Leerlingbemiddeling / mediation

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Eerste gebod De HEER vindt het fijn,
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Uitslag enquête over online pesten
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Anticonceptie.
Neem een hond!!. •Zoek je iemand, die je krant brengt zonder eerst de sportpagina er uit te scheuren
Dag 10. Dag 10 Dag 10 van het dagboek Hallo lieve kinderen, Daar ben ik weer. Oh jongens en meisjes…het is toch niet te geloven. Wederom gaat er van.
Ferluci.
HGW en gesprekken met leerlingen
Listige minnaars in de liefde
De Inleiding.
Maak een werkstuk over de jou toegewezen persoon …
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Kinderen op De Schouw maken ook hun eigen keuze
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Moppen over jantje! Jantje is op school. De meester: "Wie zichzelf dom vindt gaat staan". Iedereen blijft zitten. Opeens gaat Jantje staan. De meester:
Strelingen van het Leven.
Presentatie Ruud van Dijk: “Het puberende brein” van Eveline Crone
Zijn de geboden van God moeilijk te volbrengen
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Kerk à la Hanna Vijf korte lessen. Les 1: bij elkaar gebracht Hanna uit stam Aser Hanna uit stam Aser 10 stammen los van de tempel 10 stammen los van.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Er was eens een meisje die had 4 vrienden
Interpreteren van data
VIER KATHOLIEKE MOEDERS...
Dilemmatest vroeger en nu © 2013 Museum Elisabeth Weeshuis
Dr. Albertus Risaeusschool
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Een Antilliaanse vrouw komt binnen om een uitkering aan te vragen
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Communicatiehandvatten Blijf in contact
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Communicatie met ouders
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Zondag 2 HC Franeker 13 september 2009
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Preek Jakobus 2:
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Gespreksvaardigheden
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
VIER KATHOLIEKE MOEDERS.... Vier katholieke moeders zitten samen op de koffiekrans en praten over hoe ver hun zoon het wel gebracht heeft.
Resultaten Leerlingenenquête 2015
Liefde en relaties.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Bij de informatieavond van groep 1/2
Methodiek: Plancyclus
Beter omgaan met ruzies
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Verstoppertje spelen Sommige mensen zijn er goed in…
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
Meester Jaap is jarig.
Praktijk Opleiders Cursus
© UNIEK IN DE KLAS.
Gesprekstechnieken Les 1.
Liefde en relaties.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Voor iedereen! Zonder oordeel, open, betrokken en actief!
Transcript van de presentatie:

Leerlingbemiddeling / mediation

Verschillende soorten ruzies/ problemen HEET volwassenen erbij WARM bemiddelaar LAUW kinderen komen er zelf uit KOUD negeren Een klasgenoot die kan helpen bij het oplossen van ‘warme’ ruzies Noem eens een voorbeeld? Wat houdt dat in?

Welke eigenschappen moet een bemiddelaar hebben? Je kunt hem/haar vertrouwen. Zij / hij vertelt niet aan anderen waar de bemiddeling tussen twee kinderen over ging. Hij/zij is neutraal / onpartijdig Hij/zij kan goed (actief) luisteren. Dat wil zeggen dat hij / zij ook goed kan doorvragen en samenvatten. Hij/zij helpt anderen een oplossing te vinden voor hun problemen. Hij / zij bemoeit zich niet met de oplossing

DE REGELS Behandel elkaar met respect Luister naar elkaar zonder te onderbreken Spreek voor jezelf Oordeel niet over de ander Werk samen aan de oplossing

Het is niet belangrijk wie schuldig is of wat de waarheid is. Het is belangrijk om naar elkaar te luisteren en samen een oplossing te vinden.

Het zesstappenplan: Stop en koel af Praat met elkaar en luister naar elkaar Zoek uit wat de wensen zijn Bedenk veel oplossingen Kies het idee dat iedereen het beste vindt Maak een plan en voer het uit

Wie ziet het zitten om bemiddelaar te zijn?

Vragen Hoeveel bemiddelaars? Wanneer spreken we af dat je naar een bemiddelaar gaat? Waar ga je met elkaar praten? Wanneer ga je naar de meester/juf? Wanneer en waar vul je het formulier in? Hoe lang ben je bemiddelaar? Wanneer praten/evalueren de bemiddelaars met de juf/ meester?

De bemiddelaars van groep 6:

Bedankt voor jullie aandacht!