In 1998 is de Paraplu eigenaar geworden van het gebouw aan de Van Bijnkershoeklaan 10 in Utrecht. Nadat er verschillende aanpassingen in het gebouw waren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Praktisch verkeersexamen
De plattegrond.
Hoe ruim ik mijn kamer op?
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
WORKSHOP. EEN CPU MAKEN VAN UW COMPUTER. Dinsdag 05 / 04 / Door; Tom Roef, bestuurslid. Sodipa Computerclub.
niets is zeker, dát is zeker!
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Wat moet je doen en laten wanneer er brand uitbreekt?
De afdelling spelling wort ingeschakkelt
Instructieavond Spelregels
Geef uw zorgverlener toestemming voor het delen van uw medische gegevens! Informatiefolder gegevensuitwisseling voor zorgconsumenten in Zuid-Holland.
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Asymmentrische informatie
Neus-, keelamandelen en trommelvliesbuisjes
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
VÓÓR Welzijn Loosduinen
Examenroute Zoetermeer
verkeerskrant gemaakt door:
Jonas Pauwels 1 BaSwC.  Carpooling  Wat is Carpooling?  Hoe werkt het?  Carpooling is te regelen naar eigen wensen .Cambio-autodelen  Wat is cambio-autodelen.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Verkeers- stellingenspel
Hoe heb jij overleefd .?.
Godsdienst.
ING HOUSE ROUTEBESCHRIJVING Amstelveenseweg KL Amsterdam
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
digitale verkeerskrant van Rilland
U komt met uw kind naar het Diaconessenhuis voor het verwijderen van de neusamandel en/of het plaatsen van trommelvliesbuisjes. Loopt u mee met Roos.
Mogelijke oplossingen vrijwilligersbeleid NSL
Harrie Broeksteeg & René de Zoete Dinsdag 5 oktober
 Is er een muziekinstallatie?  Ja, in (bijna) alle lokalen en in de bar is er een cd-speler. In verschillende lokalen is er ook een cassettedeck.
Jeugd~verkeersexamen
Netwerkspel Een workshop over computernetwerken en nadenken in de Informatica Informatica Voorlichtingsdagen Gerard Tel, Marjan van den Akker.
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
Hoe ik paddenstoel word
Hulpmiddelen bij presenteren. Controleer van tevoren altijd of de apparatuur die je wilt gebruiken aanwezig is, of je er gebruik van mag maken en of je.
Hulp op afstand Presentatie door Kick de Wolff Hulp op afstand Hulp op afstand Hoe kom ik van mijn SPAM af (afhankelijk van de beschikbare tijd) Hoe kom.
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
Aan de slag met een 6 Minuten Zone!
Informatie-avond kantinepersoneel
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Route van thuis naar school
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
Centraal Station ROTTERDAM Het Centraal Station is bijna afgebouwd, er is negen jaar aan gewerkt.
Klik op ‘start’ om te beginnen.
Les 3: Verkeer TOETS.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Dit bekoorlijke vrijstaande huis ligt op loopafstand van Montalto delle Marche en is omgetoverd tot 5 Bed & Breakfast kamers. U kunt het huis echter ook.
 Parkeren :  Parkeerkaart Parkeerkaart  Koffie e.d.  Nooit bij de computer  Roken  Niet roken in het gebouw  Toilet  Beneden bij de trap rechts.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
LST-RulesGame A B C G H I D E F START Finish.
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Sommige regels. Vraag 1 Je neemt met je partner plaats; jullie tegenstanders zijn er nog niet. a. Je mag de kaarten nog niet uit het board halen. b. Je.
Gameplan parkeergarage zelfsturende auto’s. Met wat? 2 Parkeergarages om de 2 gebieden Den Haag en Rotterdam te faciliteren Per parkeergarage zijn er.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Verzekering vrijwilligers Verzekering vrijwilligerswerk.
Powerpoint presentatie.
Revoluties in Europa. Les 4 In het Gemeentehuis Doelen van les 4 Je kunt beschrijven welke taken burgemeester, wethouders en raadsleden uitvoeren. Je.
Wenboekje Wat fijn dat je er bent, hang je jas maar aan de kapstok..
Het praktisch verkeersexamen start vanaf
Omgaan met een rollator
Een brommobiel is een: Motorvoertuig.
Samen op weg naar een rookvrij terrein
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Centrum de Paraplu en het gebruik van het gebouw door andere organisaties.

