Regendoosje maken Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien. Het zijn zoekplaatjes. Elk plaatje heeft een verhaal. Verhaaltjes over God, die één.
Advertisements

Kikker in de kou geschreven door Max Velthuijs
De zeven kruiswoorden van Jezus…
HOLLANDSE MAATJES.
De beloning van de dwerg
EEN BEETJE WINTER geschreven: Paul Stewart en Chris Riddell.
ZAND EN STEEN.
Kracht.
Markus En in vele dergelijke gelijkenissen sprak Hij het woord tot hen, naardat zij het konden horen, 1 Op die dag ging Jezus het huis uit.
Serie: Kom Hoger. 1 Korintiërs 2: 14 Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het.
Godsdienst 1 1.
een sinterklaasliedje
Jezus roept de leerlingen
Lucas 18: Bijbel in Gewone Taal
1. Godsvreze > godsvrucht > Duits: furcht = vreze ~ Engels: frighten = bang maken 2.
Marloes Waterschoot Klas 3D
ZAND EN STEEN.
Kun jij mensen noemen die gezag hebben?. De agent Een politieagent heeft de macht om onze stad te beschermen.
Als je een doorbraak in je leven wilt, moet je uit je boot stappen!
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Kerkdienst Zondag 17 januari 2016 De Bron - Alphen.
God zei tegen Jona: “Ga naar Ninevé, de mensen daar doen allemaal gemeen.” Maar Jona dacht: ”Ik ga er met de boot vandoor, want Ninevé, daar ga ik mooi.
Watersnood in Veenendaal Het was donderdagnacht, 8 Maart Ik lag in bed, maar kon niet slapen. Het waaide namelijk erg hard en ik hoorde de.
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien.
Bang zijn voor God! Zingen: OTH OTH 120.
doe de test. Eerlijk invullen.
een sinterklaasliedje
Help ! Het stormt !!. Help ! Het stormt !! I. Inleiding: Statement: angst=reëel Nu het verhaal van de storm op het meer: de realiteit van angst Mattheus.
Jezus beheerst de wateren van het meer van Galilea
Praten met God Wat zou jij vragen?.
Marcus 1:29-39.
Bouwen Matteüs 7: Jezus zei: “Luister naar mijn woorden en doe wat ik vraag. Dan lijk je op een verstandige man, die zijn huis bouwt op stevige.
De wind in de zeilen Handelingen 2:1-2
Les 12 Waar het hart vol van is…
Wolk maken Genesis 1: 6-8 “God zei: ‘Er moet in het midden van het water een koepel komen om het water te verdelen.’ En zo gebeurde het. God maakte de.
Les 5 Om je heen kijken Wat doe ik hier vandaag?
Marcus 4: Op een avond zei Jezus tegen zijn leerlingen:
Ik weet bij wie ik terecht kan met alles wat er in mijn leven speelt.
1 – Jouw vragen.
Blok II Bidden In de lessen 7 t/m 13 ontdek je hoe jij verbinding kunt maken met God door te bidden.
Les 4 Twijfelen Wat doe ik hier vandaag?
Jezus liep met zijn leerlingen naar een tuin die Getsemane heette.
Mozaïek Opdracht: Lees de Bijbeltekst hierboven.
Johannes 21: 1-17 Nadat Jezus was opgestaan hebben de leerlingen Jezus nog een paar keer gezien. Een keer ging zo. Er waren zeven leerlingen bij elkaar.
Regenwolk In het verhaal van vandaag gaat het over twee huizen. Het lijkt erop of dat ze allebei stevig staan, maar dan komen er dikke wolken aan met.
Vlieger in de wind Marcus 4:37
Slapend in de storm Marcus 4:37-40
Storm in een fles Marcus 4:35-37 “’s Avonds zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Kom, we varen naar de overkant van het meer’. 36 Jezus zat al in de boot.
Reddingsboeien Opdracht: Speel drie op een rij, op de grond!
Wow, wat heeft God dat tof bedacht!
Uit het niets! Genesis 1:2-3
Wilde golven Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot op.
Storm in een fles Proefje:
Bootje maken Opdracht:
Stormzakje maken Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot.
Knikkerstorm! Opdracht:
Hoop in de storm Marcus 4:39-40 “Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water.
Boot bouwen Marcus 4:35-41 “’s Avonds zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Kom, we varen naar de overkant van het meer’. Jezus zat al in de boot. Ze gingen.
Nieuw leven Marcus 15:5-6 uit De Bijbel in Gewone Taal “De vrouwen gingen het graf binnen. Daar zagen ze een jonge man zitten. Hij droeg witte kleren…
Lopen over water n.a.v. Joh. 6:16-21
Storm in een fles Proefje:
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 4 Dag 1.
Kijk en luister Muziek.
Semantisatieverhaal:
Kijk en luister Muziek.
Lopen op het water.
Semantisatieverhaal:
Palmtakken Matteüs 21:7-11 “De leerlingen van Jezus legden jassen op de rug van de ezel, en Jezus ging erop zitten. Veel mensen legden hun jas op de weg.
Semantisatieverhaal:
Marcus 4: Het was avond. Jezus zei tegen zijn leerlingen:
Transcript van de presentatie:

Regendoosje maken Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot op een kussen te slapen. De leerlingen riepen: ‘Meester, word wakker! Doe toch iets, straks verdrinken we!’ Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water werd helemaal rustig.” Opdracht: Maak een regendoosje. Stop wat kralen of rijst in je bakje. Scheur kleine stukjes aluminiumfolie en stop die ook in je bakje. Plak de deksel erop met plakband. Schudden maar! Dan hoor je een regengeluid. Om door te praten: 1. In het verhaal van vandaag gaat het over een storm op het water. Hoe reageert Jezus op deze storm? 2. Heb jij wel eens een echte storm meegemaakt? 3. Wat betekent het als we zeggen ‘we maken stormen mee in ons leven’?