Handleiding voor medewerkers Coimbee Toolbox versie 4.0

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Skip Intro. Het hoofdmenu bestaat uit 8 onderdelen Druk een toets voor het vervolg.
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
LCMS 1.3 Kort samenvatting “Wat is het verschil met CEDRIC?”
Inleiding tot inhoudsopgaven j Druk dan op F5 of klik op Diavoorstelling> Vanaf begin om de cursus te starten. Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen.
Wegwijs op het platform. ALGEMENE INSTRUCTIES EN MENU • Via de rood gemarkeerde teksten kunt u verdere keuzes maken • Kies één van onderstaande onderwerpen.
Werken met My-Mate Handleiding.
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 •Ga naar CMS •Kies Nieuwsbrief Caribbean.nl.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Video Verwerking Movie Maker
DIA-OPMAAK (1) Dia-indeling H van Breugel A van der Coelen.
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
Inloggen in WinPOS In deze presentatie wordt kort gedemonstreerd hoe je moet inloggen in WinPOS. Door op de linker muisknop te klikken, ‘blader’ je door.
om deze presentatie uit te voeren
Handleiding Cency.nl Versie april De openingspagina toont foto’s van mogelijke voornemens.
Door Jasper Lanoote, 2007, Hogeschool Antwerpen Departement lerarenopleiding.
Challenge the future Delft University of Technology Augustus 2010 Korte handleiding Metis Plus Augustus 2010.
Handleiding netwerkkaart PGOsupport
Klik hier als u voor de eerste keer op de website komt.
Interactieve versie mbv DSB
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 4 – Bloei van steden.
Exposantentool Handleiding. Stap 1: Start ! Ga naar de link die u via ontving van Sylvie Buydaert. Login met uw: Gebruikersnaam Wachtwoord.
Handleiding ClassDojo
Klikdemo: CRM maken en wijzigen van afspraken in de agenda Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je afspraken.
Welkom! Klik hier om te beginnen
Klikdemo: CRM registreren acties Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je bij een werkgever acties kunt registreren,
1.Klik in het hoofdvenster van Lync op het tabblad Chatruimten. 2.Typ in het zoekvak de naam van een ruimte of een of meer trefwoorden. De overeenkomende.
Klikdemo 4: CRM Casus Topclean (met navigatiehulp) Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe en wat je moet registreren.
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
1. Starten Zet de telefoon aan en voer je pin code in Als dit scherm verschijnt klik dan vervolgens op de Boordcomputer Icoon 2.1 Inloggen Log in door.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #1 ZWAMBIE ZWAMBIE ZWAMBIO!
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
Werken met JOIN UT Tom Buys Maart 2016.
Handleiding Mijn Amersfoortse. Inhoud 1.Inloggen Mijn Amersfoortse 2.Overzicht Mijn Amersfoortse 3.Inzien en wijzigen gegevens –Gegevens contracthouder.
OnderwijsPortal Case: ROC unit Sport en Bewegen. Inloggen op de portal Inloggen met persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Wachtwoord vergeten? Vraag.
2 Online registratietool Handleiding 3 Inhoudstafel Als individu aansluiten bij een groep p 4p 4 Een nieuwe groep aanmaken en beheren p 13p 13 Personen.
1.Account aanmaken 2.Eerste stappen van je profiel 3.Profielgegevens beheren 4.Vrienden zoeken en toevoegen 5.Pagina's en groepen toevoegen 6.Je startpagina.
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Training: Inloggen en Zoeken
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Printen bij de UM en bestellen van gedrukte readers en blokboeken
Hoe werkt mijn werkplek?
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Training: Mijn netwerk
Training: Inloggen en Zoeken
Recht op leerlingenvervoer:
Training: Cliëntsessies
Training: Inloggen en Zoeken
GOUD is geld de rest krediet
Digitaal wedstrijd formulier
Hoe werkt mijn werkplek?
Instructie om een afspraken te plannen
Training: Cliëntsessies
Introductiebijeenkomst ONS Platform
Gebruikerstraining Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Handleiding NODR Schade App
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
HANDLEIDING VERBETERREGISTER
Hoe maak je een eyecatcher
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
Transcript van de presentatie:

Handleiding voor medewerkers Coimbee Toolbox versie 4.0 april 2019

Welkom Goed dat jij de Coimbee Toolbox gebruikt. Continu Verbeteren wordt met deze toolbox eenvoudig, overzichtelijk en leuk. De handleiding gebruik je het beste door op het volgende scherm een nummer aan te klikken waarover je meer uitleg wenst. Onderaan elke uitleg-pagina staat een knop waar je op kan drukken om terug te keren naar het uitleg-scherm. Hier vind je een andere manier om door deze handleiding te gaan: de inhoudsopgave Als je tekst ziet die lijn er onder heeft dan kan je daar op klikken en ga je naar de betreffende pagina van deze handleiding. Gewoon bladeren kan met de pijltjes op je toetsenbord 1-4-2019 handleiding v0.1

