Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012
Even voorstellen •Lion Zandvliet •Afdeling Web & Applicatie ontwikkeling •Teamleider, projectmanagement, verkoop Online strategie - Websites in 2012
Inhoud •Door de ogen van de klant •De eerste indruk •Vormgeving •Zelf beheren •Meten is weten •Vragen zijn welkom! Online strategie - Websites in 2012
Door de ogen van de klant •Waarom een website? •Voor wie? •Waar gaat de bezoeker naar op zoek? •Wat gaan we de bezoeker vertellen? •Nieuwe & terugkerende bezoekers Online strategie - Websites in 2012
De eerste indruk •Kritisch vandaag de dag. •Het eerste bezoek –Onbewust, wekt het de aandacht? 2 sec –Bewust, ga ik hier iets mee doen? 7 sec •Lui •Vasthouden en overtuigen •Hapklare brokjes Online strategie - Websites in 2012
Zo dus niet Welkom bij deze Verdel Info Dag. Deze dag staat in het teken van internet, social media en zoekmachine optimalisatie. Dat een online strategie belangrijk is hoeven wij u natuurlijk niet te vertellen, immers zullen potentiele en bestaande klanten een bezoekje aan uw website niet achterwege laten. De ene keer alleen voor een telefoonnummer, de andere keer voor meer informatie over het bedrijf. De vraag is dus, via welke online kanalen komen ze met uw bedrijf in aanraking, hoe wordt u gevonden op internet en wat bieden we ze aan als ze op de website zijn. In deze sessie zullen wij het hebben over het laatste. Maar wat is nu een ‘goede website’? Moet hij mooi, grafisch, modern, strak, kleurrijk of juist saai zijn? Het leuke is dat er geen waarheid is. Wat voor de ene onderneming wenselijk is, kan voor de ander totaal niet de bedoeling zijn. Tijdens deze sessie zal ik hier dieper op gaan, zullen wij stilstaan bij enkele ontwerptechnieken, nemen we een blik onder de motorkap, bekijken we voordelen en laat ik zien hoe u bezoekers kunt meten. Online strategie - Websites in 2012
Hapklare brokjes Online strategie - Websites in 2012
Unique Selling Points (USP) Online strategie - Websites in 2012
Online Strategie De Verdel Info Dag. Deze dag staat in het teken van internet, social media en zoekmachine optimalisatie. Een leerzame middag, georganiseerd door Verdel en Dokter Klik Online strategie belangrijk? Dat een online strategie belangrijk is hoeven wij u natuurlijk niet te vertellen, immers zullen potentiele en bestaande klanten een bezoekje aan uw website niet achterwegen laten. Inhoud van deze sessie In deze sessie zullen wij het hebben over het laatste. Een heel concrete vraag hierin is, maar wat is nu een ‘goede website’, moet hij mooi, grafisch, modern, strak, kleurrijk of juist saai zijn? Gezellig Leerzaam Borrel achteraf Online strategie - Websites in 2012
Eye tracking Online strategie - Websites in 2012
Terugkerende bezoekers •Wie komt terug? •Redenen •Interactie, nieuws, blogs, etc •Direct duidelijk wat nieuw is Online strategie - Websites in 2012
Startpagina •Inzet van de startpagina •Samenvatting •Headliners en doorkliks •Call to Action •De vouwlijn –Belangrijk? Bovenaan! Online strategie - Websites in 2012
Call to Action Online strategie - Websites in 2012
De vouwlijn Groot ( +/- 1920x1200), +/- 15% Klein ( +/ x 768), +/- 40% Gemiddeld ( +/ x 900), +/- 45% Online strategie - Websites in 2012
Vormgeving •Smaak is persoonlijk •Less is More –Ruimtes –Eén lettertype •Primair en secondair •Contrast Online strategie - Websites in 2012
Voorbeelden Online strategie - Websites in 2012 • • •
Wat doet kleur? Oranje Rood Roze Blauw Paars Groen Zwart Geel (Agressiviteit, actie) (Energie, urgentie) (Romantisch, vrouwelijk) (Vertrouwen, zakelijk) (Geruststellend, kalm) (Fris, milieu) (Kracht, luxe) (Optimistisch, jong) Online strategie - Websites in 2012
Beeld en fotografie •Meer dan duizend woorden •Links en rechts combineren •Persoonlijk door fotografie Online strategie - Websites in 2012
Voorbeelden Online strategie - Websites in 2012 • • •
Zelf beheren •CMS systemen •Fundament •Beheerderspaneel •Ieder onderdeel van de website apart Online strategie - Websites in 2012
Meten is weten •Google Analytics •Verkeersbronnen •Zoekwoorden •Inhoud •Conversie Online strategie - Websites in 2012
Einde van de presentatie •Vragen •Bedankt voor de aandacht •Tot straks bij de borrel Online strategie - Websites in 2012