Uw reclame … uw investering? … uw rendement? Weet u dat zeker? kennis

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H20:Voorraadwaardering
Advertisements

Fietsverlichtingscampagne 2011
Strijd mee tegen digibetisme! In 15 vragen weet u waar u staat! Gebaseerd op studies van M. Prensky, CEO Games2train Uitgewerkt door prof. Dr. Knoikl,
Oefenopgaven bij ABC toets
Delft Bouwt vrijdag 18 november Als denkoefening: “Met de Woonvisie als uitgangspunt, hoeveel woningen zijn nodig tot 2020?”
Voorraadwaardering Technische en economische voorraad FIFO methode
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Informatiebijeenkomst 20 november 2013 Gorredijk Energieneutraal 2020 Programma Opening Zelf groene stroom opwekken Voordelig energie.
Retail Marketing Services
Copyright © Kristof Deferm
Inhoud Ontzorgen Rekenvoorbeeld: gezin van 4 personen
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Opdracht Gerealiseerde omzet 125%
Opdracht Begroting - rekening.
offshore-outsourcing (import)
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Zomerconferentie Greenport(s) Nederland Klaas Slim operationeel manager ZON fruit & vegetables 18 juni 2009.
T h e q u a l i t y m a k e r s 10 juli 2014 VAB bijeenkomst 10 maart Uitvoering GMO bij FresQ Loek Jochems.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Balans Textra Gebouwen€ Eigen vermogen€ Inventaris€ Lening€ Machine€ % Hypothecaire lening€ Bedrijfsauto€
Kulturhus De Bijenkorf Borne
Dat kan smaken De voerbollen worden klaar gemaakt Alles nog eens nazien voor de start.
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
De toets data 2kb juni 2kc juni 2kd 20 juni 2ke 17 juni   2ma 19 juni
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Inkomen les t/m Begrippen Duurzame ontwikkeling In behoeften van mensen voorzien op een manier, die ook goed is voor toekomstige generaties.
H 22: Brutowinstopslagmethode
Herhaling Examenstof M&O
REKENEN.
II. Rekenen tot 1000.
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Agenda  Les 37 tm 40  wkn 02 en 03  hs 11 eigen vermogen  bestuderen par 11.1 tm 11.4 maken wb vragen 11.1 tm
Lichtgevoelige weerstand
Goedemiddag H3b.
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Les 4 Inzichtvragen 1 t/m 3 WERKBOEK blz 15 en 16.
H 36 (Havo)/H 43 (Vwo): Rentabiliteit
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Lesplanning 3.2 blz Binnenkomst Intro Nakijken 3.1, klaar? Dan alvast 3.2 maken Uitleg 3.2 Gezamenlijk lezen blz Zelfstandig werken,
constante kosten, variabele kosten en marginale kosten
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Coachingsessie week
Uitleg Russisch delen.
Cijfers Zorg en Gezondheid
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Huiswerkoplossings Les 22.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
Schoon gezond fris Twents milieu Afval: CO2 of Portemonnee ? Albert van Winden 24 mei 2011.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
Conjunctuur.
Ondertekening van overeenkomsten KS 2014/2015. Algemene voorwaarden studiefinancieringsregeling Nederland en Plaatselijk 2014/2015 Artikel 1.1 t/m Artikel.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Compter en français (tellen in het Frans)
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Serving The Planet?.
Stap 3; Constant of Variabel?
Exploitatiebegroting Deel 2
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Transcript van de presentatie:

Uw reclame … uw investering? … uw rendement? Weet u dat zeker? kennis tijd mensen middelen = Weet u dat zeker?

Reclame! Met als motto Als men niets doet, mag men ook niets verwachten…? Wie zaait …..

Reclame! Media  NU? printmedia internet: dealer-autotrader-autotrack-bovag-autotelegraaf-autoboulevard bill-boards mailingen folders etcetera

Knooppunt op de occasions-snelweg! Reclame! Knooppunt op de occasions-snelweg! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel

Reclame! Positionering Bedrijf/Boulevard Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Producten/diensten efficiënt communiceren naar de markt Onderscheidende USP’s en prikkels Consistentie en herhaling is de kracht van de boodschap

Reclame! Optimale media-inzet met maximaal bereik Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Inzet alle mediatypen Verantwoord geïnvesteerde reclame-euro

Reclame! Waarom? ruimtegebrek renteverlies waarde- vermindering liquiditeitsbeslag stagnerende verkoop nieuw omzetverlies in de after-sales Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Waarom?