In 1998 is de Paraplu eigenaar geworden van het gebouw aan de Van Bijnkershoeklaan 10 in Utrecht. Nadat er verschillende aanpassingen in het gebouw waren aangebracht, zijn de Paraplu activiteiten in 1999 weer van start gegaan, en zijn ook de verschillende gehandicaptenorganisaties het gebouw weer gaan gebruiken. Deze folder is er voor de verschillende gehandicaptenorganisaties en verenigingen die het gebouw willen gebruiken voor eigen activiteiten. Adres van de Paraplu v Bijnkershoeklaan 10 3527 XL Utrecht tel: 030-2946384 of www.deParaplu.nl

Welke ruimtes kunnen er worden gebruikt? De Riet Bakkerzaal (begane grond) is geschikt voor + 60 a 70 personen. Riet Bakker was een oud lid van de Zonnige Noordkaap, ontmoetingsgroep voor mensen met een visuele handicap

De Geertezaal (begane grond) is geschikt voor maximaal 30 personen De Geertezaal is vernoemd naar de Geertekerk in Utrecht, waar de hobbygroep van de Paraplu ooit is begonnen en van de Geertezaal maakt de hobbygroep nog steeds gebruik.

De Jannie van den Banzaal (begane grond) is geschikt voor maximaal 25 personen. Jannie van den Ban was de eerste secretaresse van het Paraplu bestuur.

Dan zijn er boven nog 3 zalen beschikbaar, die met de trap of met de lift bereikbaar zijn.

De Siem Hanemaaijerzaal is geschikt voor vergaderingen van maximaal 20 personen. Siem Hanemaaijer was de eerste voorzitter van het bestuur van de Paraplu.

Mien Oonk was een van de eerste vrijwilligers van de Paraplu en is dat vele jaren geweest.

De Riet de Kleijnzaal is het computerlokaal waar 7 computers staan met internet, scanner en printer die alle kunnen worden gebruikt. Riet de Kleijn was een oud lid van de Fleurop, de eerste van de activiteitengroepen van de Paraplu.

Wat kunt U als vereniging allemaal gebruiken? De geluidsinstallatie (met radiotuner en microfoon) in de Riet Bakkerzaal. In deze zaal is ook een ringleiding aanwezig voor gehoorapparaten met luisterspoel. De video- of DVD-speler of satelliet-TV via beamer (ook los te gebruiken) en projectiedoek in de Riet Bakkerzaal. Er is 1 diaprojector, 1 overheadprojector, 1 los projectiescherm, 1 groot TV-scherm met video- en DVD-speler, 3 flap-overs met papier en stift en 1 leesloupe beschikbaar die in de verschillende zalen gebruikt kunnen worden. Dan staat er in de gang boven een fotokopieerapparaat dat gebruikt kan worden met assistentie van de sleutelbeheerder, aan wie U meteen ook het aantal gemaakte kopieën kunt doorgeven. Als U een van deze objecten wilt gebruiken kunt U dit bij de reservering doorgeven.

Is er een keuken? Ja, er is in het gebouw een grote keuken die gebruikt kan worden voor het zetten van koffie en thee, maar ook het maken van broodjes. Ook is er bestek, kopjes, borden en pannen enz. die gebruikt kunnen worden. Maar U kunt er ook voor kiezen om hulp in de keuken in te huren; het gebouw is dan open, de zaal kunt U dan inrichten met zijn hulp, er is al koffie of thee en na afloop kunt U zo weer naar huis.

Is er iemand van de Paraplu aanwezig als wij in het gebouw zitten? Nee, U zult zelf de sleutel bij de sleutelbeheerder op moeten halen, het hek en de deur moeten openen en het alarm van het gebouw moeten uitschakelen, en ook weer moeten afsluiten. Maar, de eerste keer dat U komt en nog niet bekend bent in het gebouw, wacht de sleutelbeheerder U op in het gebouw en legt u alles uit, vanaf het openen en sluiten van het gebouw tot het gebruik van de afwasmachine.

Moeten wij zelf schoonmaken? Ja en nee. Als uw budget beperkt is, kunt U er voor kiezen om alles zelf te doen, dat wil zeggen dat U (als U al bekend bent in het gebouw) zelf de sleutel gaat halen bij de sleutelbeheerder en het gebouw ingaat, de zaal waar U gaat zitten inricht zoals U dat wilt en zelf koffie en/of thee gaat zetten. Na afloop de zaal weer in de situatie achterlaten zoals U die heeft aangetroffen, dus de tafels en stoelen weer op zijn plaats en even een doekje over de tafels en als er wat de grond is gevallen even de stoffer en blik erbij die in de verschillende zalen te vinden zijn. De toiletten moeten ook schoon worden achtergelaten. De keuken wordt door de keukenmedewerker van de Paraplu altijd zeer schoon achtergelaten en hij verwacht, dat U het ook zo achterlaat. Als het gebouw niet schoon wordt achter gelaten wordt er een bedrag in rekening gebracht voor het schoonmaken.

Kunnen wij koffie, thee enz. van de Paraplu gebruiken? Ja dat kan, maar alleen als er een keukenhulp van de Paraplu aanwezig is. Als U ervoor kiest om alles zelf te doen, moet U zelf voor de koffie/thee en suiker, melk en koekjes zorgen. Apparatuur en serviesgoed staan ter beschikking.