Klik op een oranje cijfer voor nadere uitleg 9 10 2 1 5 6 3 7 2 3 8 4 5 1-4-2019 handleiding v0.1

Terug naar uitleg scherm De opzet van de toolbox De toolbox is als volgt opgezet: een medewerker kan met een eigen toegangskode zich aanmelden een medewerker is ingedeeld in een team (dat kan een afdeling zijn of een tijdelijk team) een medewerker kan een verbetersuggestie indienen en die verbetersuggesties wordt dan automatisch gekoppeld aan het team waar de medewerker is ingedeeld (een verbetersuggestie kan aangepast worden zodat het aan een ander team wordt gekoppeld) Team Medewerkers Verbeter- suggesties Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 inhoudsopgave 1-4-2019

Terug naar uitleg scherm De opzet van de toolbox Een verbeter-suggestie doorloopt een aantal stappen (status noemen we dat in het systeem). Hierna de verschillende status mogelijkheden op een rij Nieuw: elke verbeter-suggestie krijgt bij de start de status Nieuw. Hier komen alle suggesties. Goede suggesties, minder goede suggesties, maakt niet uit. We gaan daarna bekijken of we een suggestie oppakken Verrijken: als een verbeter-suggesties interessant lijkt dan veranderen we de status in Verrijken. De suggesties wordt dan kort nader onderzocht of het echt interessant is om op te pakken Lopend: wanneer een suggestie interessant genoeg lijkt dan gaat de status naar Lopend en wordt de suggestie door een aantal medewerkers (het verbeterteam) opgepakt en gerealiseerd Afgerond: de verbeter-suggesties is klaar en afgerond Afgewezen: de verbeter-suggestie is niet interessant en wordt afgewezen Gestopt: indien een verbetering opgepakt wordt (status lopend) en niet afgerond wordt omdat het toch niet interessant of haalbaar blijkt dan wordt de verbeter-suggestie gestopt. In de wacht: indien een lopende verbeter-suggesties tijdelijk niet opgepakt wordt (bv omdat een andere verbetering meer prioriteit heeft gekregen) dan wordt de verbetering in de wacht gezet. 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 inhoudsopgave

Status ontwikkeling Gestopt Nieuw Verrijken Lopend Afgerond Wachten Afgewezen klik hier om te lezen hoe je een status wijziging kan doorvoeren Terug naar uitleg scherm inhoudsopgave

Doorvoeren status wijziging Een verbeter-suggestie doorloopt een aantal stappen (status noemen we dat in het systeem). Nieuw, Verrijken, Lopend, Afgerond, Afgewezen, Gestopt en In de Wacht. Op de volgende plekken kan je de status van een verbeter-suggestie wijzigen: Via het Verbeterbord Via een actie knop in het verbeter-overzicht 3. Via de knop in het scherm met detail-informatie 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 inhoudsopgave

Aanmaken verbeter-suggestie (“Nieuw”) Vul de gegevens in. Als je een foto/afbeelding wil toevoegen klik je op de Foto upload knop en je kan van de desktop een afbeelding toevoegen (op een mobiel apparaat kan je een foto maken en dan direct toevoegen aan de verbeter-suggestie). Klik op om de gegevens op te slaan. De verbeter-suggestie krijgt de status Nieuw. De verbeter-suggestie wordt automatisch toegekend aan het team van de medewerker die de verbeter-suggestie invoert, dit team kan later eenvoudig gewijzigd worden. De velden met een rode stip zijn verplichte velden 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 inhoudsopgave

Wachtwoord, taal en voorkeuren Klik rechtsboven op de afbeelding En kies dan ‘mijn profiel’ en dan wordt het volgende scherm getoond: zie volgende sheet voor uitleg klik hier om de kleur aan te passen klik hier om je wachtwoord te wijzigen 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm Instellingen en taal hier kan je een afbeelding toevoegen die bij je profiel hoort De velden met een rode stip zijn verplichte velden hier kan je de taal kiezen hier kan je de tijdzone kiezen hier kan je de datum-notatie kiezen 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 inhoudsopgave

