Lean in de gezondheidszorg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Advertisements

Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
Succesvolle implementatie van een onderwijsinnovatie
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Ploegwerk Consultancy
Marketing voor ZZP-ers
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
Renco Bakker BPMConsult
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.
Nuon Lean Training – Lean introductie
Over hoe SHP via LEAN en Appreciative Inquiry met betrokkenen tot betere producten en dienstverlening komt Purcell Sewnundun Manager Procesmanagement.
netwerk organisatiebeheersing
Dick Voets Drukkerij Kuypers.
Op zoek naar verbetering
Hoofdstuk 13 Bedrijfswaardering
Netwerk Kwaliteit in de Vlaamse Overheid. Beleidsinitiatieven Nota Vlaamse Regering van 1 juli Integriteitsbeleid.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Opleiden van medewerkers
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
© de vries business consultancy, 2008
Een plek voor alles en voor alles een plek
Waar komen we vandaan? Rotterdam: Deborah Thompson Aanleveren rapportages t.b.v. PR-zitting Den Haag: Koos Westendorp Doorlooptijden NIFP proces Midden-Nederland:
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Bedrijfsvoeringsscan
Onthaal en service.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Leid jezelf Leid anderen Leid operatie Leid verandering Zingeving bepalen, Visie uitlijnen en Strategie cascaderen Waarde toevoegen vanuit de Klant Waarde.
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Governance / Baten uitdagingen: het verschil maken in de praktijk Reflectie op hoe uw project het verschil kan maken in de praktijk; een hulpmiddel vanuit.
Oversteken van een T-kruispunt Doelen : - bespreken van eventuele alternatieven - belang en functie interpreteren en toepassen - steeds ‘recht’ oversteken.
Visie & Strategie.
Het nut van Business Planning
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Evenwicht in sturing.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
 A-94 A-94.
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Workshop Lean is logisch!
Processen.
Werken in een arbeidsorganisatie
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
L EAN IN DE HUISARTSENPRAKTIJK D.R. Zwart Maart 2016.
Internationale marketing
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
Breathfulness Korte test of Breathfulness iets voor jou kan betekenen Breathfulness Academy Vraag 1 – waar zit je adembeweging meestal? Hoog (borst)Laag.
28 maart 2012 Innovatie voor een gezonde levensstijl Activity & Food for Regional Economies Supporting Health.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
| pagina 1/x | Afdeling Communicatie Gezondheidszorg: hoe houden we langdurige zorg betaalbaar? Druk op Esc om terug te keren Press Esc to return.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Internationale marketing
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
De bedenkers.
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Werken in een arbeidsorganisatie
Cursus Interne auditor
Kaizen Quick Reference Card
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Transcript van de presentatie:

Lean in de gezondheidszorg

Inleiding De principes en toepassingen van LEAN zijn in organisaties worden overal ter wereld erkend als de krachtigste en effectiefste manier om voortdurend betere bedrijven en instellingen te bouwen en in stand te houden. LEAN staat bekend als de meest permanente succesvolle methodiek om ondernemingen te organiseren en te leiden.

KLANT WAARDE PERFECTIE WAARDE STROOM LEAN PRINCIPES PULL FLOW

Basis van LEAN Waarde stroom : vaststellen en analyseren van de stroom van activiteiten die de klantwaarde creëert. De flow behouden Naar perfectie strijden Via kaizen 5 s methodiek

Basis van LEAN Klantwaarde : Zonder klant geen Wie is de klant ? Bedrijf Personeel Wie is de klant ? Wat wil de klant ?

De 7 vormen van verspilling die geen waarde toevoegen

functie differentiatie

De 7 vormen van verspilling die geen waarde toevoegen

Vertaling van de 5S Vasthouden en continue verbetering Maximize human contributions Stability Efficiency Morale Identificatie en eliminatie van verspilling Shitsuke Seiketsu Standhouden Seiton Standaardiseren Seiso Schoonmaken Seiri Schikken Scheiden Een 5S omgeving leidt tot een veiligere, prettigere en efficiëntere werkomgeving AMS_AM0000_yyyymmdd_name AMS_AM0000_yyyymmdd_name

test

Een typische werkplaats/voorraadkamer G a N i s A t I n o R K p L c E R & 9 o % u d F l Q f £ B H q y n l Z X v m 4 P e ? ! 8 5 $ Y b @ s K J i g u m J 7 h B V g K t C x w AMS_AM0000_yyyymmdd_name AMS_AM0000_yyyymmdd_name

Praktijk voorbeeld

5 keer waarom vraag stellen

GO TO GEMBA