Crossmedia Strategie en concept.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cross Media.
Advertisements

Cross Media.
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Workshop Communities Community Management Kennisnet Ment Kuiper.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
De campagne....
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Project Webontwikkeling IWT-TV Groep 5. Inhoud  Overlopen van de fasen  Live Demo  Vragen?
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Inhoud Debriefing Uitleg concepten. Inhoud Debriefing Uitleg concepten.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
Opdracht 25 IIIIk ga enkele informatie verzamelen over communicatie.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Cross Media.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Unieke samenwerking OMI en mobiele operators Sms9009: Eenvoudig per sms naar internet op mobiel.
Communicatie en relatie
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
Communicatie en Instumenten
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Being There - 1 KERN: Sociale Media zijn kennisbronnen voor de Sociale Beroepspraktijk Social Work en Sociale Media matchen!
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Hocus Pocus met Alfons Alfrink Regisseur Torill Kove Land Noorwegen Jaartal 2013 Tijd 72 minuten Taal Nederlands gesproken Groep 3/4.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Netwerken 1 Enigma Netwerken paragraaf 1, 2 en 3.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Fairtradegemeente Schijndel
Direct 3. Direct Marketing Media
Internetmarketing en oefentoets
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Lokaal Bereiksonderzoek Contact April 2017 – November 2017
H2 Soorten media.
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Basics over communicatie
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
1.2 massamedia en internet
Media.
Transcript van de presentatie:

Crossmedia Strategie en concept

Wat is crossmedia? “Een kruisbestuiving van verschillende media, zoals theater, film, tv, radio, print, internet, games, mobiele devices en live events…” Bron: IndyraReynaerts

Wat is crossmedia? “…waarbij de verschillende media mediumspecifieke betekenissen communiceren die deel uitmaken van een universeel doel” Bron: IndyraReynaerts

Wat is crossmedia? “Bij crossmedia-communicatie nodigt het verhaal je uit om een cross-over te maken van het ene naar het andere medium” Bron: De Haas, 2005

Idols

DE Burendag In-store Actieverpakkingen TV: commercials, shownieuws Internet: actiesite, banners SMS Print Event Outdoor: billboards, deurschildjes

DE Burendag

DE Burendag

DE Burendag

DE Burendag

Waarde-toevoegend Voor het publiek: Het verhaal krijgt meer dimensies Gebruiksgemak Meer interactie en eigen inbreng

Waarde-toevoegend Voor de hoofdproducent: Meer bereik Meer contactmomenten Meer impact Kosten verschuiven van zender naar ontvanger

Aandachtspunten Mediumspecificiteit Storytelling Usability Sociale media

Storytelling centraal TV Internet Mobiel Print

Mediumspecificiteit TV: emotie, demonstratie Radio: naamsbekendheid, opinie Print: informatie, segmentatie Internet: interactie, netwerken Mobiel: plaatsonafhankelijk, interactie

Crossmedia: Geen doel op zich! Een middel om betekenissen te communiceren