Een ridderverhaal.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het laatste jaar op De Piramide
Advertisements

Goedemorgen de bel gaat en wij gaan naar de klas voor het onthaal: de juf roept onze naam af! … Tingeling ik ben er!
Op de vlucht voor de T-Rex
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
E NTOURAGE Studiecoaching Item 2 Sarah Bartholomé CO2B.
Sociale media als taalvaardigheidstool
Wiebel Kees Nik’s boekbespreking 25 okt 2007 Inhoud: 1. Titel,
Gemaakt door: Lisanne de Haan
Kaoutar asarraj Al-Ghazalibasisschool Groep 8a
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Boekbespreking Lars groep 5M.
Gemaakt door: Fenna Vervat
Schimmen In het Schedelslot Gemaakt door: Joute Pieter Visser
Kippenvel Eet smakelijk....
Dik trom en zijn dorpsgenoten.
Boekbespreking van León.
Boekbespreking Jessica
De avonturen van Kapitein Onderbroek
Het laatste jaar op De Piramide Groep 8 bereidt zich voor op de GROTE STAP.
Boekbespreking van: Damon Dekker.
Gemaakt door:Lisanne de Haan
Boekbespreking van: Dewi vd Horst.
Speurtocht hoofdstuk 5 Oorlog en wederopbouw
Sjakie en de chocoladefabriek
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
DE BEHA-BOOMHUT.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Het laatste jaar op De Piramide Groep 8 bereidt zich voor op de GROTE STAP.
Opstel schrijven.
Kinderboekenweek 2014 Lezen is een feestje!.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
Casper het spookje..
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
Briant College Fictie h4 Spanning. Briant College ­ Wat een verhaal spannend maakt ­ Welke ‘trucjes’ de schrijver gebruikt om het verhaal spannend te.
Boekverslag: Mees Kees Bloedje link
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Het belang van voorlezen
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Woordjes leren.
Ouderavond Slim Fit unit 5 t/m 8. Inhoud / programma van deze ouderavond Hoe zag onze proefweek eruit? Wat houdt Slim Fit in voor unit 5 t/m 8? Enkele.
Nieuw Begin NIEUW LEVEN. DOEL VAN DE LES: - De leerlingen kunnen het thema geboorte koppelen aan het thema nieuw begin. - De leerlingen weten de verschillende.
LEZEN 3.4 PUBLIEK, TEKSTDOEL, TEKSTSOORT. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE.. Hoe een schrijver rekening houdt met zijn publiek bij het schrijven van.
Het laatste jaar op De Piramide Groep 8 bereidt zich voor op de GROTE STAP.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
De vraag is je beste vriend
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Instructie: Als kinderen voor zichzelf willen bijhouden hoe snel, of hoeveel rondjes ze iedere dag rennen, kan dit met dit sjabloon. Een leerkracht kan.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Wanneer het niet loopt zoals je wenst.
Week 1, les 3.
Gebedsboom Filippenzen 4:6
© UNIEK IN DE KLAS.
Schrijfvaardigheid Doelen:
Lezen samenvatten.
Aan de slag met onderzoek!
Het laatste jaar op De Piramide
Recensie schrijven Klas 1e , RSFN.
Schrijver Illustrator Uitgeverij De genre hoofdpersonen Waar speelt het verhaal zich af? Samenvatting Stukje Lezen boeken over Rosa waarom heb ik voor.
Inleiding beoordelen.
De schrijver mee op reis
DUMMIE DE MUMMIE EN DE DANS VAN DE COBRA. Gemaakt door Guy.
Leesanalyse en schrijfopdracht
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Persoonlijke doelen maken
Les 5: Verbale communicatie
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

Een ridderverhaal

Bedoeling? Wat is de bedoeling van onze schrijfopdracht? Hoe wil je als schrijver overkomen?

Voor wie? Voor wie schrijven we ons vervolgverhaal?

In welke omstandigheden? We schrijven een vervolgverhaal op een bestaand verhaal. Waarmee moeten we dan zeker rekening houden?

Waarover? Wat gebeurt er nu verder met Tiuru? Welke avonturen beleeft hij nog? Wie ontmoet hij nog? Krijgt hij hulp? Wordt hij uiteindelijk toch ridder? Of loopt het slecht af met onze ridder?

Hoe? Hoe wil je schrijven? Origineel Spannend Leuk Griezelig Grappig …

Welke weg en middelen? Wat kunnen we gebruiken? We werken eerst in het klas, we lezen ons verhaal na en kijken of het past bij wat we eerst gepland hebben.

Reactie? Welke reactie zou je van je klasgenoten willen krijgen?

Beoordeling! 4de stap van de schrijfkaart Lees je verhaal zelf na OF Laat je verhaal nalezen door je buur (als deze ook klaar is) 4de stap van de schrijfkaart