannen, terwijl 46% van hen denkt dat er geen verschil is tussen mannen en vrouwen (gemiddeld Nederland respectievelijk 46% en 51%). Slechts 3% van beide groepen denkt dat mannen het best kunnen sms’en. Sms-moment: Beide groepen sms’en het liefst de hele dag door. * Alleen gesteld aan respondenten die aangeven te sms’en (gemiddeld Nederland N=1259, 16-35-jarigen N=450).

8% van de 16 tot 35-jarigen sms-verslaafd Sms-verslaafd: 16 tot 35-jarigen beschouwen zichzelf twee keer zo vaak sms-verslaafd als gemiddeld Nederland (8% vs. 4%).* Sms-moment: Ruim een derde van zowel 16 tot 35-jarigen als van gemiddeld Nederland verliest zijn of haar mobiele telefoon geen seconde uit het oog. Een op de twintig van beide groepen heeft zijn of haar mobiele telefoon zelfs continu in de hand. *Alleen gesteld aan respondenten die aangeven te sms’en (gemiddeld Nederland N=1259, 16-35-jarigen N=450). ** Alleen gesteld aan respondenten die aangeven sms-verslaafd te zijn (gemiddeld Nederland N=47, 16-35-jarigen N=37).

Meer dan helft sms’jes beantwoord Sms beantwoorden: Ruim de helft (56%) van de 16 tot 35-jarigen beantwoordt ieder sms’je dat binnenkomt. Dit geldt ook voor gemiddeld Nederland (57%).* Reactie op sms: 16 tot 35-jarigen geven vaker dan gemiddeld Nederland aan dat zij altijd meteen kijken wanneer zij een sms ontvangen, omdat zij direct willen weten wie hen sms’t en waarom. * Alleen gesteld aan respondenten die sms’jes ontvangen (Gemiddeld Nederland N=1334, 16 tot 35-jarigen N = 455).

Sms vol spelfouten meest irritant Irritante sms: 16 tot 35-jarigen ergeren zich vaker aan sms’jes dan gemiddeld Nederland. Een sms vol spelfouten leidt onder beide groepen tot de meeste irritatie. * Alleen gesteld aan respondenten die sms’jes ontvangen (Gemiddeld Nederland N=1334, 16 tot 35-jarigen N = 455).

Liever maand geen seks dan maand geen mobiel Onmisbaar: De mobiele telefoon staat onder 16 tot 35-jarigen op de tweede plek van zaken die geen maand gemist kunnen worden en staat daarmee onder andere boven televisie, seks en koffie.

3 Mannen vs. Vrouwen N=697 vs. N=699

Vrouwen attent via sms Sms’en omdat: Vrouwen sms’en vaker dan mannen om te vragen hoe het met iemand gaat (49% vs. 33%).* Meer vrouwen dan mannen sms’en om te laten weten dat ze aan iemand denken/om iemand geven (46% vs. 28%). Bellen of sms’en: Mannen maken meer gebruik van bellen dan vrouwen (57% vs. 36%). Vrouwen maken meer gebruik van sms’en dan mannen (40% vs. 24%). * Alleen gesteld aan respondenten die aangeven te sms’en (Man: N=611, Vrouw: N=648). ** Alleen de opvallende verschillen tussen mannen en vrouwen zijn getoond.

Vrouwen kunnen niet zonder mobiel, mannen niet zonder seks Onmisbaar: 14% van de mannen geeft aan niet een maand zonder seks te kunnen, terwijl maar 4% van de vrouwen dit aangeeft. Vrouwen geven echter vaker aan niet zonder mobiel te kunnen (11% vs. 5%). Contact: Mannen hebben meer persoonlijk contact met vrienden; vrouwen meer via een telefoongesprek, sms en social media.

4 Prepaid vs. Abonnement N=448 vs. N=985

Sms om afspraken te maken Gebruik sms: Sms wordt vooral gebruikt om afspraken te maken (39% vs. 57%), als alternatief voor bellen (38% vs. 49%) en om te vragen hoe het met iemand gaat (31% vs. 46%). * Alleen gesteld aan respondenten die aangeven te sms’en (Prepaid N=372, Abonnement N=923).

Spelfouten in sms meest irritant Irritant: Spelfouten in sms’jes worden het meest irritant bevonden. Meer abonnementhouders dan prepaid gebruikers vinden sms’jes zonder leestekens (21% vs. 31%) of alleen hoofdletters irritant (19% vs. 24%). * Alleen gesteld aan respondenten die sms’jes ontvangen (Prepaid N=396, Abonnement N = 975).

5 Profiel

Profielgegevens Profiel Gemiddeld Nederland (N=1396) 16 tot 35-jarigen Geslacht Man Vrouw 50% 49% 51% Leeftijdscategorie 16-35 jaar 36-50 jaar 51-64 jaar 65 jaar en ouder 33% 21% 37% 10% 100% 0% Opleiding Basisonderwijs MAVO HAVO VWO Lager onderwijs (LBO/VMBO) Middelbaar beroepsonderwijs (MBO) Hoger beroepsonderwijs (HBO) Wetenschappelijk onderwijs (WO) 1% 9% 7% 6% 22% 29% 15% 2% 8% 5% 23% 31% 20%