KWALITEITSZORG november 2012

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De arbeidszorgmedewerker in Vlaanderen in beeld - enkele cijfers Globaal beeld van 'de arbeidszorgmedewerker' 2012 (algemene cijfers, profiel, context)
Advertisements

Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Duurzaamheid en kosten
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
SAMENVATTING SMS LEERLINGEN TEVREDENHEIDSCIJFERS Onze schoolReferentiegroep Deze peilingVorige peilingAlle scholen 1.Kunstzinnige oriëntatie
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Cijfers Zorg en Gezondheid
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Op reis naar een dierentuin
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
In opdracht van NOC*NSF
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Waar gaat het nou toch om?!
Culturele Atlas 2004 Gelderland en Overijssel. Culturele Atlas, Enschede ( 76)Apeldoorn ( 92) Zwolle (121)Nijmegen
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
KWALITEITSZORG September 2017
Prozo enquêtes KWALITEITSZORG Juli 2019.
Transcript van de presentatie:

KWALITEITSZORG november 2012 STIMULANS KWALITEITSZORG november 2012

Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau Directie : 1 directeur en 2 adjunct directeuren School : 285 leerlingen Personeelsleden : 45 Nieuwbouw : vanaf 1 augustus 2010

Beeld van de school 1998 Het Segment zelfstandig verder als praktijkschool 2004 Vanaf dit jaar ESF subsidie 2006 Eerste Brede V.O. school in Gouda 2007 Invoering diploma praktijkonderwijs 2009 IOP en rapportfolio Streefdoelen rapportfolio + eindgesprekken diploma praktijkonderwijs 2012 Winnaar van De Gouden Schoolbank

Uitslag enquête leerlingen Landelijk GSG Het Segment Landelijk GSG Het Segment 2010-2011 2010-2011 2012-2013 2012-2013 Passend programma 2.98 3.01 3.20 3.27 Adaptief Onderwijs 3.08 3.11 3.19 3.28 Zelfstandigheid 2.83 2.64 2.99 3.01 Stimulerende omgeving 2.97 3.08 3.15 3.28 Betrokkenheid 2.86 3.01 2.95 3.00 Veiligheid 3.09 3.10 3.33 3.45 Levensechte leerbronnen 2.91 3.11 3.09 3.26 Sociale competenties 2.98 2.97 3.09 3.19 Loopbaancompetenties 3.12 3.32 3.33 3.47 Begeleiding 3.10 3.05 3.21 3.30 Begeleidingslijn 3.06 3.01 3.13 3.18 Handelingsplan 2.82 2.79 ----- ----- IOP en portfolio 2.95 3.10 3.25 3.39 Stages 3.19 3.22 3.31 3.43 Vastleggen resultaten 2.98 3.40 3.20 3.35 Resultaten 2.93 3.17 3.26 3.38 Leeropbrengsten wonen 3.56 3.58 Leeropbrengsten werken 3.48 3.52 Leeropbrengsten vrije tijd en burgerschap 3.53 3.59 Gemiddelde score 3.00 3.06 3.23 3.32

Opmerkingen leerlingen Verbeterpunten: Tevreden over: Stages: • Passend aanbod Ik krijg van school opdrachten mee - Op mijn school krijg ik allerlei vakken en activiteiten. naar mijn stage. • Stimulerende omgeving: Begeleidingslijn: - Ik voel me op onze school op mijn gemak. - Ik praat regelmatig met mijn mentor over wat ik geleerd heb. • Veiligheid: - Op onze school zijn er regels voor de veiligheid. • Levensechte leerbronnen: - Op school kan ik in de praktijk leren. • Stage: - Ik ga graag naar mijn stage. - Ik leer echt iets op mijn stage. • Vastleggen resultaten: - Ik verzamel bewijzen van wat ik geleerd heb in mijn portfolio.

Uitslag enquête personeel en management GSG Het Segment Landelijk GSG Het Segment Landelijk 2010-2011 2010-2011 2011-2012 2011-2012 Passend programma 3.40 3.08 3.50 3.12 Adaptief Onderwijs 3.55 3.26 3.54 3.26 Zelfstandigheid 3.18 2.99 3.34 3.00 Sociaal-emotionele problemen 3.48 3.14 3.61 3.18 Persoonlijke vorming 3.57 3.11 3.60 3.11 Stimulerende omgeving 3.60 3.26 3.64 3.27 Betrokkenheid 3.29 3.18 3.38 3.18 Veiligheid 3.65 3.23 3.61 3.24 Levensechte leerbronnen 3.75 3.22 3.73 3.30 Sociale competenties 3.65 3.31 3.56 3.29 Loopbaancompetenties 3.70 3.43 3.68 3.43 Begeleiding 3.61 3.26 3.55 3.22 Begeleidingslijn 3.72 3.47 3.75 3.45 Begeleidingsoverleg 3.78 3.37 3.80 3 41 Ouders 3.67 3.41 3.75 3.42

