29-3-2018 Mike Louwman Docent Nederlands R.S.G. Pantarijn, Wageningen MIJ-dag 29-3-2018 Mike Louwman Docent Nederlands R.S.G. Pantarijn, Wageningen
Programma Voorstellen/verwachtingen/wensen 10 Idee 15 Uitvoering 2017 5 Uitvoering 2018 10 Uitvoering op jullie school? 10 Uitvoering 2022 10 Vragen
Gaby
Idee Wat gebeurt er (te vaak) in de les? Afwachten Volgen Af- en aanhaken Afmaken en afronden Wat zou er ook kunnen gebeuren op school? Keuzes maken Initiatief nemen Onderuit gaan en daarvan leren Jezelf en elkaar leren kennen
MIJ-DAG MIJ-dag Een dag zonder lesrooster Leerling maakt zelf dagplanning Rol mentor: leerlingen begeleiden bij keuzes maken voor de dagplanning Rol vakdocent: leerlingen ondersteunen bij bij opdrachten/projecten Belangrijk: bewuste keuzes maken samenwerken zinvol leren ruimte begeleiding op maat
Uitvoering 2017
Uitvoering 2017 Do 11 mei 8:30-14:30 uur 1x 3h, 1x 3v, 1x 3g = 90 leerlingen Drie organisatoren + ongeveer vijftien docenten Eén studieruimte + aangrenzende lokalen Gezamenlijke start, lunch en afsluiting Tevens reflectiemomenten Aanbod: zelfstandig of in groepen werken, instructiemomenten bezoeken Onze bevindingen…
Uitvoering 2018 Ma 19 maart 8:30-13:30 uur 3hvg = 267 leerlingen Drie organisatoren + ongeveer 35 docenten Drie studieruimtes + aangrenzende lokalen + twee gymlocaties Twee voorbereidende mentorlessen* Start en afsluiting in groepen > reflectiemomenten Gezamenlijke lunch Aanbod: zelfstandig óf in groepen werken, instructiemomenten bezoeken, meedoen aan workshops* Onze bevindingen…
Voorbereidende mentorlessen
Uitvoering op jullie school
Uitvoering 2022 Elke vrijdag = MIJ-dag De hele school doet mee Terugkerend onderwerp in de mentorles Waar hebben leerlingen behoefte aan? Mentor start de dag op en sluit de dag af met zijn/haar groep Aanbod: zelfstandig óf in groepen werken, instructiemomenten bezoeken, instructiemomenten geven, meedoen aan workshops, workshops geven, de school uit?* Aanbod: vraaggestuurd en aanbodgestuurd*
Vragen