De FoutenFabriek Frank Deuring

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelen = groeien Leren = (eigen) grenzen verleggen
Advertisements

 Psitief Coachen Positief Coachen Programma Sportcoach-vaardigheden
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
 Psitief Coachen Positief Coachen Programma
De opbrengsten van een groei-mindset
Frank en Raymond / Het Nieuwe Lyceum
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Ingrid van de Meerendonk Jeffrey ter Meulen
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Gedrag in organisaties, 10e editie
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Leeftijd, Mindset en Leiderschap NIP Utrecht 12 februari 2010 Betty Dalhoeven.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Het Nieuwe Lyceum, 22 maart 2010
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Wat is belangrijk om te leren?
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
The Presentation of Learning Van: Roland Rutten 12 juni, 2012.
Workshop evalueren Dcp
IPC Nederland.
Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Geïntegreerde schoolverbetering
Omgaan met zelfbeschadiging en suïcidaal gedrag
Docent: Sanne van Kessel
De leerling of stagiaire in beweging!
I NFORMATIEAVOND P ROJECTGROEP. D OELEN VAN DE AVOND : Aan het eind van de avond weet u: Wie de begeleiders van de projectgroep zijn Vanuit welke theorie.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Ze kunnen het omdat jij dat denkt Workshop groeigericht feedback geven
Mindset DE ROL VAN OVERTUIGINGEN OP GEDRAG EN FUNCTIONEREN JAN VAN ZUTPHEN.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Plusklas Ommen PCO Ommen en openbaar onderwijs Ommen Een ochtend in de plusklas.
Bevordering bekwaamheid ouders: gezinsbegeleiding.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
G ELUKKIG ZIJN KUN JE LEREN H ET VERLANGEN NAAR GELUK IS VOLGENS ONDERZOEK UNIVERSEEL WENSELIJK EN MENSELIJK Sheila Neijman,
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Formatief versus summatief
Good Practices VO Gouden weken en schoolstewards
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Succeservaringen voor en door NT2 vrijwilligers
Leer de notenamen ALLE NOTEN.
De opgave gaat verder op de volgende dia
Communicatie 5e les.
Leer de notenamen G – positie laag.
Leer de notenamen C – positie hoog.
Leer de notenamen C - positie.
Week 1, les 5.
Het 24 spel.
Wlkm p d nfvnd vn ht zsd lrjr
Leer de notenamen G – positie hoog.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Ze kunnen het omdat jij dat denkt
De Mindset voor Presteren in het Klaslokaal
Kansarmoede in de school
Prestatiegedrag.
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
Leer de notenamen G – positie laag.
Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht
Social media voor statenleden/politici
De FoutenFabriek Frank Deuring
Eigenaarschap.
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

De FoutenFabriek Frank Deuring Introductie

Wat zijn jullie verwachtingen?

We gaan spelen!

Minder Stress Meer Succes Het Grote Geheim… Minder Stress Meer Succes

Meer zelfvertrouwen Meer doorzettingsvermogen Minder stress Wat levert het op? Meer zelfvertrouwen Meer doorzettingsvermogen Minder stress

Wat is het grote geheim?

Carol Dweck Stanford 40 jaar onderzoek De mindset theorie Carol Dweck Stanford 40 jaar onderzoek

Vaste mindset Al het succes wat je behaalt is een rechtstreeks gevolg van je talent, intelligentie en vaardigheden. Wat je hebt aan talent, intelligentie en vaardigheden ligt vast. Je hebt een bepaald niveau en dat is het.

De groei mindset Succes is het resultaat van een leerproces. Talent, intelligentie en vaardigheden zijn allemaal zaken die te ontwikkelen zijn. Je kan ergens beter in worden.

Doelen stellen Fouten maken Feedback Succes van anderen Inspanning

Uitspraken van iemand met een vaste mindset • Ik kan dit niet • Dit is mijn niveau • Het is te moeilijk • Beter dan dit kan ik het niet • Ik snap er niks van

En met een groei mindset… • Wat moet ik nog leren? • Ik ben op de goede weg • Ik probeer een andere aanpak • Ik blijf proberen om mezelf te verbeteren • Wat heb ik nodig om dit te begrijpen?

Een magisch woord…

Een paar voorbeelden • Ik kan dit NOG niet • Dit is NOG mijn niveau • Het is NOG te moeilijk • Beter dan dit kan ik het NOG niet • Ik snap er NOG niks van

Tip 1: Positief koppelen Hoe deel je fouten? Tip 1: Positief koppelen

Tip 3: Bouw een faal muur

We gaan spelen!

Inzichten uit de luchtvaart Focus niet op schuld “wat” ipv “wie” Bevorder tegenspraak

Wat zijn jullie verwachtingen?