Kennissessie Vindbaarheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Praten met kinderen over de wereld !
45 levenslessen Noorwegen. Teksten van: Regina Brett. Music: snowdream
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
> Met websitestatistieken naar een betere website Rick Koopman.
Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Thema HACCP
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Presenteren voor starters
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Pasen & Pinksteren op één dag!
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Afrika: Topo nakijken en leren.
Informatiebad sociaal infopunt Demo portaalsite. Lokaal Sociaal Beleidsplan – sociaal infopunt 2 Demo portaalsite Je vindt de portaalsite door te surfen.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Workshop Informatievaardigheden
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Enquête.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Bezoekersgerichte teksten
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Waar gaat het nou toch om?!
JOUW WERELD MIJN WERELD
ERIC Zoeken op onderwerp Universiteitsbibliotheek.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
45 levenslessen Klikken voor vervolg Muziek: snowdream.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Minor Internet Marketing
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
Zoeken op internet
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Transcript van de presentatie:

Kennissessie Vindbaarheid Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Doel van de kennissessie Inzicht krijgen in: het belang van vindbaarheid van informatie op internet; kennis en middelen om vindbaarheid te onderzoeken; mogelijkheden om die vindbaarheid (positief) te beïnvloeden. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Waarom is vindbaarheid zo belangrijk? Meer dan de helft van de websites wordt wereldwijd gevonden door gebruik te maken van zoekmachines. Goed opgemaakte, relevante content verhoogt de positie bij zoekmachines. De mate waarin zoekmachinespiders relevantie toekennen aan een webpagina wordt bepaald door de opmaak van de content. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Twee soorten lezers: mens en spider Mensen nemen in een fractie van een seconde de beslissing om een pagina wel of niet te lezen, mensen scannen teksten op relevantie. Spider Een spider is een soort robot (computerprogramma) die namens de zoekmachine het internet afzoekt naar relevante informatie en deze opslaat in de zoekmachine index. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Hoe gebruiken mensen zoekmachines? 68% klikt niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. 82% tikt meerdere woorden in om te vinden wat men zoekt. 36% beschouwt een merk op een prominente plek in de resultaten als een topmerk. DUS: hoge indexering is belangrijk om vindbaar te zijn! Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Waar wordt naar gekeken? Mensen en spiders kijken: Van linksboven naar rechtsonder Naar kopjes en subkopjes Hyperlinks Opsommingen Vet gemaakte tekst Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Hoe zien mensen een website? Kleuren Afbeeldingen Animaties Lettertypes Formulieren Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Hoe zien zoekmachines een website? Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Zoekmachinespider (software die een zoekmachine gebruikt om de websites in haar database te beoordelen op de relevantie van ingegeven zoektermen). Woord in title <title> Dit is de titel van je pagina en zichtbaar in de blauwe balk van het browser venster Woord in header <h1> Titel van je content Woord in header <h2> paragraaftitel Woord vetgedrukt Woord in eerste alinea Woord in linktekst op andere pagina’s Dit geld zowel voor interne links (op de eigen site) als externe links (op andere websites). Woord in overige tekst Tekst minimaal 200 woorden content 10 punten 8 punten 6 punten 2 punten 1 punten (per woord max. 3 punten) 3 punten 30 ~ 40 punten: Goed geoptimaliseerde tekst 20 ~ 30 punten: De tekst is duidelijk voor zoekmachines, maar verbetering is mogelijk minder dan 20 punten: De tekst is niet duidelijk voor zoekmachines, verbetering is noodzakelijk. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Vindbaarheid: 3 pijlers 1. Techniek van de website (randvoorwaarde) 2. Copywriting (schrijven voor zoekmachines) 3. Linkpopulariteit Met copywriting en linkbuilding kun je het verschil maken. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Verschil tussen organische vindbaarheid en betaalde vindbaarheid 1. Techniek website 2. Zoektermen 3. Links: zorg voor veel links bij relevante, externe partijen zorg vooral voor links bij partijen met een hoge PageRank - zorg vooral voor links bij partijen over een soortgelijk onderwerp Betaalde vindbaarheid Advertenties in Google door het inkopen van Adwords Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Organisch Betaald Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Voordelen gesponsorde links in Google Gebruik van keywords en verkeerd gespelde zoektermen. Veel internetters klikken op Adwords. Adwords zijn direct zichtbaar op internet. Bij concurrentie. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Hulpmiddel voor vindbaar schrijven Bedenk passende namen voor de dossiers en de subpagina’s. Zie de tekst als een op zichzelf staande tekst. Vermijd het gebruik van streepjes in de dossiernamen en teksten. 4. Zorg dat je zoekwoord in de titel terugkomt in de teksten. 5. Zorg voor goede alineakopjes (de internetter scant teksten). 6. Maak gebruik van opsommingen met bullets. 7. Maak gebruik van synoniemen zodat je op meerder zoekwoorden gevonden wordt. 8. Maak het antwoord oprolbaar: de belangrijkste tekst bovenaan en details onderaan de pagina. 9. Gebruik minimaal 2 alinea’s de pagina bestaat uit minimaal 200 woorden content. 10. Belangrijk is dat de zoekterm zowel in titel, alineakoppen als tekst ook los wordt gebruikt (niet alleen in samenstelling). 11. Bedenk een passende paginaomschrijving. 12. Benadruk vet waar van toepassing. 13. Zorg voor een duidelijke omschrijving van de interne en externe links. 14. Check na 2, 3 of 5 weken het document op vindbaarheid. 15. Kies voor een Adword als je ondanks alle activiteiten op redactioneel gebied niet gevonden wordt. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

