Kaibi app Arie den Boon Melanie van Hagen Jan den Boon.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Strijd mee tegen digibetisme! In 15 vragen weet u waar u staat! Gebaseerd op studies van M. Prensky, CEO Games2train Uitgewerkt door prof. Dr. Knoikl,
Advertisements

WEET IK VEEL?!.
sociale media: de nieuwe realiteit
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Visie, missie en kernwaarden
By Alexander Ho. z Locatie Gebouw Team Tygron.
Branche: music.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
GEMAAKT DOOR: TEAM ROME MADE BY: TEAM ROME Rome. De puzzel De puzzel heeft Bram gemaakt, we gaan nu kijken hoe de folder er uit ziet: Bram made the puzzle.
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
KOBO CONFIDENTIAL PAGE 1 KOBO – een introductie. HET VERHAAL VAN KOBO Kobo is een van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van eReading wereldwijd.
De mobiele Efteling plattegrond nog meer plezier!
Wat komt er zoal bij kijken?
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
Homcom Leden vergadering 22 – Nieuws Bing de zoekmachine voor Yahoo EU keurt akkoord tussen Microsoft en Yahoo goed Verhoogt aandeel van Microsoft.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
Studio-opname ‘Weet ik veel’. Opdracht Benoem 3 trends die je ziet.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
Welke trends komen terug
Nederland na 1945: Cultuur en mentaliteit
Een eerste kijk op trends
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Wat als… Door Kenzo, Marcel en Menno. Product: History/Discovery channel programma (circa 35 minuten)
HOM COM 23/09/2013 LEDENVERGADERING. BIG Big Companies – Google – Apple – Microsoft – Amazon.
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Chapter 3 Hot off the press
Retail Round Table 19 Maart 2014 Woerden. Agenda RRT 19 maart 15:00-15:15 Ontvangst. 15:15-16:00 Lopende trajecten & ervaringsuitwisseling. 16:00-16:15.
Aan de slag met de BETERapp
Inbound Marketing Plan
Grafimedia, een Smart Industry? Albert Noppen en Roelof Janssen.
Toptaken: Je website is niet het probleem, je organisatie is het probleem Meetup #1 – Digitale Steden Agenda Michiel Duijsings Adviseur Nieuwe Media.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
&. Over Nutricia Meer dan 100 jaar ervaring actief op het gebied van baby- en kindervoeding Nutricia heeft als doel om bij te dragen aan aan een gezonde.
Online ontwikkelingssamenwerking Utrecht, December 2008.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Social media presentatie
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Telling the time in English.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Primaire kleuren R 0 G 114 B 198 R 0 G 153 B 204 R 213 G 219 B 225 R 249 G 155 B 12 R 249 G 99 B 2 R 102 G 204 B 255 Welkom Slagkracht door online dienstverlening.
Research naar interactieve media producten David, Jay en Joris.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Minderjarigen, ‘oude’ en ‘nieuwe’ media: een blik op de toekomst Recente ontwikkelingen in de sectoren van het mediarecht, de intellectuele rechten en.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Introductie Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Hoe werkt Kampong TV? Onderdeel van Team communicatie 100% vrijwilligerswerk Samenwerking studenten Hogeschool Samenwerking Kampong videoteam Faciliteiten.
Customer Journey Content Mapping
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Media is er altijd en overal
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Chromecast Door Google.
Transcript van de presentatie:

Kaibi app Arie den Boon Melanie van Hagen Jan den Boon

Social TV heeft een “Hot future” • Apple, Google, Intel, Yahoo, TV Media • Motorola Labs: – 40%-70% van TV kijkers spreekt over TV op sociale netwerken • David Rowan, the Editor of Wired magazine: – Social TV is number three of six in 2011 of tech trends • MIT Technology Review: – Social TV in top 10 most important emerging technologies • Ynon Kreiz, CEO of the Endemol group: – “Everyone says that social television will be big. I think it’s not going to be big — it’s going to be huge”

Wat is Social TV? TV = Story Telling + Engagement Social TV = Social + Story Telling + Engagement

TV is ons venster op de wereld Haalt de buitenwereld naar binnen Groot scherm, voor iedereen Geeft engagement, vooral samen Ongekend succes: groeit al 60 jaar

Probleem: Kanaalexplosie Wat moet ik zien? • Zoeken: – Huidige papieren TV Gids: 30 – Mobiele TV Gids: 100 – Web TV Gids: 1000 – Met offline video, films en shows: Channel Problem • Resultaat: – Steeds vaker alleen – Uitzending weer gemist – Sociale blunder: Je hebt nooit het goede programma gezien

Mobiel en Social TV Verlengstuk van zintuigen en hersenen: – Sociale oriëntatie – Tijdsoriëntatie – Geografische oriëntatie – Gedragsoriëntatie • Mobiel verbindt met anderen • Mobiel is tweede scherm om TV kijken sociaal te maken SXC: Asifthebes

Uses & Gratifications • Waarom kijken mensen TV (Katz Blumler, Gurevitch, 1974)? – Entertainment – Integration & social interaction – Information – Personal Identity • Drie dimensies – Content related – Social related – Engagement: Entertainment SXC: Asifthebes

Hoe komt keuze van TV kijken tot stand? • Drie dimensies: – Content: Wat is er – Sociale groep: met wie is het leuk (vrienden en mensen die je volgt) – De waardering op dit moment Wat Wie Waardering

Hoe ziet kaibi social tv er uit? • De app als Heat Map: – Waar is het leuk – Wie zijn er om bij aan te sluiten – Wat is een leuk programma • Kies je eigen vrienden en programma

Kaibi Op de ‘wall’ van het programma • Chatten met je vrienden • Emotie in de groep • Switchgedrag: waar gaan we heen? • Feedback: wat voor kijker ben ik? Kaibi is een product van April Analytics ism Share Force

Vragen?