1. Codering: bestelling wordt gemaakt via internet en komt binnen bij Wehkamp. 2. Filter invoer: van een bestaande klant gaat de order door naar order.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Optellen en aftrekken tot 20
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Menno Karres Lead Auditor
Handel en marketing hoofdstuk 9
Leer de namen van de noten 1
Budgettering voor KMO’s: Agenda
De fundamenten van de organisatiestructuur
SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011
Verkoop- en debiteurenproces
In week 2 moesten we zelf besluiten hoeveel we zouden inkopen.
Onderwijs ontwerpen voor het leren oplossen van informatie-problemen Iwan Wopereis Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC) Open University.
Scheepvaart, Vervoer & Expeditie Transport Ketensimulator
H4: Begrijpen van de markt
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Hoofdstuk 1 - Inleiding Wat is een organisatie? mensen middelen
MDAC 2014 Groep 3 The E-Harbor toekomst van de haven van Rotterdam
Verbetering van kwaliteit begint bij de individuele ontwikkelaar E-ducation is our mission NIOC Eric van der Vliet SPI Consultant.
Leer de namen van de noten 2
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
H8: Distributie.
H7: Productmanagement.
Destillatie.
Logistiek management: begrippen en principes
Registratie en certificatiesoftware bestaand residentiële gebouwen.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Goedemiddag H3b.
De fundamenten van de organisatiestructuur
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Hoofdstuk 9 Het ontwerpen van functies
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Agenda Besturen vraagstuk Besturing vraagstuk Relatie DIV (IM)
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 6 Het productieproces
Missie, visie & jaarplan
1 Over het examen (1): Modus Mondeling met schriftelijke voorbereiding 4 uur, 3 onderdelen: –Modellering (  schriftelijk, dan mondeling) –Queries / relationeel.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
350€ WC -1.1 Huurprijzen excl. 50€ vaste kosten 350€ WC € WC € WC € WC € WC €
Beheer van de restfractie
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Inhoud college Bespreken opdracht Lijnbalancering: TPM
Productie-organisatie en beheersing - 1
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Verwerken goederenstroom 2
Management Accounting Management Control
Voorraadbeheer en bestellen
Ontwikkeling van aanbevelingsalgoritmen voor online social games Jan Heuninck.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Voorraadbeheer en bestellen
Strategische Buurt Ontwikkeling
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Marktleider (omzet van 60 miljoen € per jaar) Actief in de sector voeding (smeerbaresalades) Grootste klanten (Aldi, Lidl, Carrefour, groothandels,….)
CSA UZ LEUVEN: DE WEG NAAR ISO EN 13485
3. Taakgericht én procesgericht leveren van ICT voorzieningen.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Goederenstroom en voorraadbeheer
Verzamelen verpakken en verzenden
Project Charter Business Case Scope Probleem beschrijving
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Transcript van de presentatie:

1. Codering: bestelling wordt gemaakt via internet en komt binnen bij Wehkamp. 2. Filter invoer: van een bestaande klant gaat de order door naar order verzamelen, bij een nieuwe klant vindt eerst een toetsing plaats bij het BKR te Tiel. 3. Buffer invoer: onbekend is hoe wordt omgegaan met fluctuaties in de orderstroom. 4. Veiligheidsfunctie invoer: onbekend gegeven. 5. Transformatie: bestelde goederen worden (indien voorradig) verzameld. 6. Filter uitvoer: controle voor uitvoer: is de order compleet, zo niet toevoegen van het ontbrekende of nasturen van het ontbrekende. 7. Buffer uitvoer: geen gegevens beschikbaar (kan een tijdelijke opslag zijn bij onvoldoende uitvoer capaciteit). 8. Veiligheidsfunctie uitvoer: geen gegevens beschikbaar. 9. Decodering: verpakken goederen voor uitvoer naar klant. 10. CRM: meting gegevens wat heeft klant besteld. 11. Evaluerende functie: reageert op klachten van klanten (bijvoorbeeld was de order tijdig en compleet bij de klant). 12. Initiërende functie: directie stelt normen vast. 13. Klant stuurt ongewenste goederen retour. 14. CRM: gegevens beschikbaar waarom klant bepaald product retour stuurt.

The steady state model of in ‘t Veld [2002] Report to initiating function of next echelon control THROUGHPUT OUTPUT INPUT encode transform ( process) decode deviation of standard Decide on intervene compare measure OPERATIONAL BORDER ZONE repairable initiate evaluate standards environment development The steady state model of in ‘t Veld [2002] Report to next echelon control Buffer

Sales Proces STRATEGISCH TACTISCH Afwijking OPERATIONEEL M M Het innovatieproces Initiërende functie vanuit hoger echelon - Strategieontwikkeling Snelheid –Beschikbaarheid – Flexibiliteit – Kwaliteit - Kost Marktinfo omgeving 19 TACTISCH Afwijking Initiërende functie Normstelling prestaties Meting Klanttevredenheid Evaluerende functie 18 16 17 OPERATIONEEL Regelfunctie Vergelijkende functie Vergelijkende functie 15 13 14 Ingreep Kwantitatieve meting Kwantitatieve meting Kwantitatieve meting Meting prestatieobjectieven Kwantitatieve meting 4 Sales Proces M Codering M 9 Codering Filter Filter 6 1 2 8 Buffer onverwerkte info 12 Uitvoer: besteldocumenten voor logistiek Buffer onverwerkte info 10 3 11 5 Ondersteunende processen 7

“Opening a function” Function Process Transformation (task) Requirements Standards Realization Input Output Process control Initiate Evaluate Performance M

transformation-function (process) initiating function of the nearby higher echelon THROUGHPUT OUTPUT INPUT coding transformation-function (process) decoding deviation regulating function comparison function measurement intervention BOUNDARY initiating function evaluating function standards environment