WINKELRONDE JB/ME 5 juli 2016 Aanleiding; ‘incidenten’ in week 24/25.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
-van controle naar loslaten-
Advertisements

Studenttevredenheid en accreditatie
“Hoe kom ik aan klanten?”
ANALYSE VAN HET VERBRUIK EN KOSTPRIJS VAN MEDISCHE MATERIALEN BIJ PVS/MRS- PATIËNTEN IN EEN RVT Project in opdracht van het Bestuur van de Gezondheidszorg.
ANDERS beter of BETER dan anderen Arjen van Huijm / Store Support Paul Zuijdgeest / InCompany.
Wat een feest! Paul Zuijdgeest.
Ouderavond leerjaar 4 Dinsdag 25 maart 2014.
In Wiesbaden, Mainz, en Limburg is onlangs een speciaalzaak geopend voor mannen, hierin kunnen ontevreden vrouwen een nieuwe man uitzoeken.
die niet om jou zou huilen.
Succesvol verbeteren.
Team Kleine vergunningen Bouwinitiatieven van beperkte omvang.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Onderzoek Vaardigheden 4V-ers ‘Mind the gap!’
Voor je iets zegt tegen iemand ,vraag jezelf drie dingen af :
De kracht van HBSoftware
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Monitor Leefbaarheid en Veiligheid 2009
Focus op motivatie en communicatie
De Verwondering ECL, Haarlem.
8 september 2014 Veiligheid Dorplein Eerst wat algemene informatie.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
De cultuur van MBO College Zuid
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Spreken vanuit de stilte. De omgang met God maakt vrijmoedig.
Goederen en inkoop H6 Leveranciers Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid en recht
4 kleine profeten 1 grote HEER. 4 kleine profeten 1 grote HEER 1 Joël (1 maart) 2 Habakuk (8 maart) 3 Haggai (15 maart) 4 Maleachi (29 maart)
Discussiegroepen - resultaten
Clearinghuis Regresschades Event 24 november 2015 De kracht van vertrouwen.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Examenvoorlichting. Programma 1.Slaag/zak-regeling 2.Rooster 3.Voorbeeld leerlingen gezakt 4.Regels, tips etc. 5.Overige belangrijke data 6.Controle (telefoonnummers,
LTC VLEUTEN DE MEERN Ledentevredenheidsonderzoek 2014.
Basis-workshop fotografie. Ken uw camera Belangrijke zaken Scherpe foto’s Compositie Hoe verder.
Van laagste prijzen…naar goede zorg Dotzorg 19/02/2016.
Een duurzaam schapresultaat voor biologisch AGF 26 maart 2015 Victor Immink, Marcel Kornelis, Jos van den Puttelaar (LEI) Erica van Herpen (WU Marketing.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
De kunst van het zwartkijken… Sander Dresken Haarlem, 4 maart 2015.
Wat kun je doen tegen werkdruk
Toastmasters Johan van der Meer. voedselverspilling in Nederland Toastmasters Johan van der Meer.
‘Het IKC: wat worden kinderen, ouders en medewerkers daar wijzer van?’ Margriet Hofstee, Kinderopvang Zonnekinderen.
CONTEXT VAN EEN PROJECT Waarom en waarvoor doen we het?
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Advies aan gemeenteraad Bergen
HACCP.
Oudertevredenheidsonderzoek:
Tevredenheidsonderzoek 2017
Verspillingen in de processen
Overzicht resultaten Pilotstarter scorecard Gegevensmanagement
Zaden die leven geven.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Observeren en rapporteren
DE PREËMPTIEVE OPENING
Fouten en alledaags leiderschap
De assemblage Bestand ‘Rood’ relatief hoogste kwaliteit.
De Flexibele Club Competitie
HACCP.
Eenzaamheid NHN Doelgroep Jongeren Volwassenen Ouderen - 48%
Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger
profielvak-cspe’s 2018 plexs februari 2018
Les 3 Automatisch melken met Lely
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Afschalen …..en nu ?.
Help! Mijn WKO werkt niet goed…
Analyse jaarverslagen RvC
DE PREËMPTIEVE OPENING
Weer in de lift.
Transcript van de presentatie:

WINKELRONDE JB/ME 5 juli 2016 Aanleiding; ‘incidenten’ in week 24/25. Initiatief ME om 25/30 winkels op 1 dag te bezoeken. Insteek; check op incident of structureel.

Conclusie: Kapot geschrokken… Kernproblemen: Niet kijken… Kwaliteit vers m.n. AGF, bloemen en vlees Beschikbaarheid vers m.n. panklaar, vlees en brood FIFO en THT-borging is ver te zoeken Eigen regels m.n. bij afprijsbeleid Gebrek aan commercieel lef Klantgroeten….wat is dat?? We zien onze klanten niet…eigen ervaring ME/JB…

Overall conclusie: Zeer teleurstellend Niet in lijn met terugkoppeling DM n.a.v. ‘incidenten’ Op ABC gaan te veel winkels volledig onderuit Laagste score een 4, hoogste een 8 Gemiddelde score : 6,5 Onvoldoende/slecht : 6 winkels (21%....) Goed : 3 winkels (10%....)

Dus: Belachelijke scores. Wie houdt wie voor de gek? Urgentie SMM én DM moet hoger. Focus op ABC. Hoe scherp zijn we? Durven we elkaar wel echt aan te spreken? ME gaat komende weken 1/1 dag per week op pad. JB idem. Vraag aan DM: Wat doen jullie met deze uitslag?

Buiten: aandacht? Orde en netheid? Kijken we zelf?

Brood: Gemiddeld bezien echt te weinig. Bang? 08.00 uur 17.00 uur 12.00 uur

AGF-kwaliteit: Elke winkel heeft UC-handel liggen. Kijken en durven… Asperges 24.06….

AGF: Zoeken is vinden, maar….dit is té zichtbaar..

Kwaliteit: overstickeren.. Hoe groen mag de witlof zijn? Asperges dood&overleden

Restvrachtverwerking gaat voor onze klanten.

Beschikbaarheid c.q. zorg voor uitstraling.

HACCP in 70% van de winkels punt van aandacht. Van 6-je tot dieprood..

Hoe commercieel kijken we…?

FIFO op KW drama. Elke winkel mis FIFO op KW drama. Elke winkel mis.. THT slecht; 10x over datum… 5x per winkel check; niet meer….

Afprijsbeleid klopt geen zak van Afprijsbeleid klopt geen zak van. De meeste winkel hebben een eigen beleid; wordt ook zo uitgesproken door de medewerkers…..

Uit de oude doos…..