Lean in de gezondheidszorg
Inleiding De principes en toepassingen van LEAN zijn in organisaties worden overal ter wereld erkend als de krachtigste en effectiefste manier om voortdurend betere bedrijven en instellingen te bouwen en in stand te houden. LEAN staat bekend als de meest permanente succesvolle methodiek om ondernemingen te organiseren en te leiden.
KLANT WAARDE PERFECTIE WAARDE STROOM LEAN PRINCIPES PULL FLOW
Basis van LEAN Waarde stroom : vaststellen en analyseren van de stroom van activiteiten die de klantwaarde creëert. De flow behouden Naar perfectie strijden Via kaizen 5 s methodiek
Basis van LEAN Klantwaarde : Zonder klant geen Wie is de klant ? Bedrijf Personeel Wie is de klant ? Wat wil de klant ?
De 7 vormen van verspilling die geen waarde toevoegen
functie differentiatie
De 7 vormen van verspilling die geen waarde toevoegen
Vertaling van de 5S Vasthouden en continue verbetering Maximize human contributions Stability Efficiency Morale Identificatie en eliminatie van verspilling Shitsuke Seiketsu Standhouden Seiton Standaardiseren Seiso Schoonmaken Seiri Schikken Scheiden Een 5S omgeving leidt tot een veiligere, prettigere en efficiëntere werkomgeving AMS_AM0000_yyyymmdd_name AMS_AM0000_yyyymmdd_name
test
Een typische werkplaats/voorraadkamer G a N i s A t I n o R K p L c E R & 9 o % u d F l Q f £ B H q y n l Z X v m 4 P e ? ! 8 5 $ Y b @ s K J i g u m J 7 h B V g K t C x w AMS_AM0000_yyyymmdd_name AMS_AM0000_yyyymmdd_name
Praktijk voorbeeld
5 keer waarom vraag stellen
GO TO GEMBA