PUBLIEK +++++++++++++++++++++++++ + + +++++++++ +++++++++ +Projector 2+

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Communicatie met de achterban
Reflectievaardigheden en instrumenten
GELUID BIJ VIDEOFILMS EEN ONDERWERP VAN DE TWEEDE ORDE. Door Hans Leupe Mei 2012 “de Eenhoorn” filmplatform Dapper en behulpzaam
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
Een algemene inleiding bij het maken van video’s
open, inspirerend en ambitieus
Vervolgbijeenkomst 1 Taken analyseren en ontwerpen
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Didiclass - beginnen met
Drieslag functioneel rekenen
Webcolleges voor multicampus onderwijs
Webcolleges Internationaal belicht Studiedag OOF-project 13 september 2011.
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Didactiek en een iPad Carla Upperman Docente Biologie
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
moderniseren van het curriculum.
Informatie-avond groep 4-5
Studentencongres Reclame en PR.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Werken met de Stercollecties
Weblectures Inholland
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Online filmpjes maken. (
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
Presenteren en communiceren
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Praktijkervaring en reflectie
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
Pag. 1 Opnemen van hoorcolleges en lezingen Afdeling Onderwijstechnologie Cel Multimedia DICT.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Netwerken 1 Enigma Netwerken paragraaf 1, 2 en 3.
Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas 
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
EHBO Eerste Hulp Bij Onderwijs
Deel 4: Spreken en gesprekken
Docentvaardigheden ICT
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Kennisclip Web toepassingen
Sleutels, codes en aanwijzingen
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
“Context-concept in je eigen lessen”
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
ADL Les 1.
ADL Les 1.
Workshop videobegeleiding
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Waarom maken zo weinig docenten instructiefilmpjes?
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

PUBLIEK +++++++++++++++++++++++++ + + +++++++++ +++++++++ +Projector 2+ +Projector 1+

Hoe maak je een video of kennisclip met impact? diRECTIE onderwijsaangelegenheden afdeling onderwijskwaliteitszorg Hoe maak je een video of kennisclip met impact? Jan Velghe – Onderwijsdag FEB 16 september 2019

Opbouw training PROFESSIONELE VIDEO MAKEN? 6 stappen: DOEL: Bepaal het doel van uw video SCRIPT: Schrijf een script (structuur van een verhaal) SETUP: Denk na over de juiste setting/omgeving OPNAME: Start met het filmen MONTAGE: Monteer de video PUBLICATIE: Publiceer de video op Ufora of andere video-kanalen

Terminologieën bij online video: Video in het onderwijs Op meerdere momenten: Terminologieën bij online video: Voor de les Tijdens de les Na de les Los van de ‘fysieke les’ Videoconferencing Teleclassing Online colleges Blended Learning Flipped classroom Moocs Weblectures / webtutorials Screencasts Kennisclips

Soorten video’s in het onderwijs 1. Lesgever in beeld

Soorten video’s in het onderwijs 2. Interview van experts

Soorten video’s in het onderwijs 3. Demonstratie / instructie

Soorten video’s in het onderwijs 4. Lesopnamesysteem

Soorten video’s in het onderwijs 5. Screencasts

Voordelen voor de lesgever Oriënteren of voorbereiden van studenten Automatiseren van routine Anders organiseren van bepaalde lessen Demonstratie aan grote groepen Bevorderen van onderwijsflexibilisering

Voordelen voor de docent

Voordelen voor de docent

Voordelen voor de student Herbekijken van lessen Herhalen van de leerstof Aantekeningen maken Betere voorbereiding op de les of practica Hulp voor specifieke doelgroepen

KEEP IT SIMPLE! Nadelen? Tijdsinvestering Studielast bij studenten Materiaal en skills nodig Interactie met studenten moeilijker Podiumvrees KEEP IT SIMPLE!

Gebruik van lesopnames en kennisclips aan de UGent Eerste nota op 28 juni 2018 kwam tot stand vanuit de directies DOWA en DICT en de Gentse Studentenraad. Vraag van OWR: hoe kunnen lesopnames en kennisclips het best aansluiten bij activerend leren Aanpassingen doorgevoerd in overleg met werkgroep Doordachte mix van lesopnames en verrijkte kennisclips komt alle studenten ten goede Aandacht voor didactiek, noodzakelijke infrastructuur en ondersteuning voor de lesgevers en studenten NIEUWE goedgekeurde nota op 27 juni 2019 https://onderwijstips.ugent.be/nl/tips/gebruik-van-video-in-onderwijs/

Woon de lessen bij Neem notities Weet: niet alles wordt opgenomen Weet: jij kan worden opgenomen Zoek en vind de lesopnames op Ufora Bekijk de lesopnames op tijd Gebruik lesopnames doordacht Bekijk de lesopnames op een manier die bij jou past Probeer dus alvast niet…

Informeer de studenten over de opnames Communiceer uw verwachtingen Hou rekening met copyright Herhaal de vragen en parafraseer de antwoorden uit het publiek Weet dat jij controle hebt over de lesopname Denk na over uw kleren Gebruik de lesopname om te reflecteren over de eigen les

Jan Velghe en Annelies Vanderbeke Onderwijsontwikkelaars DIRECTIE ONDERWIJSAANGELEGENHEDEN AFDELING ONDERWIJSKWALITEITSZORG E jan.velghe@ugent.be T +32 9 331 00 61 E annelies.vanderbeke@ugent.be T +32 9 331 00 93 http://www.ugent.be/videotraining onderwijstips.ugent.be Ghent University @ugent Ghent University