Reclame! Kosten  7.500 15.000 22.500 Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Omzet dealer Brutowinst Reclame/promotie printmedia restant 5.000.000 600.000 30.000 15.000 10.000.000 1.200.000 60.000 15.000.000 1.800.000 90.000 45.000  Besteden voor betere dekking Reclame-Euro 7.500 15.000 22.500

Reclame! Dekking reclame-euro Printmedia ? Internet ? Teletekst ? Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Printmedia ? Internet ? Teletekst ? Shows ? Auto-Boulevarddagen ? ……….. ? Optimaal media-dekking/bereik???

Reclame! Traffic genereren! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Traffic genereren!

Reclame! Gelderland op wielen Auto Consultancy 4/2/2017 Reclame! Gelderland op wielen Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Optimale media-inzet met een maximaal bereik Hoe???

Reclame! Gelderland op wielen Printmedia Auto Consultancy 4/2/2017 MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Reclame! Gelderland op wielen MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Printmedia Internet, met doorkoppelingen naar: dealer-boulevard-bovag-autotrack-etc. Teletekst Radio reclame TV reclame

Reclame! Gelderland op wielen 1.553.000 inwoners (13 jaar en ouder) * MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 1.553.000 inwoners (13 jaar en ouder) * Dus, meer dan 1,5 miljoen mensen die geprikkeld kunnen worden door: Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame * (Bron: Intomart en ORN, maart 2003)

Reclame! Gelderland op wielen Missie & Visie Doelstellingen Analyses MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel De Gelderlander 180.000 abonnees x 2,1 = 378.000 lezers  24% Teletekst 309.000 bezoekers  20% Radio Gelderland 410.887 luisteraars  25% TV Gelderland 887.850 kijkers  57% (Gemiddeld weekbereik / Bron: Intomart en ORN, maart 2003)

Reclame! Gelderland op wielen Wat zoeken Nederlanders op het internet? MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Wat zoeken Nederlanders op het internet? Anders / 37% Pers. Verzorging / 8% Boodschappen / 9% Huish. apparaten / 14% Auto’s / 55% TV, audio, video / 37% Telecommunicatie / 40% Beuzen, evenementen / 41% Boeken / 46% CD’s / 54% Computers / 59% Vakantie, recreatie / 62% 10 20 30 40 50 60 70

Reclame! Gelderland op wielen Missie & Visie Doelstellingen Analyses MEDIA KEUZES - MEDIA BEREIK - MEDIA DEKKING - INTERNET - BOODSCHAP Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Maximaal bereik gegenereerd Mediatypen ondersteunen elkaar Resultaat boodschap vele malen groter (bewust-onbewust) Emotie is groter, sneller overtuigd Regionaal nieuws: vergroot aandacht en intensiteit Snelle en efficiënte opbouw van naam, actie en/of evenement

Reclame! Gelderland op wielen als paraplu….. Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel met maximaal media bereik!

Reclame! Gelderland op wielen als paraplu….. www.gelderlandopwielen.nl Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel www.gelderlandopwielen.nl

Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN www.gelderlandopwielen.info Reclame! 2000 Occasions in de buurt? www.gelderlandopwielen.info (teletekst pagina 007) Natuurlijk ook met Autobedrijf Bleekstein Zevenaar Van auto’s, caravan tot (brom)fiets 8.000 Occasions Bij u om de hoek!!! www.gelderlandopwielen.info De Liemers Caravans Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 2000 Occasions binnen handbereik? www.gelderlandopwielen.info (teletekst pagina 007) Nu ook met Autobedrijf Martens Voor u geselecteerd? Ruim 1000 Occasions www.gelderlandopwielen.info Autobedrijf Lammerts Knooppunt voor uw occasions … auto's … caravans … motoren www.gelderlandopwielen.nl De snelweg naar occasions ______________________ auto's _ _ _ _ _ _ caravans ______________ motoren

Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN www.gelderlandopwielen.info Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel

Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN www.gelderlandopwielen.info Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel

Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Printmedia Internet Teletekst Radio reclame TV reclame VOORBEELDEN www.gelderlandopwielen.info Reclame! Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel

eigen bedrijfs-commercials www.gelderlandopwielen.info Reclame! Media pakketten A B C D Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel ----------------------------------------------------------- Printmedia Internet ---------------------- onbeperkt ----------- onbeperkt --------------------- 30 auto’s ------------ 30 auto’s Teletekst Radio Gelderland 50 uitzendingen 100 uitzendingen per jaar / 20 sec. per jaar / 20 sec. Radio & TV Radio & TV TV Gelderland naamsvermelding eigen bedrijfs-commercials

