S@les in de Bouw Digitale informatie uitwisseling tussen aannemers en leveranciers Harrie Rosink, 9 september 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De zin en onzin van escrow
Advertisements

Stand van zaken ZH308/309 v9 (EI standaard t.b.v. de nieuwe zorgnota 2014) Pieter Hooftman, landelijk projectleider ketentest, 31 januari 2014.
Groothandel dierenartikelen
Stappenplan implementatie XBRL/SBR
Welke stappen moet u zetten om op tijd gereed te zijn? Voorlichtingsbijeenkomst MKB Nederland Helvoirt 12 juni 2012 Gaston Aussems.
Presentatie HubWays voor softwareleveranciers
Woensdag 29 september 2004 Open Source Software en Open Standaarden bij de overheid Van Doorne 2004 Harry van Zon, ministerie BZK, IIOS.
De volgende stap in BIM René van der Sluis, Ben Spreen, Jeroen Leeuw.
AccrA Zaalreserveringssoftware voor klein en groot
HandSoft
Banken en & kredietrapportages SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
De kracht van CTB ICT Bouw BV
Rijksgebouwendienst schrijft BIM voor
Pieter Hooftman, landelijk projectleider ketentest, 21 november 2013
Kwaliteit verzekerd Ger van der Wal, 8 september 2011, Delft.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
De sterkste e-commerce verbinding in de sierteelt! Presentatie H. Zwinkels Electronic Commerce seminar 21 oktober 2003.
van privaat naar publiek Johan G. Hakkenberg Algemeen directeur RDW.
21 maart 2012 Buitengewone ALV: Informatie Nieuwbouw.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Florecom en Internet bestel systeem
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
VERORDENING 669/2009 Stand van zaken De laatste vragen Implementatie
Het Management Informatie Portaal
eTwinning - De online community voor scholen in Europa
Management en logistiek
Adobe formulieren : stand van zaken.
Maatschappelijke Sectoren & ICT
Welkom bij de MKB Ontbijtbijeenkomst Leveringen
ZH308, de nieuwe zorgnota 2014 Pieter Hooftman, landelijk projectleider, 1 november 2013.
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
Programma Open Standaarden en Open Source Software voor de Overheid dinsdag 6 april 2004 Open Source Software en Open Standaarden Standaards in samenwerking,
Praktijk case: “Geautomatiseerd scannen én verwerken van ingekomen facturen” ICT Platform.
Gang van het document Errol Graf Bijeenkomst bestellen & beschrijven – 8 april 2009.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Prima idee, SHB Jan Companjen Bibliothecaris Haagse Hogeschool Voorzitter SHB Bestuurslid NVB-HB.
Sectorproject Detailhandel MKB t/m
Mamut SERVICE SUITE.
Elektronisch aanleveren televisiecommercials E-TVC Uitleg over het elektronisch aanleveren van televisiecommercials: wat betekent dit voor diegenen die.
Niet kijken naar beperkingen maar naar kansen!
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
Molenstraat – Muldersweg - Groeneweg
Project Pastoriesingel Tjalleberd 28 Januari 2009 Marinus Bonnema Reindert de Vries.
E-Facturatie, praktische oplossingen. Ferdinand Casier, Agoria.
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Nike Supply Chain Management
Electronic Data Interchange
Sales Tips.
Zeer eenvoudig in gebruik Geschikt voor elke (sport)club of –vereniging Gecertificeerd voor NSD, een project van NOC*NSF Toekomstgerichte XML technologie.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
WELKOM Bij deze eerste AGP KIS dag Klant Informatie Sessie Door Frank Neefs.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
CalculatieTijdNormen 2.0 Martin N. Kreijenbroek. Calculatietijdnormen 2.0 Agenda: 2BA Historie Webservice Demo 1 e opzet Oplevering februari 2015 Ontwikkelingen…..
Instructie inloggen docent via Entree. Licentie bestellen Heeft u nog geen docentlicentie voor het digitale lesmateriaal? U kunt uw licentie bestellen.
Stappenplan 18 juni Doelstellingen BRP BRP is 24/7 “on line” beschikbaar directe verwerking van mutaties leggen van verbanden tussen geregistreerde.
PPS Zoersel dorp Wijkoverleg 29 april 2009 Zonneputteke.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Aanpak project “Woningcorporaties” Commissie Communicatie Standaards 2 december 2013.
Activiteiten 2015 Infasering XML Roadmap uitfasering ASCII installatiesector 1.
Impressie e-factureren
In dit document zit de uitwerking van de SIPOC oefening
BIM en één standaard voor objectenbibliotheken in de bouwbranche
Deelproject dorpshuis Wedde
In dit document zit de uitwerking van de SIPOC oefening
Transcript van de presentatie:

S@les in de Bouw Digitale informatie uitwisseling tussen aannemers en leveranciers Harrie Rosink, 9 september 2009

