volgende bladzijde terug

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
tattoo tatto + + +veelgestelde vragen over tatoeages+ + +
Advertisements

Inloggen in WinPOS In deze presentatie wordt kort gedemonstreerd hoe je moet inloggen in WinPOS. Door op de linker muisknop te klikken, ‘blader’ je door.
Techniek: Een Brug Te Ver
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
windmolen Een PowerPoint over windmolen.
Afspraken en regels.
Lesgeven en begeleiden
Buigen van installatiebuis
In deze presentatie ga je kijken hoe het DNA wordt
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
V2G2 techniek: bespannen / opspannen met gaas en gips
V2G2 techniek: bespannen / opspannen met stof
Powerpoint Presentatie Wielen Rijgen.
Het maken van een bronzen beeld
Een werkstuk maken.
Ik doe mijn presentatie over…
Staal Justin Joosen M1BM1N.
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
Bs.2+3: Microscoop en Microscopie
Plastic.
Trillingen Klik op de pijltjes van je toetsenbord om naar de volgende of vorige dia te gaan. Hallo allemaal, we gaan het hebben over: dubbelklik.
Powerpoint presentatie.
Tattooshop in Enschede. Een tattooshop vinden en het juiste ontwerp laten maken  hoe pak je dat het beste aan?  -stap 1: Waar op je lichaam wil je de.
* Lava.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Inpaktechnieken.
Vandaag: Restant les 3 Verhoudingen
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Maken van een Egyptisch of staaf boeket
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Les 8 Meten en meetkunde in huis
Training: Cliëntsessies
Hoe armer je bent, hoe vaker je wind tegen hebt..
IJsster maken.
Welkom havo 3..
Conceptversterking Conceptversterking kun je inzetten om een bestaand concept te versterken. Om een concept te versterken moet je het concept eerst.
Vlieger in de wind Marcus 4:37
Welkom Havo 5..
Stormzakje maken Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot.
NSCCT Instructie groep 4
Techniek op school Julie Sijmens Elke De Jonge.
Training: Cliëntsessies
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Losse onderdelen die samen één geheel vormen
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
NSCCT Instructie groep 6
Wat heb je nodig? Schaar, lijm, computer en een printer.
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Stage zoeken bij Entree-opleiding
7e druk
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Hoofdstuk 2 – les 3 Warmte en temperatuur
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
Wat heb je nodig? A3-tje, potlood, gum en materialen om in te kleuren.
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

volgende bladzijde terug Je bent naar een tentoonstelling geweest van bronzen beelden of je bent bij een kunstenaar geweest die zulke beelden maakt. Misschien heb je wel een stadstour gemaakt en bronzen beelden bekeken en gefotografeerd.   Er zijn heel wat manieren om een bronzen beeld te maken. Zo zijn er kunstenaars, die een beeld maken van was. Het is een donkerbruine wat plakkerige substantie die al boetserend rond een kern verwerkt wordt. Is het beeld van was klaar, dan gaat het naar de gieter. Deze vakman maakt er een mal van. Hierdoor is het mogelijk om meerdere vormen te gieten. In de mal giet de gieter dan vloeibare brons. Het beeld wordt uit de mal gehaald en kan dan worden afgewerkt. Het bronzen beeld wordt gevijld, geschuurd en gepolijst. Is de kunstenaar tevreden, dan wordt de buitenkant gepatineerd. Dat betekent dat de buitenkant ingesmeerd wordt met een zuur, die zorgt voor de uiteindelijke kleur van het bronzen beeld. Brons is namelijk van zichzelf glanzend goudkleurig. Bij een bronzen beeld staan altijd getallen. Bijvoorbeeld: 3/7. Dit betekent dan dat het beeld wat je ziet het derde gegoten beeld is van totaal 7 exemplaren. Wil je meer weten over bronsgieten, zoek dan in de bibliotheek naar een boek hierover. Bronsgieten is erg kostbaar. Dus voor de school niet te doen. Wat wel kan is een beeldje van was maken. Wat heb je nodig? Een plankje van 10 bij 10 cm en ongeveer 1.5 cm dik. IJzerdraad, 3 spijkers, eventueel sisal touw, boetseerwas, warm water, boetseerspatels en een aardappelschilmesje.

- Vul deze op met bijvoorbeeld sisal touw. terug Wat moet je doen? Je gaat een beeldje van was maken. Maximaal 30 cm hoog. Laat je inspireren door de bronzen beelden die je op de tentoonstelling hebt gezien. Hoe ga je te werk? - Je begint met een basisvorm maken van ijzerdraad. - Vul deze op met bijvoorbeeld sisal touw. - Daarna zet je de vorm met spijkers vast op het plankje. - Pak nu de was. Is ze erg hard, breek er dan stukjes vanaf en doe die dan in een plastic zakje in warm water. De was wordt door de warmte een stuk zachter en is dan beter te bewerken. Maar hij kan ook te warm worden. Dat moet je zelf uitproberen. Door de was in je handen te kneden wordt deze ook zacht. Je gaat nu het hele beeldje met was bedekken en vormgeven met je handen en met behulp van je boetseerspatels. - Is je beeld klaar en hebben meerdere leerlingen een beeld gemaakt, dan is het leuk om als presentatie een tentoonstelling in te richten. - Gebruik hiervoor een effen lap stof die je over een tafel drapeert met onder de lap bijv. een blok gipsbeton, zodat je een verhoging creëert waarop je beeld gezet kan worden.