Kosten Reclame! A B C D Basis www.gelderlandopwielen.info Kosten Basis Reclame! Pakket op basis van Teletekst en Internet: Printmedia + Teletekst + Internet Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 1.000,- 1.250,- 2.725,- 4.975,- Print Internet Teletekst Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500,- 4.000,- 8.500,- Optie 2 12 maanden Pakketprijs A ‘Gelderland op wielen’ 2.950,- 4.850,- Aanbetaling Wekelijks 740,- 85,- 690,- 80,-

Kosten Reclame! A B C D A Pakket op basis van naamsvermelding: 8.000,- www.gelderlandopwielen.info Kosten A Reclame! Pakket op basis van naamsvermelding: Printmedia + Teletekst + Internet + Radiovermelding Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 1.000,- 1.250,- 2.725,- 5.200,- 10.175,- Print Internet Teletekst Radio Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500,- 4.000,- 10.400,- 18.900,- Optie 2 12 maanden intekenen in mei 2003 8.000,- Pakketprijs A ‘Gelderland op wielen’ 4.700,- 8.950,- Aanbetaling Wekelijks 1.450,- 125,- 2.450,- 2.020,- 115,-

Kosten Reclame! A B C D B Pakket op basis van naamsvermelding: 9.500,- www.gelderlandopwielen.info Kosten B Reclame! Pakket op basis van naamsvermelding: Printmedia + Teletekst + Internet + Radiovermelding + TVvermelding Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 1.000,- 1.250,- 2.725,- 5.200,- 2.750,- 12.925,- Print Internet Teletekst Radio TV Totaal bruto Optie 1 6 maanden 2.000,- 2.500,- 4.000,- 10.400,- 5.500,- 24.400,- Optie 2 12 maanden intekenen in mei 2003 9.500,- Pakketprijs B ‘Gelderland op wielen’ 5.950,- 10.550,- Aanbetaling Wekelijks 2.350,- 140,- 2.750,- 150,- 2.480,- 135,-

Kosten Reclame! A B C D C Pakket op basis van bedrijfs-commercials: www.gelderlandopwielen.info Kosten C Reclame! Pakket op basis van bedrijfs-commercials: Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 50 uitzendingen Radio-commercial 10.000,- 50 uitzendingen TV-commercial 5.300,- 30 auto’s één jaar op Teletekst 4.000,- Onbeperkt auto’s op het Internet 2.500,- Elke week vermelding GoW-Printmedia 2.000,- Productie Radio/TV-commercial 4.500,- Gratis software Internet/Teletekst pm Totaal bruto 28.300,- Pakketprijs C ‘Gelderland op wielen’ 16.800,- Aanbetaling Wekelijks 5.360,- 220,-

Kosten Reclame! A B C D D Pakket op basis van bedrijfs-commercials: www.gelderlandopwielen.info Kosten D Reclame! Pakket op basis van bedrijfs-commercials: Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel 100 uitzendingen Radio-commercial 20.000,- 100 uitzendingen TV-commercial 10.600,- 30 auto’s één jaar op Teletekst 4.000,- Onbeperkt auto’s op het Internet 2.500,- Elke week vermelding GoW-Printmedia 2.000,- Productie Radio/TV-commercial 4.500,- Gratis software Internet/Teletekst pm Totaal bruto 43.600,- Pakketprijs D ‘Gelderland op wielen’ 25.500,- Aanbetaling Wekelijks 5.740,- 380,-

Banners Reclame! A B C D Missie & Visie Doelstellingen Analyses www.gelderlandopwielen.info Banners Reclame! Continue Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Homepage Personenautopage Bestelautopage Motorenpage Caravanpage

Reclame! Deelnemers A B C D Autodealer-bedrijven Vrije autobedrijven www.gelderlandopwielen.info Reclame! Deelnemers Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Autodealer-bedrijven Vrije autobedrijven Truckbedrijven (Bestelauto’s) Caravanbedrijven Verhuurbedrijven Tweewielerbedrijven

Reclame! A B C D www.gelderlandopwielen.nl Waarom? www.gelderlandopwielen.info Reclame! www.gelderlandopwielen.nl Missie & Visie Doelstellingen Analyses Marketingplan Reclame/ Communicatie Organisatie Financieel Waarom? Maximale media bereik met een optimale dekking! Consistente kwaliteit/herhaling! Besparingen/goedkoper! Meer toegevoegde waarde “Occasionverkopen” Alles onder één paraplu!

Het initiatief is aan U Wie zaait ….. ….. zal oogsten! www.gelderlandopwielen.info Het initiatief is aan U Wie zaait ….. ….. zal oogsten!