Deze presentatie Waar staat S@les in de Bouw voor? Samenwerking 2 Deze presentatie Waar staat S@les in de Bouw voor? Samenwerking Doel S@les / Doel Stichting Ontstaan / Faalkosten Kansen / Belemmeringen Begin / Ideaalbeeld Stand van zaken Werking toen en nu Stappen /Samenwerking Film / Actuele informatie

Waar staat S@les in de Bouw voor? 3 Waar staat S@les in de Bouw voor? S@les in de Bouw staat voor: Samenwerking tussen Aannemers, Leveranciers, en Softwarehuizen Activiteiten onder gebracht in een Stichting

Is een project in samenwerking met:

5 Doel S@les in de Bouw Aannemers én leveranciers beiden geld laten besparen door samen te werken en standaarddocumenten digitaal uit te wisselen. Branchemodel S@les Aannemer Leverancier

Doel van de stichting S@les in de Bouw 6 Doel van de stichting S@les in de Bouw Het bevorderen van het gebruik van ICT-toepassingen in de communicatie over inkoop/verkoop transacties tussen bedrijven die werkzaam zijn in, leveren aan of afnemer zijn van de bouwbranche. Aannemer Leverancier

Ontstaan, de historie 7 Het notitieblok van de verkoper Bonnen/papier Calculatie Bonnen/papier Offerte handelaar Afroep uitvoerder

Faalkosten bij middelgroot bouwbedrijf 8 Faalkosten bij middelgroot bouwbedrijf

Oorzaken van deze faalkosten

Vraag bij start S@les Als de faalkosten voor aannemers en handelaren zo hoog zijn en ICT een belangrijk hulpmiddel is om deze te verlagen Waarom komt elektronische informatie uitwisseling tussen aannemer en leverancier dan niet van de grond??

Kansen Onderzoek Bouwend Nederland afdeling Alkmaar nov. 2003

Belemmeringen Onderzoek Bouwend Nederland afdeling Alkmaar nov. 2004

Het begin 12 mei 2004

℮ - Pakbon ℮ - Prijslijsten ℮ - Bestellen ℮ - Facturen ℮ - Productinfo Inhoud Ideaalbeeld Planning ℮ - Pakbon Alles onder 1 knop Werken ℮ - Prijslijsten Calculatie ℮ - Bestellen OK Inkoop ℮ - Facturen Fin.adm. ℮ - Productinfo ℮ - Orderstatus

Huidige stand van zaken Meer dan 270 aannemers die gebruik maken van het gehele digitale informatie uitwisselingstraject. Meer dan 2000 aannemers die de digitale artikelbestanden met prijslijsten inlezen/gebruiken. Meer dan 25 softwarehuizen die de S@les in de Bouw standaard in hun software hebben geïntegreerd. Meer dan 90 toeleveranciers leveren hun digitale artikelbestand en prijslijst als XML bericht aan de aannemers.

Oude/huidige situatie Hoe werkte het? Aannemer Oude/huidige situatie Leverancier Papieren/email document handmatig aangemaakt door aannemer Papieren/email document aangemaakt en door leverancier Papieren document met aantekening andere partij Digitaal document handmatig aangemaakt door aannemer Digitaal document handmatig/automatisch aangemaakt door leverancier

Nieuwe/gewenste situatie Hoe werkt het nu? Nieuwe/gewenste situatie Aannemer Leverancier Papieren document/email document aangemaakt door leverancier Digitaal document aangemaakt door leverancier Digitaal document aangemaakt in XML door aannemer Papieren document met aantekening andere partij

Stappen tot nu toe Invoeringsconventie Artikelbericht Bouwbranche (Branchemodel) Vertaald naar XML-berichten Software aanpassen door softwarehuizen Nieuwe software voor aannemers Nieuwe software voor toeleveranciers Digitale bestanden aanmaken en inlezen Testen en gebruiken

Waarom is het zover als het nu is 19 Waarom is het zover als het nu is Aannemers én leveranciers beiden geld laten besparen door samen te werken en standaarddocumenten digitaal uit te wisselen Branchemodel S@les Aannemer Leverancier

S@les in de Bouw = samenwerken S@les respecteert bestaande commerciële relaties S@les is een project dat eindigt, zodra de markt de ontwikkeling zelf oppakt S@les bundelt de vraag van aannemers naar elektronische communicatie richting leveranciers S@les bundelt de vraag van aannemers naar applicaties voor elektronische communicatie richting softwarehuizen S@les werpt geen financiële drempels op en maakt, waar mogelijk, gebruik van subsidies

Film met praktijkvoorbeelden Klik om de film te starten

Meer actuele informatie 22 Meer actuele informatie Kijk op: www.SalesindeBouw.nl

Dank voor uw aandacht