Fietsverlichtingscampagne 2011

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
Advertisements

Lusulu lusulu. Lusulu Primary School 2 groepen in één lokaal Er wordt ook buiten les gegeven Docenten Basisschool.
Sponsorpakketten PAKKET A Centraal €15.000,-  Eilandstand 4 zijden open standnummers A5, A6, A8, A14, A16, A17  Pakket idem aan pakket A Sponsorpakketten.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Programma – Voorstellen & verwachtingen
Campagne 5001redenen - zomeractie 2010
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Landelijke campagne bedrijfstakpensioenfondsen Bpf Bouw, 2 maart 2010 Marjolein Zaal Manager Communicatie VB.
Workshop Bovenlokale samenwerking Bijeenkomst transitiemanagers jeugd
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Nathaly Mercera 10 oktober • Informatie PEP • Wat is WE CAN Young? • WE CAN Young en vrijwillige inzet jeugd • Discussie Programma.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
SRE Kenniscentrum GPR Gebouw
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Bert Henzen Herbert Tiemens 6 december 2011 Fietsverlichtingsactie’s in de praktijk.
Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Evaluatie actie Jobstudenten Juni - september 2010.
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
‘De situatie is desastreus. De schade is enorm. Er is beperkt voedsel en water in het getroffen gebied. Vele huizen zijn verwoest. Op dit moment onderzoeken.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Volkoren Wat (w)eet de consument?
Preventie voor jonge fietsers Politiezone Gent Fluo en fietsverlichtingscampagne ontstaan Stad Gent en Politiezone Gent doelgroep studenten (hogescholen.
Gebieden als Powerpoint shapes
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Goede campagne - De domste student van nederland
Gezond opgroeien in de 21 e eeuw. Passie van het Lonfonds  Longziekten de wereld uit  Gezonde longen gezond houden  Er zijn voor de longpatiënten van.
Landelijke Monitor VVE 2011 LEA-conferentie Sabine Peterink Sardes.
Games bij werving Campagne AA-worden 27 november 2008.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting
Gemeente Rotterdam Xandra de Vroom Jeugd, Onderwijs en Samenleving 8 december 2009 Denken Voelen Doen. Het subsidiekader.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon 26 mei 2014, werkconferentie Innovaties in het sociale domein.
Serving The Planet?.
Wetenschapscommunicatie KU Leuven DAG VAN DE WETENSCHAP.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Outdoorpark Reusel.
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
TEAM VOODODO – CREATIVE MARKETING – 15 MEI 2014 PRESENTATIE CAMPAGNE ANALYSE ‘RAYMAN RAVING RABBIDS’ DAMLA ÇETIN, DENVER ASENCE, THOMAS VAN VEELEN & GIANNI.
Magazine, Poster Website en een vrij middel: commercial Doelgroep: E-bike gebruikers (vaak 50+) Bewustwordingscampagne.
Marketingcommunicatie
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Evaluatie. Aanleiding: In het jaar van Sail Amsterdam en Europees Jaar van het Industrieel Erfgoed de Zaanstreek beter op de kaart zetten; feest der verbinding.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Scholingsvouchers voor werkzoekenden
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Programma 13:30 – 14:00 Inloop 14:00 – 14:20 Henk Zandvliet: terugblik 2016 & blik :20 – 15:30 Jochum Veerman: criteria en verdiepingsplan Scenario’s.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
PROJECT UNITY.
De kracht van de Fietsersbond
Het nieuwe Meldpunt.
Transcript van de presentatie:

Fietsverlichtingscampagne 2011 Ik val op! Fietsverlichtingscampagne 2011

Doel van de campagne Stimuleren dat fietsers beschikken over werkende fietsverlichting en deze gebruiken in het donker en bij weersomstandigheden met beperkt zicht.

Fietsers met licht in 2003: 1 op de 2 in 2009: 2 op de 3 maar veel lagere percentages in grote steden (bijv. Amsterdam 56%) en onder jongeren (onder de 18: 52%)

Primaire doelgroep Jongeren van 13 – 25 jaar Te bereiken via: app, lightpaintingwedstrijd, social media Daarom in 2011 minder buitenreclame, meer free publicity

Fietsverlichtingscampagne 2011

Campagnemiddelen 13.000 posters voor abri’s en voor scholen e.d. 90.000 folders ´Kooptips fietsverlichting´ 127.000 Ik Val Op! kaarten spots voor regionale radio & tv spots Radio 538 en Slam!FM reclame op streekbussen Friesland en Gelderland app voor iPhone en Android events, o.a. kick off Leiden, reparatieacties

Samenwerkingspartners Regionale en Provinciale Organen Verkeersveiligheid BOVAG Profile ‘de Fietsspecialist’ Smullers en NS Fietsenstallingen Team Alert en Young Responsible Drivers

Kick-off Leiden

Lokale afdelingen Fietsersbond Acties bij scholen: controles en uitdelen Ik Val Op! kaarten Reparatie-acties in meer dan 50 plaatsen

Actie Leeuwarden

Regionale acties: Groningen

Regionale acties: Gelderland

Eigen campagne ROV Limburg

www.ikvalop.nl

De Ik Val Op-app!

De Ik Val Op! app Al ruim 7000 keer gedownload Voor iPhone en Android Inzenden kan tot 15 december!

Overzicht Budget plm. € 300.000: 1/3 ontwikkeling campagne en middelen 1/3 campagne uitvoering en media-inkoop 1/3 personele inzet Fietsersbond

Evaluatie Ministerie IenM Gebruik fietsverlichting (Goudappel Coffeng) Bereik en waardering campagne (Intomart) Procesevaluatie (MARE Research)

Eerste resultaten: 10.000 bezoekers website en 7100 downloads app Veel activiteit op Facebook, diverse filmpjes op YouTube Enorme hoeveelheid publiciteit, m.n. in lokale en regionale media Veel aandacht op websites partnerorganisaties Veel aandacht op websites over apps, games e.d. Duizenden reparaties fietsverlichting Fietsenbranche signaleert toename aantal reparaties verlichting

www.ikvalop.nl h.zandvliet@fietsersbond.nl Meer info? www.ikvalop.nl h.zandvliet@fietsersbond.nl