>11-2013 Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
KWALITEITSZORG november 2012
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Werkwoorden d t dt.
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Vennootschapsbelasting Aj 2011
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Achmea Studio 03 is een onderdeel van Achmea Facilitair Bedrijf
Thema HACCP
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Afrika: Topo nakijken en leren.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Workshop Informatievaardigheden
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 5 Stayman & Jacoby 1Contract 2, hst 5. Stayman & Jacoby.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
aangename ont - moeting
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week Us$ stijgt en de VS markten en grondstoffen markten+ obligatie markten storten ineen.
ZijActief Koningslust
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
Transcript van de presentatie:

> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman

1.Voorstellen 2.Algemene zaken 3.Landelijke benchmark 4.Instellingen op hoofdniveau 5.Filteren op hoofdniveau 6.Analyseren 7.Hulpmiddelen Nieuws Programma 2

1. Voorstellen 3

4 • Data-analist / online marketeer bij GBBO • Afgestudeerd gedragswetenschapper Universiteit van Twente • Initiator van dé landelijke gedragsanalyse en benchmark van burgers op overheidswebsites • Docent, rol van analist aan de opleiding webmanager (Hogeschool van Arnhem) 1. Voorstellen Rick Koopman

5  Meten is niet weten  Meetbaar is niet maakbaar  Meten is geen doel  Cijfers liegen niet 2. Algemene zaken Webstatistieken - vooroordelen

2. Algemene zaken De website is niet alleen 6

 Relatie tussen openingstijden en bezoek aan de balie  Veelgestelde vragen en telefoonverkeer  Veel gezochte termen en landingspagina’s  Seizoensdrukte balie/telefoon en homepage Voeg wekelijkse rapportages samen 2. Algemene zaken Voorbeelden 7

1.Sluit aan bij strategie/visie 2.Stel KPI’s op (!!!) 3.Stel haalbare doelen op 4.Rapporteer n.a.v. KPI’s, geen cijfers 2. Algemene zaken Werk altijd naar een doel 8

2. Algemene zaken Google Analytics of Piwik? 9 VS

2. Algemene zaken Impact van de cookiewet 10

2. Algemene zaken Uitbesteden of zelf doen? 11  Draagvlak  Bijhouden kennis

12 Cijfers  23,5 miljoen geanalyseerde bezoeken  84 miljoen pageviews  123 jaar aan websitebezoek  11,5 miljoen zoekopdrachten in Google  2,2 miljoen zoekopdrachten in de interne zoekbox 3. De landelijke benchmark

4. Instellingen 13

4. Instellingen Gegevens delen uitschakelen 14

15 4. Instellingen Gebruikersbeheer

5. Filteren op hoofdniveau 16

17 5. Filteren op hoofdniveau Eigen verkeer uitsluiten

18 5. Filteren op hoofdniveau Alleen mobiel verkeer

19 5. Filteren op hoofdniveau Alleen tablet verkeer

20 5. Filteren op hoofdniveau Subdomeinen uitsplitsen

5. Filteren op hoofdniveau Zoekopdrachten op site bijhouden 21 Stap 1: Laat Google Analytics de zoekopdrachten bijhouden Stap 2: Analyseer de zoekwoorden

5. Filteren op hoofdniveau Vertelt Google alles? 22

5. Filteren op hoofdniveau Vertelt Google alles? (2) 23

5. Filteren op hoofdniveau Maak not provided inzichtelijk 24 Kies als secundaire dimensie bestemmingspagina of paginatitel

5. Filteren op hoofdniveau Maak een apart filter (apart profiel!!!) 25

5. Filteren op hoofdniveau Dode links 26

5. Filteren op hoofdniveau pagina 27 Stap 1: Geef de pagina een onderscheidende naam Stap 2: Bekijk deze in analytics

5. Filteren op hoofdniveau Bekijk de pagina 28 Filter op bron

Extern  Schrijf de betreffende sites aan Intern  Maak een (301) redirect 5. Filteren op hoofdniveau Zowel intern als extern op te lossen 29

5. Filteren op hoofdniveau Maak een alert aan 30

5. Filteren op hoofdniveau Maak er ook één aan voor de homepage 31

6. Statistieken 32

6. Statistieken om te vermijden Gemiddelden zeggen niet veel 33 Wat zegt dit?

6. Statistieken om te vermijden Segmenteer gemiddelden! 34

6. Statistieken om te vermijden Of specificeer… 35

6. Statistieken om te vermijden Percentages 36 DeviceConversiepercentage Desktop3,7% Tablet2,1% Mobiel7,5% Conversiepercentage

6. Statistieken om te vermijden Percentages (2) 37 DeviceConversiepercen tage Aantal Desktop3,7%1257 Tablet2,1%389 Mobiel7,5%8 Conversiepercentage

7. Hulpmiddelen 38

1.Plaats het script ergens op je domein 2.Verwijs naar het script in je Google Analytics code 7. Hulpmiddelen Meet uitgaande links automatisch 39

7. Hulpmiddelen Meet uitgaande links automatisch (2) 40

7. Hulpmiddelen In-page analyse 41 Herkenbaar?

7. Hulpmiddelen Enhanced link attribution 42 Stap 1: pas de GA code aan Stap 2: Schakel In-page Uitgebreide linkbeschrijving in

Vragen? 43

Rick Koopman Colofon 44 W E T 030 – M 06 – L