PDF rapport 1-4-2019 handleiding v0.1 inhoudsopgave

begrippenlijst begrip/uitleg/verwijzing eigenaar herkomst strategisch initiatief 1-4-2019 handleiding v0.1 inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm Een typische dag Als voorbereiding op de Dagstart (link opnemen) neem je de openstaande acties (link opnemen) en de verbeter-suggesties (link opnemen) door. Gedurende de dag merk je waar je in werk denkt “het, dat kan beter’ en kan je direct deze mogelijke verbetering in de Coimbee Toolbox vastleggen. Later bepreken jullie als team de nieuwe en lopende verbeteringen Misschien bekijk je ook de verbeter-suggesties uit andere teams en steun je een verbeter-suggestie via een Like. Als je op de hoogte gehouden wil worden van een verbeter-suggestie kan je die Follow-en. delen via de Share knop kan ook, net zoals het geven van Commentaar. Als afsluiting van de week bekijk je de geboekte successen van alle teams. 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm Feedback Op de meeste schermen vind je een Feedback button (rechtsboven) naast de Help knop Het volgende scherm wordt getoond en na dat je op (invoeren ) hebt geklikt worden de gegevens opgeslagen en naar onze support-desk verstuurd 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm Help Op de meeste schermen vind je een Help button (rechtsboven) naast de Feedback knop Je krijgt dan een korte toelichting die hoort bij de betreffende functie van de Coimbee Toolbox plus een verwijzing naar de handleiding en een verwijzing naar de Support-desk. 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm Het verbeterbord Doel van het verbeterbord is om via de Kanban werkwijze zicht te hebben op de diverse verbeter-suggesties en te bepalen welke verbeter-suggestie naar een volgende status verschoven kan worden (dit kan je doen door een kaart te slepen). Via het teken kan je de Kernwaarden openklappen. De tekst die hier staat is door de Beheerder gevuld en kan je gebruiken bij het bepalen van de keuze en prioriteiten van verbeter-suggesties Via het teken kan je de Team tekst openklappen. De tekst die hier staat is door de Manager van het team gevuld en kan je gebruiken bij het bepalen van de keuze en prioriteiten van verbeter-suggesties. En ook bij het bedenken van nieuwe verbetersuggesties (een nieuwe verbeter-suggestie kan via het + teken in het blauwe blok bij Nieuw ingevoerd worden). Via het teken kan je de Teamcijfers openklappen. De tekst die hier staat is door de Manager gevuld en kan je gebruiken bij het bepalen van de keuze en prioriteiten van verbeter-suggesties. Hier kan je bijvoorbeeld de team doelstellingen en KPI’s opnemen . Door op een blauw blokje te klikken klap je de bijhorende verbeter-suggesties weg of weer terug, hiermee kan je het verbeterbord nog overzichtelijker maken. 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Acties In onderstaand scherm zie je alle acties die op jouw naam staan en nog niet afgerond zijn (dus open of lopend) Met het venster rechtsboven (hiernaast vergroot weergegeven) kan je al jouw acties selecties, alle acties van jouw team en alle acties van alle teams bekijken. 1-4-2019 handleiding v0.1

Terug naar uitleg scherm Acties Door een actie in overzicht-scherm aan te klikken kom je in de specifieke actie met detail informatie. Klik op de wijzig knop om de gegevens aan te passen Klik op de status knop om de status te wijzigen (door te klikken gaat die status van Open naar Loopt naar Gereed. 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar het uitleg scherm Verrijken Nadat een verbeter-suggestie is ingevoerd bevat deze mogelijk te weinig informatie om een goed besluit te nemen voor een vervolg. Door status van de verbeter-te wijzigen in Verrijken te geven kan je meer informatie aan een verbeter-suggestie toevoegen om daar het vervolg te bepalen. Door de verbeter-suggestie te selecteren en dan op te klikken verschijnt het wijzig-scherm. Pas de gegevens aan en klik op om de gegevens op te slaan. 1-4-2019 Terug naar het uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm XX 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm XX 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm XX 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm XX 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

Terug naar uitleg scherm XX 1-4-2019 Terug naar uitleg scherm handleiding v0.1 Naar inhoudsopgave

nog doen Hoe zorg je voor meer verbeteringen Hoe zorg je dat verbeteringen succesvol worden opgepakt Bijlagen (*) zoals succesfactoren / hints en tips / rollen / leader standard work / ontstaan van de toolbox acties participanten like en follow en share en commentaar? wekelijkse mail beter verbeteren:hints en tips; lessons learned *:materiaal is er al opmaak ??? lettergrootte 16; font verdana 1-4-2019 handleiding v0.1

Geavanceerde functies aantal verbeteringen per medewerker in een team interactie overzicht 1-4-2019 handleiding v0.1

Het totaal plaatje 1-4-2019 handleiding v0.1 inhoudsopgave

Zo vind je snel wat je zoekt Tip: Eerst dit doornemen Verbeter-suggestie Invoeren Verrijken Selecteren Realiseren Succes vieren Rapporteren Leren Persoonlijke instellingen Taal aanpassen Look & feel wijzigen Wachtwoord veranderen Zo wordt het nog leuker Verbeterbord Akties Share, like, follow Commentaar PDF document Nieuws / wekelijkse mail Hints en Tips Lessons Learned Dagstart Planning Hoe ziet jouw dag er uit ? Handige functies Zoeken Feedback Help FAQ Begrippenlijst Geadvanceerde functies 1-4-2019 handleiding v0.1 Naar uitleg scherm