Vervolg uitslag enquête personeel en management GSG Het Segment Landelijk GSG Het Segment Landelijk 2010-2011 2010-2011 2011-2012 2011-2012 16. Handelingsplan 3.65 3.31 3.52 3.30 17. IOP en portfolio 3.70 3.05 3.64 3.14 18. Stages 3.76 3.49 3.77 3.44 19. Kwalificerende programma’s 3.64 3.23 3.81 3.33 20. Condities voor zorg 3.70 3.29 3.76 3.32 21. Veiligheidsbeleid 3.62 3.06 3.63 3.05 22. Stagebegeleiding 3.68 3.55 3.64 3.49 23. Kwaliteitszorg 3.58 3.14 3.69 3.15 24. Ontwikkelingsvermogen 3.52 3.03 3.70 3.07 25. Vastleggen resultaten 3.60 3.21 3.70 3.29 26. Resultaten 3.46 3.19 3.54 3.17 Gemiddelde score 3.61 3.25 3.64 3.25

Opmerkingen personeel en management Verbeterpunten Tevreden over: Zelfstandigheid: • Zelfstandigheid: Bij ons is er een opbouw van - Onze leerlingen worden gecoacht bij het gesloten naar open opdrachten. steeds meer zelf bepalen en realiseren van eigen ontwikkelingsdoelen. Betrokkenheid: Onze leerlingen mogen meedenken • Stimulerende omgeving: over de inrichting van het werk. - Onze leraren geven feedback. Onze leerlingen mogen meedenken over de beoordeling van het werk. • Veiligheid: - Onze leraren spreken leerlingen aan bij afwijking van de afgesproken omgangsregels. • Stages: - Onze school biedt verschillende stagemogelijkheden.

Uitslag enquête ouders Landelijk GSG Het Segment Landelijk GSG Het Segment 2010-2011 2011-2012 2011-2012 2012-2013 Passend aanbod 3.27 3.42 3.37 3.64 Adaptief onderwijs 3.35 3.55 3.39 3.72 Stimulerende omgeving 3.35 3.59 3.49 3.83 Betrokkenheid 3.26 3.52 3.41 3.74 Veiligheid 3.36 3.64 3.54 3.82 Sociale competenties 3.33 3.48 3.45 3.74 Begeleiding 3.37 3.58 3.41 3.74 Begeleidingslijn 3.41 3.61 3.45 3.70 Ouders 3.27 3.57 3.31 3.59 Handelingsplan 3.09 3.11 ----- ----- IOP en portfolio 3.27 3.79 3.33 3.63 Stages 3.29 3.46 3.49 3.98 Vastleggen resultaten 3.30 3.66 3.40 3.70 Resultaten 2.96 3.18 3.09 3.34 De school 3.28 3.62 3.51 3.69 Leeropbrengsten Wonen ----- ----- 3.33 3.42 Leeropbrengsten Werken ----- ----- 3.09 3.28 Leeropbrengsten Vrije tijd en burgerschap ----- ----- 3.22 3.46 Gemiddelde score 3.31 3.55 3.43 3.73

Opmerkingen ouders Tevreden over: • Stimulerende omgeving: - De leraren hebben belangstelling voor mijn zoon/dochter. - De sfeer op school is prettig. • Betrokkenheid: - De school neemt mij als ouder serieus. • Veiligheid: - Op school zijn er regels hoe leerlingen met elkaar om moeten gaan. • Vastleggen resultaten: - Mijn zoon/dochter verzamelt bewijzen van wat hij/zij geleerd heeft in zijn/haar portfolio. • Stages: - Mijn zoon/dochter wordt door de school goed begeleid in de stage.

Conclusies Landelijk: 2. GSG Het Segment: De leerlingen zijn het meest kritisch. De scores van 2012-2013 zijn hoger dan andere jaren. 2. GSG Het Segment: De zelfstandigheid van de leerlingen vergroten. Het veiligheidsgevoel van de leerlingen is vergroot. De betrokkenheid van de leerlingen vergroten. De leerling opdrachten meegeven naar stage.