Zijn er parkeerplaatsen op het terrein van de Paraplu? Ja, er zijn 7 parkeerplaatsen, maar die zijn alleen voor mensen met een parkeerontheffing, zoals op de bordjes staat aangegeven bij de ingang van het terrein. Er mogen dus ook maar 7 auto’s staan; de overige auto’s moeten aan de weg worden geparkeerd. Auto’s die niet goed geparkeerd staan krijgen een gele kaart met het kenteken van de auto erop, maar ook de gebouwbeheerder krijgt een kopie van de kaart en, als er verschillende kaarten aan een vereniging worden uitgedeeld, kunnen er sancties komen, zoals een verhoging van de gebruiksprijs. Als er op dat moment verschillende verenigingen in het gebouw zijn, krijgen ook deze andere verenigingen die gele kaart bij hun rekening te zien; de gebouwbeheerder weet tenslotte niet welke auto bij welke vereniging hoort.

Mag er in het gebouw gerookt worden? Nee, in het hele gebouw mag er niet gerookt worden. Roken is alleen buiten toegestaan (niet voor de hoofdingang), mits de peuken in de grote asbakken gegooid worden. Kunnen wij van het terras en de tuin gebruik maken? Ja dat kan; het terras is alleen te gebruiken bij het gebruik van de Riet Bakkerzaal en de tuin kan ook door andere gebruikers worden gebruikt.

Als wij in het gebouw zitten, zijn er dan nog andere verenigingen in het gebouw? Ja dat kan; het kan zelfs zo zijn dat er 6 verschillende verenigingen op hetzelfde moment in het gebouw zitten, dus een goede afstemming met de andere verenigingen is belangrijk. Als U de sleutel komt halen, kunt U te horen krijgen dat het gebouw al open is en dan is het belangrijk dat U afstemt wie er als laatste weg gaat en dus afsluit, maar ook de toiletten en de keuken schoonmaakt. En als U de Riet Bakkerzaal gebruikt, zullen er dus ook andere mensen door de zaal naar de keuken moeten kunnen.

Wie is er verantwoordelijk bij een brand, ongeval of diefstal? Elke vereniging is zelf verantwoordelijk bij een brand, ongeval of diefstal. Bijvoorbeeld: ter voorkoming van diefstal van buitenaf, moeten alle deuren op slot zijn als U in het gebouw bent. Om een vlotte ontruiming bij brand te garanderen, mogen er overdag 10 rolstoelgebruikers op de eerste etage van het gebouw zijn en 's avonds maar 5 rolstoelgebruikers. Alle gebruikers van het gebouw hebben een gebruikerscontract gehad en getekend, waar alle voorwaarden instaan. Heeft U geen gebruikerscontract dan kunt U deze aanvragen bij de gebouwbeheerder. De Paraplu neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor schade of letsel bij brand, diefstal of een ongeval.

Wie zijn de sleutelbeheerder en de gebouwbeheerder? De sleutelbeheerder is Nol de Heus adres: Lomanlaan 32 3526 XW Utrecht tel: 030-2947752 of 06-24605661 De gebouwbeheerder is Rob Kalkhoven tel: 030-2946384 of Rkalkhoven@deParaplu.nl

Ja, die vindt U hieronder. Is er een routebeschrijving naar de Paraplu? Ja, die vindt U hieronder. Vanaf de A2 De borden Jaarbeurs volgen, over het Amsterdam Rijnkanaal, rechtsaf op rotonde, 24 Oktoberplein, eerste links bij verkeerslichten (Adm. Helfrichlaan), de tweede straat rechts is de Van Bijnkershoeklaan, na 200 m staat links het gebouw van de Paraplu. Vanaf de A12 De borden Jaarbeurs volgen, bij de eerste rotonde rechtdoor, bij de tweede rotonde (Anna Frankplein) driekwart links afslaan, dan de eerste rechts, dit is de Van Bijnkershoeklaan, na 500 m staat rechts het gebouw van de Paraplu. Vanaf de A27 U komt met de auto vanaf de A27, volg de snelweg naar de A12 richting Den Haag, zie Vanaf de A12. Met het openbaar vervoer - de sneltram Op het Centraal Station in de sneltram stappen, uitstappen halte Ziekenhuis Ouderijn, vanaf het perron de weg rechts oversteken, de Admiraal Helfrichlaan in lopen, de tweede straat rechts is de Van Bijnkershoeklaan, na 200 m staat links het gebouw van de Paraplu. Met het openbaar vervoer - de stadsbus Op het Centraal station op lijn 7 naar Kanaleneiland Zuid stappen, uitstappen halte Van Bijnkershoeklaan, de straat oversteken, op de stoep 50 meter naar links en direct rechts de van Bijnkershoeklaan inlopen, na 200 m staat links het gebouw van de Paraplu.