Slotconferentie RIS-K Kracht van waarderen Risicosituaties positief doen kantelen
Ik doe waar ik goed in ben Het levert me energie op Ik voel me gezien en gewaardeerd Ik twijfel aan mijn competentie Het kost me te veel energie Ik voel me niet gezien en gewaardeerd
Ik doe waar ik goed in ben Het levert me energie op Ik voel me gezien en gewaardeerd Ik twijfel aan mijn competentie Het kost me te veel energie Ik voel me niet gezien en gewaardeerd burnout
ENERGIEVERLIES… HET IS LASTIG KIJKEN DOOR TWEE BRILLEN HET IS LASTIG KIJKEN DOOR TWEE BRILLEN
LINEAIR KIJKEN ALS MOGELIJKE KATALYSATOR VAN ENERGIEVERLIES & UITVAL = DENKEN IN TERMEN VAN OORZAAK EN GEVOLG = DENKEN IN TERMEN VAN DADERS EN SLACHTOFFERS = DE ANDER VEROORZAAKT, IK ONDERGA DE KLEM: ALS DE ANDER NIET VERANDERT, KAN IK NIET VOORUIT
CIRCULAIR KIJKEN ALS PREVENTIE ÉN AANPAK VAN ENERGIEVERLIES & UITVAL = DENKEN IN TERMEN VAN ONDERLINGE BEÏNVLOEDING = GEEN DADERS, GEEN SLACHTOFFERS = HOE BEÏNVLOEDT DE ANDER MIJ EN IK HEM? WEG UIT DE KLEM = HET (H)ERKENNEN VAN WEDERZIJDSE BEÏNVLOEDING CREËERT NIEUW GEDRAG
Het kernproces van onderwijs: Individueel of collectief Het kernproces van onderwijs: Individueel of collectief? Leraren ondersteunen om samen krachtig te zijn