Uitgeversgroep en Maatwerk HRP 6 Jeroen van Esch Docent - Uitgever
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Onderwerpen Wie zijn wij? Wat doen wij (inhoud en vorm)? Uitgangspunten samenwerking Fase 1: ‘1 A4tje’ met doel, planning en rolverdeling Fase 2: Voorbereiding: inventariseren en vaststellen Fase 3: Uitwerking: inhoud en vorm van onderwijs Fase 4: Uitvoering: productontwikkeling Fase 5: Implementatie en evaluatie Vragen? Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Voor en door docenten: Opgericht in 1991 Docentencollectief VMBO en MBO Bijna 200 docent-auteurs Netwerk van zo’n projectmatige ontwikkelaars Organisatie: Persoonlijk en kleinschalig Ondersteuningsgericht (inhoud en begeleiding) Ontwikkelingsgericht: 2010 – 2015: Duaal systeem (E+concept) 2015 – 2020: ‘Educatieve Spotify Maatwerkgericht Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Inhoud is examengericht: Kwalificatiedossiers Beroepsgericht (profielen, kerntaken, werkprocessen) Beroepsondersteunend (kennis en vaardigheden) Rekenen Nederlands MVT 1: Engels MVT 2: Duits, Frans, Spaans, Italiaans Loopbaan en burgerschap Keuzedelen (vanaf 2015) Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Vorm: Helder en gestructureerd Theorie, praktijk en verwerking in 1 Duaal concept: Papier of digitaal Papier en digitaal Duale distributie: Rechtstreeks (studenten, docenten, scholen) Boekhandels Eenduidige opmaak (ideaal voor maatwerk) Maatwerk Metadatering per hoofdstuk Ondersteuning per hoofdstuk Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Onderwijsvernieuwing (verbetering) door: Samenwerking Vertrouwen en draagvlak Hard (voor/met elkaar willen) werken Afspraken Plan van aanpak ‘1 a4tje’ met doel, planning en rolbeschrijving Voorbereiding: inventariseren en vaststellen Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Voorbereiding: inhoud en vorm van onderwijs Uitvoering: productontwikkeling Implementatie en evaluatie Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Fase 1 en 2 Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Inhoud (1) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Inhoud (2) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Inhoud (3) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Vorm (1) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Vorm (2) Stap 1: ‘1 A4’ met doel, planning, rolbeschrijving Presentatie Gesprek/overleg Opdracht Stap 2a: Voorbereiding: inventariseren 1- stappenplan: Onderwijsmodel Toets- en examenmodel Begeleidingsmodel Stap 2b: Boorbereiding: vaststellen Inhoud van onderwijs Vorm van onderwijs Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 3: Uitwerking Vorm (3) Keuze productvorm: Boeken E-boeken E+boeken (boeken en digitaal) … Keuze leeromgeving Digiplein (boekenplank van Uitgever) ELO ManualMaker Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 4: Productontwikkeling (1) Stap 4: Productontwikkeling Verzamelen van leermiddelen Maken van concept-leermiddelen (zie hieronder) Controleren van concept-leermiddelen Vaststellen en produceren van leermiddelen Stappen Doorlooptijd Werkwijze 1 Aanvrager vraagt maatwerk aan middels 'invulformulier maatwerk'. 2 1 week De verkoopprijs wordt bepaald aan de hand van aantal pagina's en wijze van afwerken. 3 2 weken Indien prijs akkoord, wordt het maatwerk gemaakt (incl. ISBN- nummer) en naar aanvrager verstuurd. 4 Maatwerk voor akkoord terug (hand- tekening op titelpagina), eventueel correcties in rood aangegeven. 5 2 weken Maatwerk wordt geproduceerd op basis van inschatting leerlingenaantal. Maatwerk kan vanaf dat moment geleverd worden. Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 4: Productontwikkeling (2) Invulformulier maatwerk Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Stap 5: Implementatie en evaluatie Stap 5a: Implementatie Informatiebijeenkomst Trainingsbijeenkomst Stap 5b: Evaluatie Evaluatiebijeenkomst Bijstellen Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk
Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk Concrete voorbeelden www.uitgeversgroep.nl Hoofdstuk x: Naam hoofdstuk