Alpe d’Huzes+1: Opgeven is géén optie!
De Alpe d’Huez... De legendarische Berg uit de Tour De France; Les 21 lacets: 21 bochten; Grote trekpleister voor wielertoeristen.
De Hollandse berg uit de Tour: Overwinningen van: Kuiper, Zoetemelk, Winnen, Rooks en Theunissen: Altijd veel Hollanders op de berg tijdens de Touretappe
Berg van grote kampioenen: Coppi, Hinault, Pantani en Lance Armstrong.
Wat is de Alpe d’HuZes? Op 06/06/2006 6 keer de Alpe d’Huez op fietsen: 6 x 1111 = 6666 meter hoogteverschil; Een uit de hand gelopen grap; Voor het goede doel: KWF Kankerbestrijding.
6 juni 2006: D-day! Afzien van vroeg tot laat
Aan het einde van de dag: Emotioneel weerzien op de Alpe 61 van de 66 deelnemers halen het! Snelste deelnemer: Laura Verhoeven 10.000 Kilocalorieën verbrand!
Het eindresultaat: Op 6 juni: 300.000 Euro... De grootste particuliere inzamelingsactie voor KWF Kankerbestrijding ooit! Geldoverdracht op 12 oktober: Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis: In totaal 370.000 Euro ingezameld! Boek: Alpe d’Huzes, te koop voor 10 Euro
De ingrediënten van een geslaagde actie: Spontaan idee, eigen initiatief Bekend goed doel (KWF) Idiote uitdaging (lukt je toch niet...) Bekende berg, veel uitstraling Ambassadeur met een verhaal (Peter) Grote namen...
Dit jaar weer? Alpe d’HuZes + 1 (Bonus) Nieuwe actie, 77 deelnemers: 70 solo en 7 teams Betere communicatie Grotere opbrengst?... Opgeven is geen optie!
Communicatie rond Alpe d’HuZes: Sponsorwerving Comité van aanbeveling Via-via communicatie (evenementen, websites) Free publicity: Kranten (AD, Telegraaf), TV Perscontacten via PR-bureau (BM) Shirts gesigneerd door Eddy Merckx en Joop Zoetemelkt Acties: (ploegenpresentatie, veiling)
Waarom sponsoren? Uniek evenement; Veel bekendheid en media-aandacht (TV); Aansprekende deelnemers en estafette-teams, bekend en onbekend; Bewezen succes; 100% van de opbrengst gaat naar KWF! 100% aftrekbaar...
Want... Opgeven is géén optie!