1. Bedenk passende namen voor de dossiers en de subpagina’s Belangrijk: waar zoekt men op en niet waar wil IK op gevonden vonden. Zijn de termen relevant? Wat zouden bezoekers willen vinden op deze term? Zijn ze bij de website aan het goede adres? Let verder bij het bepalen van zoektermen ook op: Meervoud/enkelvoud (gebruik eventueel beide vormen) Spellingsvarianten/synoniemen (gebruik meest gezochte variant) Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Maar let ook op Wat is de belangrijkste doelgroep? =>burgers, particulieren, jongeren, etc. Wat zijn de kenmerken van de doelgroep? =>voorkennis, interesse, grootverschil in kennis, etc. Wat wil de doelgroep? =>op zoek naar de juiste informatie Wat willen wij als organisatie? =>informeren, goed doorverwijzen Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Bronnen voor zoektermen Jargon doelgroep Collega’s Bezoekersstatistieken: ingevulde zoektermen Zoekprogramma voor hulpwoorden Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Maar… de beste tool: Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Op welke woorden zoekt men? Google hulpprogramma voor zoekwoorden Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Voorbeeld 1: Werkloosheidswet Gezocht op de term ’werkloosheidswet’ in Google. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Resultaat pagina 1 in Google Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Conclusie ??? Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Heel goed vindbaar op werkloosheidswet Maar zoekt men hier ook op? Google hulpprogramma voor zoekwoorden Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

2. Zie elke tekst als een op zichzelf staande tekst De internetter komt meestal via een zoekmachine en volgt niet de logica van de navigatie Dus vermijd nietszeggende titels als: ‘Tweede mening’ beter ‘Tweede mening patiëntenrecht’ Of ‘Veilig en betrouwbaar’ maar beter ‘Veilig en betrouwbaar internet’ Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

3. Vermijd het gebruik van streepjes in de titels en teksten Dus geen: Basis- en speciaal onderwijs (beter is : basisonderwijs en speciaal onderwijs) Les-, cursus en collegegeld (beter is: lesgeld, cursusgeld, collegegeld) Kinder- en jeugdarbeid (beter is: kinderarbeid en jeugdarbeid) Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Voorbeeld 2: Zwangerschapsverlof Begin mei in Google gezocht op de term zwangerschapsverlof. Resultaat: niet binnen de eerste 3 pagina’s van Google. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Google hulpprogramma voor zoekwoorden Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Gewijzigd begin mei subthema Zwangerschaps en bevallingsverlof in Zwangerschapsverlof en bevallingsverlof En de vraag Wat is zwangerschaps en bevallingsverlof in Wat is zwangerschapsverlof en bevallingsverlof Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Resultaat Resultaat: pagina 3 in Google Opnieuw gezocht in Google eind mei Resultaat: pagina 3 in Google Postbus51.nl - Zwangerschapsverlof en bevallingsverlof Postbus51.nl - Zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. www.postbus51.nl/index.cfm/t/Zwangerschapsverlof_en_bevallingsverlof/vid/693457E4-C295-519D-115A0A817D87B13D - 17k - Cached - Similar pages Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

