Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Advertisements

Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
ontwerp - beheer - analyseer
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Uw persoonlijke creatieveling:
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Website maken met WordPress
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
BallonRon en Mechies Schmink Ballondecoraties
Welzijn Eindhoven, PeuterPlaza, Dynamo, Speelpark de Splinter, Adviespunt Discriminatie Zuidoost Brabant, Vrijwilligerspunt en DommelRegio zijn onderdeel.
WordPress les 3.
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
Kleur Begrippen klas 1 t/m 3.
Arkelstein, school voor Praktijkonderwijs Oefenen met de zoekmachine Google Deel 5: Zoeken met meerdere trefwoorden.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Geen natuurlijke kleur. Het moet groen,bruin, zandkleurig etc. zijn. Maar geen blauw. Logo en plaatjes van het bedrijf.
Tips voor de blogger in spé.
Meer bekendheid via je Website
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Door Andrea Piombo 2 CMD-I Internet Of Things. Internet of things “LIFX” WAT IS LIFX? LIFX is een LED-lamp die je via WI-FI verbindt met je draadloze.
Logo’s en kleurgebruik
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
Les 1 – Jij en de media Vertel:
4. Online strategie Internet scorecard
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Sneeuwpoppen: Goed luisteren Gertrude van Walstijn.
Welkom bij het eerste huwelijksbureau op het net !! In deze presentatie is het mogelijk om de vrouw te vinden die vanaf nu uw dagen zal kleuren. Contactbureau.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
SEO Hoger in Google.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Online Marketing voor het MBO
(Niet) Allemaal digitaal
Solliciteren met Social Media
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
De website.
Transcript van de presentatie:

Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012

Even voorstellen •Lion Zandvliet •Afdeling Web & Applicatie ontwikkeling •Teamleider, projectmanagement, verkoop Online strategie - Websites in 2012

Inhoud •Door de ogen van de klant •De eerste indruk •Vormgeving •Zelf beheren •Meten is weten •Vragen zijn welkom! Online strategie - Websites in 2012

Door de ogen van de klant •Waarom een website? •Voor wie? •Waar gaat de bezoeker naar op zoek? •Wat gaan we de bezoeker vertellen? •Nieuwe & terugkerende bezoekers Online strategie - Websites in 2012

De eerste indruk •Kritisch vandaag de dag. •Het eerste bezoek –Onbewust, wekt het de aandacht? 2 sec –Bewust, ga ik hier iets mee doen? 7 sec •Lui •Vasthouden en overtuigen •Hapklare brokjes Online strategie - Websites in 2012

Zo dus niet Welkom bij deze Verdel Info Dag. Deze dag staat in het teken van internet, social media en zoekmachine optimalisatie. Dat een online strategie belangrijk is hoeven wij u natuurlijk niet te vertellen, immers zullen potentiele en bestaande klanten een bezoekje aan uw website niet achterwege laten. De ene keer alleen voor een telefoonnummer, de andere keer voor meer informatie over het bedrijf. De vraag is dus, via welke online kanalen komen ze met uw bedrijf in aanraking, hoe wordt u gevonden op internet en wat bieden we ze aan als ze op de website zijn. In deze sessie zullen wij het hebben over het laatste. Maar wat is nu een ‘goede website’? Moet hij mooi, grafisch, modern, strak, kleurrijk of juist saai zijn? Het leuke is dat er geen waarheid is. Wat voor de ene onderneming wenselijk is, kan voor de ander totaal niet de bedoeling zijn. Tijdens deze sessie zal ik hier dieper op gaan, zullen wij stilstaan bij enkele ontwerptechnieken, nemen we een blik onder de motorkap, bekijken we voordelen en laat ik zien hoe u bezoekers kunt meten. Online strategie - Websites in 2012

Hapklare brokjes Online strategie - Websites in 2012

Unique Selling Points (USP) Online strategie - Websites in 2012

Online Strategie De Verdel Info Dag. Deze dag staat in het teken van internet, social media en zoekmachine optimalisatie. Een leerzame middag, georganiseerd door Verdel en Dokter Klik Online strategie belangrijk? Dat een online strategie belangrijk is hoeven wij u natuurlijk niet te vertellen, immers zullen potentiele en bestaande klanten een bezoekje aan uw website niet achterwegen laten. Inhoud van deze sessie In deze sessie zullen wij het hebben over het laatste. Een heel concrete vraag hierin is, maar wat is nu een ‘goede website’, moet hij mooi, grafisch, modern, strak, kleurrijk of juist saai zijn?  Gezellig  Leerzaam  Borrel achteraf Online strategie - Websites in 2012

Eye tracking Online strategie - Websites in 2012

Terugkerende bezoekers •Wie komt terug? •Redenen •Interactie, nieuws, blogs, etc •Direct duidelijk wat nieuw is Online strategie - Websites in 2012

Startpagina •Inzet van de startpagina •Samenvatting •Headliners en doorkliks •Call to Action •De vouwlijn –Belangrijk? Bovenaan! Online strategie - Websites in 2012

Call to Action Online strategie - Websites in 2012

De vouwlijn Groot ( +/- 1920x1200), +/- 15% Klein ( +/ x 768), +/- 40% Gemiddeld ( +/ x 900), +/- 45% Online strategie - Websites in 2012

Vormgeving •Smaak is persoonlijk •Less is More –Ruimtes –Eén lettertype •Primair en secondair •Contrast Online strategie - Websites in 2012

Voorbeelden Online strategie - Websites in 2012 • • •

Wat doet kleur? Oranje Rood Roze Blauw Paars Groen Zwart Geel (Agressiviteit, actie) (Energie, urgentie) (Romantisch, vrouwelijk) (Vertrouwen, zakelijk) (Geruststellend, kalm) (Fris, milieu) (Kracht, luxe) (Optimistisch, jong) Online strategie - Websites in 2012

Beeld en fotografie •Meer dan duizend woorden •Links en rechts combineren •Persoonlijk door fotografie Online strategie - Websites in 2012

Voorbeelden Online strategie - Websites in 2012 • • •

Zelf beheren •CMS systemen •Fundament •Beheerderspaneel •Ieder onderdeel van de website apart Online strategie - Websites in 2012

Meten is weten •Google Analytics •Verkeersbronnen •Zoekwoorden •Inhoud •Conversie Online strategie - Websites in 2012

Einde van de presentatie •Vragen •Bedankt voor de aandacht •Tot straks bij de borrel Online strategie - Websites in 2012