Rekenen met muzieknoten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kunst *nienke*.
Advertisements

Dyscalculie Asli PEHLIVAN.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Mijn stage bij fietsen van cees Naam: Maik belshof Klas: 4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je.
Concept visie MFA oost Studiemiddag 9 maart 2010 Ilse van Hal.
Lotgenotencontact.
Meervoudige intelligenties
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
Plusklas op Basisschool De Muldershof Beek en Donk Maart 2010
Mijn stage bij kiffen Naam: eddy Klas: 5b Jaar: 2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar.
Mijn stage bij de horeca “La Paz” Naam: *Dannie mol Klas: *5a Jaar: *2004 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je.
Kunst Gemaakt door mila.
mijn stage bij SWEET & CANDY Naam: Ergun Salmangil Klas: 6A Jaar:
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Naam:Melvin Lansink Klas: B4 Jaar: 4 de jaar’s
Informatie avond groep 3
Mijn stage bij * Naam: * Klas: * Jaar: * Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je stage.
Mijn stage bij de kruimelkring Naam:elke noordman Klas:4aJaar:2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Naam: *Nathalie van W Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je.
Mijn stage bij Eysink machinefabriek
Mijn stage bij euro master Naam: aytac Klas: 4c Jaar: 2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij sikkens Naam:toon voortman Klas:5b Jaar:2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij Fox schildersbedrijf
Mijn stage bij Naam: Angelique Klas: 4b Jaar: 2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin.
Kunst.
… de stap naar het eerste leerjaar
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Kinderen en hun sociale talenten
Voorlichtingsavond groep 3
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Natuurgerichte intelligentie
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Wat ik wil…..
Ernesto Cortazar “Eternal Love Affair”
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Presentatie Bijeenkomst 2
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Kleurenblind denken. Het denken Inhoud van het brein Werking van het denken Effecten en resultaten Het ‘ik’ Slachtoffer Conflicten Samenvatting.
Leerstijlen KOLB SJM.
Meervoudige intelligenties.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
I NTRODUCTIE OUDERAVOND GROEP 3 Welkom. V OORSTELLEN WIE ZIJN WE EN WAT VINDEN WIJ BELANGRIJK IN HET ONDERWIJS. Marlijn de Groot
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Voelsprieten Informatieavond
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Meer voorlezen, beter in taal
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb
INITIATIE VGT. Leren kijken Vlaamse Gebarentaal is een visuele taal Ogen om te luisteren en handen om te ‘spreken’ Belang van luisteren met je ogen –
Doelstellingen Nieuwsbegrip Motiverend begrijpend lezen Uitbreiding van kennis van de wereld Transfer.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Een beoordeling schrijven
Creatief schrijven.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Alle kinderen gemotiveerde lezers
LOB Waar ben je trots op?.
De ontwikkeling van het kind !
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Rekenen met muzieknoten Muziekknap, rekenknap en Beweegknap Arta Musica Edu Wat is jouw favoriete snoepgoed?

De hersenen/ jouw brein

linker- en rechter hersenhelft Links Logisch nadenken Taal en woorden Rekenen Herkennen Praten Overdenken Strategieën bedenken Rechts Creativiteit Muziek Beelden/plaatjes Fantasie Praktisch Verbeelding Denkt in mogelijkheden

HOE ben je knap? NIET Hoe knap ben jij? MAAR Gardner 1983 op welke manier leer je, los je een probleem op of bedenk je iets nieuws?

Hoe ben jij knap? Samenknap Beweegknap gaat over het goed kunnen samenwerken, zorgen voor elkaar, omgaan met andere mensen, sociaal vaardig zijn, enz.   Beweegknap gaat over het graag bewegen, een goed lichaamsbesef hebben, leren door te doen, ontwikkelen van de motoriek, enz. Dan je graag iets samen dan beweeg je graag

Hoe ben jij knap? Beeldknap Taalknap gaat over het denken in beelden, graag bezig zijn met kleuren en vormen, tekenen, schilderen en knutselen, maar ook het ruimtelijk inzicht en het zich goed kunnen oriënteren.  Taalknap gaat over het goed zijn in taal: gemakkelijk ideeën kunnen verwoorden, graag lezen en schrijven, over een grote woordenschat beschikken. Dan maak je graag tekeningetjes of vind je snel ergens de weg dan kan je goed vertellen wat jou bezig houdt

Hoe ben jij knap? Muziekknap Rekenknap gaat over je gevoel voor ritme, graag luisteren naar muziek of zelf muziek maken, enz.  Rekenknap gaat over het logisch nadenken, het gestructureerd werken, oorzaak en gevolg zien, het graag rekenen, enz. Dan heb je graag muziek om je heen dan vind je rekenen leuk

Hoe ben jij knap? Natuurknap Zelfknap gaat over je interesse in natuurverschijnselen, zorgen voor de natuur, graag observeren, verzamelen, omgaan met dieren, enz.  Zelfknap gaat over jezelf: goed weten wie je bent en wat je kan, stilstaan bij jezelf, zelfstandig kunnen werken, enz. Dan ben je graag buiten

Rekenen met muzieknoten In de muziek heb je noten die lang duren, maar ook die kort duren. De vorm van een noot geeft weer hoe lang de toon duurt, welke waarde hij heeft. Dit zijn de belangrijkste noten:

De notenverdeling

Kan jij ze kloppend maken?

Welke duurt het langst? Kan jij aangeven welke kant zwaarder is, dus welke noot het langste duurt? Geef dit aan door het juiste hokje in te kleuren.

Voel het ritme/ feel the beat

Zoveel mogelijkheden Weet jij er nog meer?