Ziggo Challenge
2 Ziggo en de Open Samenleving De Nederlandse samenleving is een van de meest open samenlevingen ter wereld. Ziggo gelooft dat de kwaliteit, beschikbaarheid en toegankelijkheid van informatie en de daarvoor benodigde digitalisering een grote rol kunnen spelen in het behouden en bevorderen van die Open Samenleving. Ziggo wil een actieve rol nemen in het aanjagen van het denken en doen over de open samenleving, gezien vanuit informatisering en digitalisering. Waar zitten de barrières? Hoe krijgen we meer mensen betrokken? Hoe zorgen we dat iedereen kan meedoen? Hoe houden we de kwaliteit en pluriformiteit van informatie waarop mensen hun mening en soms zelf mede hun identiteit baseren zo hoog mogelijk?
3 Onze vraag aan jou! Hoe kan digitalisering en informatisering de kwaliteit van leven verbeteren van mensen die dat nodig hebben?
4 Criteria • Mate van overeenstemming met Ziggo’s gedachtengoed over de Open Samenleving • Logische inzet van Ziggo’s producten en/of diensten • Realiteitsgehalte en uitvoerbaarheid • Helderheid van analyse en conceptvorming • Presentatie van de business case op de pitchdag • Business case moet verantwoording van de keuzes bevatten, de uitwerking van het project en het verwachtte eindresultaat, dit alles op basis van ‘sound business principles’, waaronder een sluitende begroting, prestatie-indicatoren en meetmethoden.
5 Deadlines • Deadline voor het opgeven voor de Ziggo Challenge: vrijdag 29 november Opgeven bij: Marjolein Schaftenaar van Enactus • Kennisbank beschikbaar: van begin december tot en met 21 februari, 1 keer per 14 dagen op vrijdag • Pitchdatum: vrijdag 7 maart 2014 jury van Ziggo’ers
6 Prijs • €1.500 donatie aan het winnende Open Samenleving initiatief of als startbedrag voor eigen project • Voor het winnende en 2 e team stelt Ziggo Business Advisors ter beschikking voor de verdere uitwerking van de initiatieven • Plus…. kaarten voor het hele team voor een concert naar keuze* in de Ziggo Dome *op basis van beschikbaarheid