4. Zorg dat je zoekwoord terugkomt in de teksten Keyword Density of zoekterm dichtheid staat voor het aantal keren dat een zoekterm voorkomt in de webtekst en ligt idealiter tussen 2% en 5%, maar houd uiteraard wel de leesbaarheid voor ogen. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

5. Zorg voor goede alineakopjes Dit bevordert zowel de vindbaarheid als de leesbaarheid van een tekst. De internetter scant teksten en kan zo direct zien waar een alinea over gaat. Intakegesprek Bedenktijd Behandeling Gratis hulpverlening Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

6. Maak gebruik van opsommingen met bullets Opsommingen hebben veel voordelen. Het leest makkelijker voor de internetter en de zoekmachines hebben er extra aandacht voor. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Voorbeeld 3: pleegkinderen Over pleegkinderen Pleegkinderen wonen tijdelijk niet meer bij hun vader of moeder. Zij wonen bijvoorbeeld bij een tante of een pleeggezin. Er zijn verschillende redenen waarom een kind niet thuis kan wonen. Bijvoorbeeld: het kind wordt thuis verwaarloosd het kind wordt thuis mishandeld de vader of moeder is ziek en kan daardoor niet voor het kind zorgen er is constant ruzie tussen ouders en kind of ouders onderling het kind is lastig en de ouders kunnen niet dit niet aan. Voor deze kinderen wordt dan tijdelijk een ander adres gezocht: een pleegadres. Zekerheid, veiligheid en stabiliteit zijn voor kinderen cruciale voorwaarden voor hun ontwikkeling. Pleegzorg is tijdelijk en zonder gezag, dus geen adoptie. Dit betekent dat pleegouders wettelijk gezien niet verantwoordelijk zijn voor de verzorging en opvoeding van een pleegkind. Voor sommige kinderen is enkele weken voldoende, andere blijven jaren bij hun pleegouders. Kinderen hebben in meer of mindere mate contact met hun eigen ouders. Rechten Net als alle andere kinderen hebben pleegkinderen bepaalde rechten. Zo hebben zij bijvoorbeeld recht om te horen welke beslissingen er over hen genomen worden. Recht op inzage van stukken. Recht op privacy en contact met familie. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

het kind wordt thuis verwaarloosd het kind wordt thuis mishandeld Over pleegkinderen Pleegkinderen wonen tijdelijk niet meer bij hun vader of moeder. Zij wonen bijvoorbeeld bij een tante of een pleeggezin. Er zijn verschillende redenen waarom een kind niet thuis kan wonen. Bijvoorbeeld: het kind wordt thuis verwaarloosd het kind wordt thuis mishandeld de vader of moeder is ziek en kan daardoor niet voor het kind zorgen er is constant ruzie tussen ouders en kind of ouders onderling het kind is lastig en de ouders kunnen niet dit niet aan. Pleegadres Voor deze kinderen wordt dan tijdelijk een ander adres gezocht: een pleegadres. Zekerheid, veiligheid en stabiliteit zijn voor kinderen cruciale voorwaarden voor hun ontwikkeling. Geen gezag bij pleegzorg Pleegzorg is tijdelijk en zonder gezag, dus geen adoptie. Dit betekent dat pleegouders wettelijk gezien niet verantwoordelijk zijn voor de verzorging en opvoeding van een pleegkind. Voor sommige kinderen is enkele weken voldoende, andere blijven jaren bij hun pleegouders. Kinderen hebben in meer of mindere mate contact met hun eigen ouders. Rechten pleegkinderen Net als alle andere kinderen hebben pleegkinderen bepaalde rechten. Zo hebben zij bijvoorbeeld recht om te horen welke beslissingen er over hen genomen worden. Recht op inzage van stukken. Recht op privacy en contact met familie. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

