Factoren rendement handreiking voor discussie P. Reijns.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studenttevredenheid en accreditatie
Advertisements

Kwalificatiestructuren en wat daarbij komt kijken
Enkele Determinanten van Peer Review Presentatie werkstuk Geert Wissink Universiteit van Amsterdam, 13 januari 2003.
Bevindingen Proefvisitatie Onderwijswetenschappen OU 29 Feb Alexander Udink ten Cate Rob Koper Diana Dolmans.
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Onderwijs EE 2012 … February 22, Contents Letter NVAO Stand van zaken route 14 Curriculum EE Wiskundelijn. onderwijskunde: Onderwijsklimaat en cultuur.
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Studenttevredenheid als kwaliteitsmaat?
Hoe is de vraag vanuit het werkveld opgepakt?
Les 7: het voorbereiden van een les
V1 stage - Blok 4.
TALENT IN ACTIE prikkelen identificeren ontwikkelen Schitteren
Lerarenopleiding: opleiding bachelor lager onderwijs
Leren tijdens echt werken utopie of werkelijkheid? Darco Jansen Martijn van Dongen.
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Samenwerking werkveld - HAN
‘De opbrengst gemeten’ Toetsing in het Mechelen Curriculum
Jos van Hijfte 8 November 2007
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Het MT in de kinderopvang Boek & veldonderzoek ‘ Ze zijn op Heidagen’
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
Medezeggenschap levert op Ondernemersontbijt TPN West 17 maart 2011 Pieter van der Have.
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
Honours Programme Delft
Succesfactoren voor aansluiting en studiesucces
2 Onderzoeksluik 3: Survey-studie Belangrijke factoren binnen het bio-psycho-sociaal redeneren in de gezondheids- en welzijnszorg in Vlaanderen. Presentatie:
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Personeelsmanagement
Honours Programme Delft
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Studieadviesregeling
Werkveldconferentie 13 november 2014
Inleiding  Veel negatieve publiciteit Hogere werkloosheid Lagere participatie  Helft allochtonen wel succesvol  Waarom lukt het de 1 wel en de andere.
In vijf stappen naar het accepteren van en werken met de uitkomsten van de Nationale Studentenenquête 5 November 2015.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot
HBO-Monitor en NAE: Wat kan je daarmee als onderwijsinstelling?
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
Durf ruimte te geven!. Uitgangspunten Bestuurders ervaren als problemen: Het is moeilijk goede en voldoende bestuurders te vinden Jongens blijven weg.
Online studentenbevraging over het onderwijs Rapportering voor docenten.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
Kwalitatieve Evaluatie van Handelen rond Suïcide KEHR Suïcide Marieke de Groot, Derek de Beurs, Remco de Winter, Ad Kerkhof Vrije Universiteit Amsterdam.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
‘Waalwijk Taalrijk’ 1 juni 2016 Workshop ‘Partnerschap met ouders‘ Karin Hoogeveen Sardes.
MEDEWERKERSDAG YEK WEGWIJZERKAMPEN 28 MEI 2016 ANNELIES VAN PELT Tieners en hun verhalen.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Grafische vergelijking meetmethoden
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Workshop H – Hoe maak je onderwijs in een leerbedrijf?
Ketenstage: Student volgt Cliënt
Zwart wit denken in de klas
SHEQ SHQ.
Bevraging m.b.t. studiekeuze
Kwaliteitszorg Onderwijs GW dr
Bijeenkomst in Gastel 28 mei Bijeenkomst in Gastel 28 mei 2018.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Leeruitkomsten van een LOL-dag
Transparantie over Toegang master
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
Transcript van de presentatie:

Factoren rendement handreiking voor discussie P. Reijns

Opleidingskenmerken - betrokkenheid doet ertoe; - uitdaging is de kern van onderwijs; - flexibiliteit is van deze tijd; en - beroepspraktijk is het ijkpunt.

Scores studenten op zevenpuntsschaal - betrokkenheid: 4,99 - uitdaging: 4,88 - flexibiliteit: 4,77 - beroepspraktijk: 4,50

Scores studenten op zevenpuntsschaal

Faculteit Life Sciences

Beoordeling opleidingen

Factoren in relatie tot rapportcijfer Verwacht rapportcijfer = 7, ,254*betrokkenheid + 0,437*uitdaging + 0,381*flexibiliteit + 0,302*beroepsoriëntatie

Monte Carlo-simulatie

Correlatie propedeuserendement en rapportcijfer

Voorspellers Propedeuse in een jaar behaald: 0 of 1 Uitdaging: significante voorspeller. Negatief verband met propedeuserendement.

Items van construct uitdaging •V14. Naast ingeroosterde onderwijsactiviteiten vraagt je opleiding veel zelfstudie van haar studenten •V16. Je opleiding vraagt continu een maximale inspanning van haar studenten •V17. Je ervaart jouw opleiding als erg moeilijk

Voorspeller Sterkste voorspeller V17. Je ervaart jouw opleiding als erg moeilijk. Negatief verband met rendement.

Centrale vraag Waarom ervaren de studenten de opleiding als makkelijk/moeilijk? Construct Uitdaging •Medewerkers: diepgang •Studenten: uren kloppen

Beleid •Perceptie van uitdaging van medewerkers en studenten op een lijn brengen. •Learning Community

Afronding In dit onderzoek: Onderzochte factoren zijn niet aantoonbaar van directe invloed op propedeuserendement met uitzondering van “uitdaging”. Twee werelden? beleving versus rendement