Slotconferentie RIS-K Kracht van waarderen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

Een totaalaanpak voor goed gedrag
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Global Warming Global Warming
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Hoe moet je het vooral NIET doen?
Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer
Veilige Publieke Taak Veiligheidsregio Hollands Midden
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Goed rendement is studiesucces voor de student Rendement en studiesucces.
Ervaringsdeskundigheid, eigen kracht en hulpverlening
Buurtgroen en groene schoolpleinen. (Hoe) werkt het voor gezondheid?
De dynamische driehoek: ouders - kind - school
Bowling in stilte: naar een versterking van de positie van doven
Luisteren Parafraseren; Reflecteren van gevoel; Herhalen; Ordenen;
Vroegtijdige Schoolverlaten
Daders en hun verantwoordelijkheidsproces
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Meldpunt Misbruik in kerkelijke relaties
Een theoretische verkenning
Energieverlies voorkomen Kiezen voor talent
Succesfactoren voor Top Teams
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Onrecht !!! Vrouw geschopt en aan de haren getrokken voor gsm
Houd me Vast – over relaties en ‘verbinding’
The Presentation of Learning Van: Roland Rutten 12 juni, 2012.
vanuit een herstelgerichte visie!
Anders Bekeken Over de kanteling en de buitelingen van de gemeente Terneuzen, zorgSaam en “aan Z” bij de realisatie van de Wmo- pilot Huishoudelijke Hulp.
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
OGW op de Firtel.
Gezins- en wijkgericht werken
In een jeugdgevangenis
SAMSAMSAMSAM. SAMENWERKINGSVERBAND FINANCIELE EDUCATIE VOOR JONGEREN VOORTGEZET ONDERWIJS.
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Ouderraad 7 december.
De kracht van positief opvoeden
HIER DOEN WE HET VOOR Lukt dat een beetje? 390 gemeenten 9 verzekeringsconcerns Met 35 labels SAMENWERKING.
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
JOB coaching niveau 3 studenten Financiële Beroepen december 2015 Joost Craenen.
Digicontact in de praktijk Philadelphia. Uit: De maatschappij verandert. Verandert de zorg mee? Min VWS; Juni 2014.
Waar je woont op deze wereld.
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Inductie in brede zin Astrid Breukers
Human capital in beeld FNV 9 april 2014 Dr. Leni Beukema.
Participatiebijeenkomst Donderdag 23 februari 2017
Hoe Talent herkennen? TALENT TALENT TALENT Waar je echt niet goed in bent? Je stelt activiteiten uit…. Over een grote hobbel…. Dialogen in.
(of belonen of bekrachtigen)
#EBJ16.
Stort je hart uit voor de HEER
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Communicatie 7e les.
Vorm- en/of bewegingsveranderingen
1.Preventie, zorg en ondersteunen Analyseren
Gesprekstechnieken Les 5.
Toekomstgericht personeelsbeleid
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
BOM-model PV 25/03/2014.
Onze school is een KiVa-school!.
Online workshop relatieverslaving en codependentie
Startkracht! in de lerarenopleiding
Online workshop relatieverslaving en codependentie
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
Dr. Manja Bomhoff & Mr. dr. Yvonne van der Vlugt
TEACHING A(T) RISK Slotconferentie 18 – 02 – 2014.
Images avec sagesse Ppsx-meta.
Transcript van de presentatie:

Slotconferentie RIS-K Kracht van waarderen Risicosituaties positief doen kantelen

Ik doe waar ik goed in ben Het levert me energie op Ik voel me gezien en gewaardeerd Ik twijfel aan mijn competentie Het kost me te veel energie Ik voel me niet gezien en gewaardeerd

Ik doe waar ik goed in ben Het levert me energie op Ik voel me gezien en gewaardeerd Ik twijfel aan mijn competentie Het kost me te veel energie Ik voel me niet gezien en gewaardeerd burnout

ENERGIEVERLIES… HET IS LASTIG KIJKEN DOOR TWEE BRILLEN   HET IS LASTIG KIJKEN DOOR TWEE BRILLEN

LINEAIR KIJKEN ALS MOGELIJKE KATALYSATOR VAN ENERGIEVERLIES & UITVAL   = DENKEN IN TERMEN VAN OORZAAK EN GEVOLG = DENKEN IN TERMEN VAN DADERS EN SLACHTOFFERS = DE ANDER VEROORZAAKT, IK ONDERGA DE KLEM: ALS DE ANDER NIET VERANDERT, KAN IK NIET VOORUIT

CIRCULAIR KIJKEN ALS PREVENTIE ÉN AANPAK VAN ENERGIEVERLIES & UITVAL   = DENKEN IN TERMEN VAN ONDERLINGE BEÏNVLOEDING = GEEN DADERS, GEEN SLACHTOFFERS = HOE BEÏNVLOEDT DE ANDER MIJ EN IK HEM? WEG UIT DE KLEM = HET (H)ERKENNEN VAN WEDERZIJDSE BEÏNVLOEDING CREËERT NIEUW GEDRAG

Het kernproces van onderwijs: Individueel of collectief Het kernproces van onderwijs: Individueel of collectief? Leraren ondersteunen om samen krachtig te zijn