7. Maak gebruik van synoniemen zodat je op meerdere zoekwoorden gevonden wordt Maak ook gebruik van synoniemen. Door een synoniem te noemen zorg je ervoor dat je op die term in ieder geval vindbaar bent via de interne zoekmachine. In een tekst van ±200-250 woorden Belangrijkste keyword 3 à 4 keer Synoniemen 1 à 2 keer Dus naast ‘huurwoning’ ook een keer de term ‘huurhuis’ noemen of naast ‘verkeerslicht’ ook de term ‘stoplicht’. Bronnen om aan synoniemen te komen: - Van Dale - Synoniemen.net - Woordenboek.nl - Je collega’s - Familie/vrienden - Concurrenten - Google Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

8. Maak de tekst oprolbaar Belangrijkste tekst bovenaan en details onderaan de pagina. Zorg dat de opmaak de belangrijkste informatie ondersteunt: -kop, lead en tussenkopjes; -duidelijke kop boven het bericht. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

9. Gebruik minimaal 2 alinea’s De pagina bestaat uit minimaal 200 woorden content, verdeeld in alinea’s. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

10. Belangrijk is dat de zoekterm zowel in titel, alineakoppen als tekst ook los wordt gebruikt (niet alleen in samenstelling) Naast WW-uitkering ook uitkering van ww Naast WMO-planning ook planning van de WMO Naast brutominimumloon ook minimumloon Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

11. Bedenk een passende paginaomschrijving Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

12. Benadruk vet waar van toepassing Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

13. Zorg voor een duidelijke omschrijving van de interne en externe links Interne en externe links krijgen ook punten Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Zoektermen in linkteksten Waar moet ik zijn met een klacht over mijn zorgverzekeraar? Beter: Waar moet ik zijn met een klacht over mijn zorgverzekeraar? Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

14. Check na 2, 3 of 5 weken het document op vindbaarheid Hiervoor bestaat een speciale tool: Marketleap (maar je kan uiteraard ook gewoon in Google kijken). http://www.marketleap.com/verify/default.htm Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

15. Heb je alles gedaan aan vindbaarheid? Check in Marketleap Wellicht ligt het aan de concurrentie? Check in Google: allintitle: ‘zoekterm’ Kies voor een Adword als je ondanks alle activiteiten op redactioneel gebied niet goed gevonden worden. Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Voorbeeld 4: Mexicaanse griep Eind april ophef en onrust over Mexicaanse griep ontstaan. Content op de website geplaatst over de Mexicaanse griep. Ongeveer een maand later mocht het geen Mexicaanse griep meer heten, maar moest er worden gesproken over ‘Nieuwe Influenza A (H1N1)’. Wat was het gevolg? Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Verschil in concurrentie in Google Verschil zoekvolume De media bleven spreken over ‘Mexicaanse griep’ i.p.v. Nieuwe influenza a (H1N1). Wat is het verschil in zoekvolume? Hulpprogramma voor zoekwoorden Verschil in concurrentie in Google Check in Google: allintitle: ‘zoekterm’ Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Vindbaarheid checken Hoe is de content van Postbus 51 over Nieuwe influenza A/Mexicaanse griep momenteel in Google vindbaar? Check via Marketleap Hoe ziet de content van Postbus 51 en de opbouw van de pagina eruit? Wat vinden JULLIE? Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

Vindbaarheid checken Wat zijn de zoekresultaten als we NU zoeken in Google op ‘Mexicaanse griep’ en wat op ‘Nieuwe Influenza’? Is informatie van de rijksoverheid beter vindbaar dan commerciële partijen? Hoe was de situatie voor de aanpassing en in het begin en wat kun je doen als niet (meer) organisch vindbaar bent? - Adwords (+beloning) - Aanmelden bij andere websites (Startpagina) Conclusie? Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic

The end Kennissessie Vindbaarheid voor ONS door Redactie P51 M.Matekovic