Conclusies vragenlijstresultaten Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk 1.respondenten onderschrijven gemiddeld genomen de kritiek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kan ik al in het beroepsregister?
Advertisements

1 Europese Vereniging for het Toetsen en Beoordelen van Taalvaardigheid
Kwaliteit van leven bij dementie
ANALYSE VAN HET VERBRUIK EN KOSTPRIJS VAN MEDISCHE MATERIALEN BIJ PVS/MRS- PATIËNTEN IN EEN RVT Project in opdracht van het Bestuur van de Gezondheidszorg.
De Vreedzame School Een school met een hart. De Vreedzame School Een school met een hart.
Toetskwaliteit LAW onderwijsmiddag Leendert van Gastel, Amstel Instituut 24 mei 2005.
Het schoolvak Nederlands opnieuw onderzocht
Titel, Onderwijsraad, februari Ruim baan voor stapsgewijze verbeteringen, Onderwijsraad, juni 2012 Ruim baan voor stapsgewijze verbeteringen Toelichting.
Personeelsbeleid en personeelszaken in de dagelijkse praktijk
Collegeweek 4/5 Datapreparatie
Cultuur Patiëntveiligheid in Belgische ziekenhuizen
Methoden van het Wetenschappelijk Onderzoek
Eenvoudige data-analyse: beschrijvende statistische
Zin en onzin van leren met ICT Wim Jochems Voorzitter Vereniging voor Onderwijsresearch VOR Themaconferentie Heerlen, 25 november 2004.
Vraagverheldering leren met meer effect
De succesfactoren bij het creëren van een onderzoekscultuur op school Wouter Schenke Renée van Velzen coördinator onderzoek docentonderzoeker.
Wanneer is praktijkonderzoek in de school succesvol?
VERLEIDEN TOT LEREN Velon 2007
Een onderzoekende leraar Hanneke Issing (Fontys Pabo Tilburg)
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Een Middeleeuws klooster
Disseminatie Masterclass RVO. Opzet Waarom? Wie? Wat? Waar? Hoe?
Malawi Edukans project Loop met door de presentatie.
Monitor Leefbaarheid en Veiligheid 2009
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Informatiebijeenkomst 27 juni Promotiebeurs voor Leraren.
Kennismarkt OCW Connecting worlds: Samenwerking tussen onderzoek en onderwijs Linda Sontag (NRO) Annemarijke Jolmers (NRO) Rosanne Zwart (UU) Jordi Vermeulen.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
Workshop 3 Hoe signaleert u depressie?
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
GSTPGO1 - Onderzoek in Onderwijs College 1 9 februari 2015 Groep 4 – Bèta + Geo – Elwin Savelsbergh.
Verdieping monitoring eigen ontwikkeldoelen door medewerker Een product van KwaliteitscholenAugustus 2015.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding.
Online studentenbevraging over het onderwijs Rapportering voor docenten.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Een handig hulpmiddel bij het beoordelen van leerling-onderzoek Herman Schalk Beoordeel wat je belangrijk.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 9 Analyseren. Analyseren van data verzamelde data analyse resultaten conclusies Doel: ordenen van data om antwoord op.
Welke veranderprocessen spelen nu binnen de LVNL of komen eraan?
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
“Het is in mijn lage rug geschoten” Evaluatie Vice Versa 9 maart 2016 MP 18 maart 2016.
Inductie in brede zin Astrid Breukers
Analyseren met de ROCspiegel.nl Analyseren Informatie Ordenen Sorteren Filteren.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 10 Analyses en conclusies.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Opzet van het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) Mark Levels en Rolf van der Velden.
Landelijke kennistoetsen in het onderwijs van de instelling Workshop tijdens Studiedag VH toetsing en externe validering Driebergen,12 december 2013 Roger.
Resultaten studietijdmeting schakelprogramma komische wetenschappen 1 e semester academiejaar
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Tevredenheidsonderzoek 2017
VU: Kristien Lammertyn en Marijke De Smet
Gegevens verzamelen Statistiek gaat over het verzamelen en verwerken van data (gegevens ) Data zijn vaak gespreid: -mensen hebben verschillende lengtes.
De situatie Door docenten is vorig schooljaar geconstateerd dat er veel mavo leerlingen in de 2e en 3e klas omgemotiveerd zijn.  werkgroep ‘Motivatie’
Programma ouderavond Opening/welkom Oudertevredenheidonderzoek
Begeleiden van Praktijkonderzoek
RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL
Een kijkje in de keuken van de Academische werkplaats Onderwijs
Open durven staan voor verrassende uitkomsten.
Opdracht interview Ouderen & Technologie
Olympiades in het PTA.
Titel, Onderwijsraad, februari 2009
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
Analyse jaarverslagen RvC
Betere verbindingen met onderzoek
Evidence based: theorie en praktijk
Transcript van de presentatie:

Conclusies vragenlijstresultaten Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk 1.respondenten onderschrijven gemiddeld genomen de kritiek uit de literatuur, maar niet in de meeste stellige vorm. 2.verschillende partijen (docenten, onderzoekers, etc) zijn het globaal eens, maar binnen partijen verschillen meningen.

Respondenten Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk Leraar-in-opleiding2 Student12 Lerarenopleider20 Docent19 Ontwikkelaar onderwijsmaterialen5 Beleidsmaker of manager32 Onderwijsonderzoeker51 Overig19 Totaal160

Gemiddelde scores per vraag (zie ook handout) Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk

Gemiddelde scores per onderdeel van de vragenlijst Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk

Spreiding van scores per vraag (standaard deviatie) Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk

Gemiddelde scores per groep

Over de kloof tussen onderwijsonderzoek en onderwijspraktijk