Uitgeversgroep en Maatwerk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Implementatie ECK Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal 1.
Advertisements

Het veranderend landschap in het MBO
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Succesvol in onderwijs met ICT
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Presentatie introductie BGL
Keuzebegeleiding Mevrouw Annemarie van der Plaat Decaan VWO 2.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Samenwerken in kennen en kunnen Onderwijs ontmoet zorg, 4 oktober 2013.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
ECK Educatieve contentketen in het MBO arjan van Venrooy Nico Verbeij
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Voorbeeld uitwerkingen SPBS 2.0
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
Herziening kwalificatiestructuur Meer of minder ruimte?
Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.
Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever
Van, voor én door het onderwijs.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
moderniseren van het curriculum.
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Hands On: leren binnen handbereik
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
Samenhang voor de N-profielen Opdracht voor dit project: NVON: samenhangend onderwijs binnen het exacte gebied Min. Van onderwijs: ontwikkelen van “robuuste.
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Leerkring POW Fase 4.
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Personeel & Organisatie Kengetallen voor de Vlaamse overheid HR-netwerk 18 januari 2002.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Mijn opleidingsbeeld.
Curriculaire spinnenweb
Uitgeversgroep Jeroen van Esch Docent - Uitgever Welkom!
Uitgeversgroep Jeroen van Esch Docent - Uitgever
LOB 3 HAVO Schooljaar
Presentatie Project Kennistoetsbank Pedagogisch Werk 1 oktober 2015
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Keuzethema: differentiatie
Uitgeversgroep en Maatwerk Jeroen van Esch Docent - Uitgever Welkom!
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
Naar een regionale aanpak taal en rekenen Mei 2010 Voorstel aan bestaand samenwerkingsverband Profijt om tot afstemming met betrekking tot taal en rekenen.
De sterkste schakel: de verbinding tussen het vmbo en het mbo Michaela Zwaan, Vakcollege Groep.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
Infoavond schakeljaar Het Groene Lyceum Welkom Even voorstellen Contactgegevens checken.
INFO - AVOND VMBO 3. Informatie-avond VMBO-T3 Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs Theoretische leerweg.
Scholengemeenschap Lelystad
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
Studiekeuzes van uw kind
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Informatie-avond Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs
Informatieavond juni Informatieavond juni 2017.
Haal meer uit het leerlingvolgsysteem aan de hand van de TOA
Examinering WIN 17.
Best Practice van conceptueel onderwijsmateriaal Techport 2017
VMBO Modulair E&O – HBR – D&P – Z&W.
Curriculaire spinnenweb
Opdracht Opkikker Boek Methodisch Begeleiden Thema 1 Planmatig werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Learning Portal Schooljaar
Welkom op het Saenredam College
Studiekeuzes van uw kind
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Economie en ondernemen
Transcript van de presentatie:

Uitgeversgroep en Maatwerk HRP 6 Jeroen van Esch Docent - Uitgever

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Onderwerpen Wie zijn wij? Wat doen wij (inhoud en vorm)? Uitgangspunten samenwerking Fase 1: ‘1 A4tje’ met doel, planning en rolverdeling Fase 2: Voorbereiding: inventariseren en vaststellen Fase 3: Uitwerking: inhoud en vorm van onderwijs Fase 4: Uitvoering: productontwikkeling Fase 5: Implementatie en evaluatie Vragen? Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Voor en door docenten: Opgericht in 1991 Docentencollectief VMBO en MBO Bijna 200 docent-auteurs Netwerk van zo’n projectmatige ontwikkelaars Organisatie: Persoonlijk en kleinschalig Ondersteuningsgericht (inhoud en begeleiding) Ontwikkelingsgericht: 2010 – 2015: Duaal systeem (E+concept) 2015 – 2020: ‘Educatieve Spotify Maatwerkgericht Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Inhoud is examengericht: Kwalificatiedossiers Beroepsgericht (profielen, kerntaken, werkprocessen) Beroepsondersteunend (kennis en vaardigheden) Rekenen Nederlands MVT 1: Engels MVT 2: Duits, Frans, Spaans, Italiaans Loopbaan en burgerschap Keuzedelen (vanaf 2015) Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Vorm: Helder en gestructureerd Theorie, praktijk en verwerking in 1 Duaal concept: Papier of digitaal Papier en digitaal Duale distributie: Rechtstreeks (studenten, docenten, scholen) Boekhandels Eenduidige opmaak (ideaal voor maatwerk) Maatwerk Metadatering per hoofdstuk Ondersteuning per hoofdstuk Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Onderwijsvernieuwing (verbetering) door: Samenwerking Vertrouwen en draagvlak Hard (voor/met elkaar willen) werken Afspraken Plan van aanpak ‘1 a4tje’ met doel, planning en rolbeschrijving Voorbereiding: inventariseren en vaststellen Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Voorbereiding: inhoud en vorm van onderwijs Uitvoering: productontwikkeling Implementatie en evaluatie Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Fase 1 en 2 Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Inhoud (1) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Inhoud (2) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Inhoud (3) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Vorm (1) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Vorm (2) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Vorm (3) Keuze productvorm: Boeken E-boeken E+boeken (boeken en digitaal) … Keuze leeromgeving Digiplein (boekenplank van Uitgever) ELO ManualMaker Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 4: Productontwikkeling (1) Stap 4: Productontwikkeling Verzamelen van leermiddelen Maken van concept-leermiddelen (zie hieronder) Controleren van concept-leermiddelen Vaststellen en produceren van leermiddelen Stappen  Doorlooptijd Werkwijze  1   Aanvrager vraagt maatwerk aan middels 'invulformulier maatwerk'. 2  1 week  De verkoopprijs wordt bepaald aan de hand van aantal pagina's en wijze van afwerken.  3  2 weken Indien prijs akkoord, wordt het maatwerk gemaakt (incl. ISBN- nummer) en naar aanvrager verstuurd. 4   Maatwerk voor akkoord terug (hand- tekening op titelpagina), eventueel correcties in rood aangegeven. 5  2 weken Maatwerk wordt geproduceerd op basis van inschatting leerlingenaantal. Maatwerk kan vanaf dat moment geleverd worden.  Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 4: Productontwikkeling (2) Invulformulier maatwerk Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 5: Implementatie en evaluatie Stap 5a: Implementatie Informatiebijeenkomst Trainingsbijeenkomst Stap 5b: Evaluatie Evaluatiebijeenkomst Bijstellen Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk

Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Concrete voorbeelden www.uitgeversgroep.nl Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk