VOOR CONTENTPARTNERS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Boss RC-50 Guide Beats laten horen Beats aanpassen Instructie voor leerlingen Guide is één van de mogelijkheden met de Boss RC-50.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Domino Score een andere kijk op trend
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Cultuurparticipatie bij jongeren
LEES DE NIEUWSBRIEF OP ENTERTAINMENT- BUSINESS.COM.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Visie & Strategie.
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Golf Basisbegrippen & Uitleg
SCRUM Agile ontwikkelen
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Onderzoeksvaardigheden
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Van tijd tot tijd Woordenschat.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je noten op een piano of klokkenspel. Dit leren wij met het Formative Assessment programma. FAP.
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
TEST BRON VWA START DE TEST Taak 3 Samen kom je verder!
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Mediagedrag van Millennials
Tevredenheidsonderzoek 2017
De vraag is je beste vriend
Werkwoordelijk gezegde en werkwoordelijke uitdrukking
Presentatie EduCheck SOML
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Op sneeuwklas in Zwitserland
Training: Mijn netwerk
Regio.
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Maak gebruik van je gelukkige ervaringen
Hier gaan we het levende-dia-spel doen!
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Analyse jaarverslagen RvC
over verbouw en nieuwbouw
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
Herhalen en toepassen in een crisisplan
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Inleiding beoordelen.
3 vmbo-KGT Samenvatting Hoofdstuk 10
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Gedragsproblemen en stoornissen
Om de PowerPoint te starten: Rapportage Indicatoren Opbrengsten
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Social media voor statenleden/politici
DEEL 2 LES 20 De verdieping Les 20 Signaleren Versie A.
Feedback Reinier Geurts.
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Semantisatieverhaal:
Hoeveel bied jij? Spel: Koop een euro.
Onderzoek naar beweging PIZ deelnemers
Workshop Toetsanalyse

DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
De website.
Transcript van de presentatie:

VOOR CONTENTPARTNERS

Korte toelichting updateplan Welke info haal je uit VERDIEPENDE SESSIE VOOR CONTENTPARTNERS Korte toelichting updateplan Welke info haal je uit de cijfers van WAT WAT? Hoe maak je je eigen info beter?

Maandelijkse nieuwsbrief naar contentpartners Zomerse co-workdagen WATWAT.BE UPDATEPLAN Maandelijkse nieuwsbrief naar contentpartners Zomerse co-workdagen Wekelijkse redactievergaderingen

DONDERDAG 4/7 DINSDAG 20/8 2 ZOMERSE CO-WORKDAGEN Contentpartner screent eigen artikels en doet update Peer reviewing van tags WAT WAT squad

Login op https://admin.watwat.be De cijfers Login op https://admin.watwat.be Dashboard -> Content Date range: past year

Top 10 artikels en pageviews

‘Slechts’ 17% gebruikt leeftijdsfilter actief

Toch kan er interessante info uitkomen 33 keer bekeken door ‘te lage’ of ‘te hoge’ leeftijd => Interessant om hier een artikel van te maken voor het lager + hoger onderwijs

Dashboard -> Rating Klik op ‘Score’ De ratings Dashboard -> Rating Klik op ‘Score’ Als een artikel er niet tussen staat, wil dat zeggen dat dat artikel nog geen feedback ontving 0 of meer = top! Geen artikel = geen rating

Maandelijkse check van 20 slechtst geratete artikels RATINGS BOVEN NUL KRIJGEN Pro-actieve check van geratete artikels Maandelijkse check van 20 slechtst geratete artikels Analyse door WAT WAT Feedback aan contentpartner

VAN -38 NAAR +52 Op het eerste gezicht was er niets mis met het artikel: het was duidelijk en up-to-date. Maar we zagen dat de tekst niet meteen een antwoord gaf op de vraag. Je moest al even lezen om een leeftijd tegen te komen. Daarom voegden we een inleiding toe, met leeftijden in, in het vet. Daarnaast zat de getagde leeftijd niet goed. Oorspronkelijk kreeg dit artikel de leeftijdsrange 17-24 mee. Daar maakten we 15-24 van, omdat wellicht net die jonge jongeren met die vraag zitten. Met resultaat! Op dit moment scoort het artikel +32 met overwegend ‘Blij dat ik dit nu weet’.

VAN -38 NAAR -15 VAN -9 NAAR -6 Niet zo spectaculair, maar toch verbetering merkbaar. Hier stond eerst 11-24 jaar. Dit hebben we aangepast naar tot 16 jaar. Nog een voorbeeld: Wanneer zijn de volgende verkiezingen? Scoorde slecht omdat hier in november nog 14 oktober stond. Dit hebben we aangepast. Bij dit soort deadlines zet je beter een reminder in je agenda.

RATINGS BOVEN NUL KRIJGEN checklist Welke negatieve rating is het meest aangeduid? verward – ik blijf met vragen zitten – tijd verspild Kijk naar de vraagstelling: welk antwoord verwacht de lezer? Klopt de leeftijdscategorie? Scoort het artikel bij een bepaalde leeftijd slecht? Is het antwoord wel voldoende in de leefwereld van jongeren? Bv: vervelen Is het artikel up-to-date? Werken alle links nog? Bij vervelen schrijven we nu oa: leg een moestuin aan. Dit is te hoogdrempelig. Jongeren vandaag leven online. Speel daarop in.

Kies je slechtst scorende artikel GA PER TWEE OF DRIE ZITTEN Kies je slechtst scorende artikel Overleg per twee: waaraan kan dit liggen?