Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Advertisements

Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Vakantiegebieden veranderen
Beeldvorming (inleiding)
Een lessenserie van drie lessen
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Water, te veel of te weinig (paragraaf 4 blz. 34 & 35)
Beeldvorming (inleiding)
dat hebben wij, wij op vakantie naar kreta in september en wat hebben we, we zitten hier in de regen.
Hoofdstuk 4, les 1: Hoe kouder, hoe kaler
OFC28 mediawijsheid les 4.
Monniken en Ridders Hoofdstuk 3.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
HOOFDSTUK 3 Dorp  spookdorp. WEET JE NOG? Wat de voordelen zijn van mechanisatie voor de landbouw? Wat de nadelen zijn van mechanisatie voor de landbouw?
Woordjes leren.
Gebergtes en troggen Ismay Nikita Tess Maura Sophie.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
S/k/l interviewen.
Economische Dimensie – 3.1 Economisch burgerschap
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Omschrijvingen en definities
Welkom Havo 5..
Cursus 2.3 Het Leven van de Eerste Boeren Klas 1 BK Lesweek 4
Cursus 2.2 Het Leven van de Eerste Mensen Klas 2 BK Lesweek 2
Welkom 4 Havo..
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
Blok 3 Op vakantie naar Turkije
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
NASK leerjaar 3 H6 Schakelingen §4 Transistor.
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 BK Lesweek 3
Cursus 6.1 : Europa in Delen 2 KGT Lesweek 3
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Nederland en de rest van de wereld
5.1 a + b.
Stappenplan werkwoordspelling
Duitsland “Made in Germany’’
Je eigen omgeving in beeld
Persoonlijke doelen maken
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Migratie en Grensverkeer
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Erosie en Sedimentatie
België: samenwerking met Nederland
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Kritiek geven en krijgen
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Laatste les van Mr. Spakman
Thema 4: gedrag 4.1 Geprikkeld
Vandaag Aantekening verwering en erosie
Vandaag Herhalen endogene en exogene krachten Nakijken huiswerk
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme

Wat gaan we doen? Korte herhaling: stripverhaal par. 3.1 Blz. 54 - 55 Wat gaan we doen? Korte herhaling: stripverhaal par. 3.1 Uitleg: toerisme in de Alpen Opdracht: ‘’De Alpenboer’’ Afsluiten: hoe ging het?

Aan het einde van de les kan je… Blz. 54 - 55 Aan het einde van de les kan je… Twee voordelen en twee nadelen opnoemen van Alpentoerisme. De twee hoogseizoenen in de Alpen in eigen woorden beschrijven. In eigen woorden uit een zetten op welke manieren er vroeger geld verdiend werd in het Alpengebied.

Herhaling paragraaf 3.1 Van jong gebergte naar oud gebergte. Blz. 54 - 55 Herhaling paragraaf 3.1 Van jong gebergte naar oud gebergte. Hoe zit dat nou…???

Toerisme in de Alpen Blz. 54 - 55 De Alpen: waar liggen die eigenlijk? Alpen bestaan uit hoge bergen. Hoe wordt hier door de bevolking mee omgegaan? Heen en weer reizen!

Blz. 54 - 55 Oostenrijk , Italië, Frankrijk , Zwitserland , Duitsland , Slovenië , Liechtenstein en Monaco

Economie: vroeger en nu Blz. 54 - 55 Economie: vroeger en nu Vroeger: veel boeren die heen en weer reizen. Wanneer zijn ze waar? Nu: toerisme! Skileraar, hotelmedewerker, grasmaaier, etc.

Toerisme in de Alpen Blz. 54 - 55 In de Alpen is er twee keer per jaar een hoogseizoen Zomer en in de Winter! Maar…Wat doen al die toeristen eigenlijk?

Toerisme: de gevolgen Blz. 54 - 55 Er komen per jaar miljoenen toeristen naar de Alpen Dit heeft natuurlijk veel gevolgen! Wat zijn de voordelen van toerisme? Wat zijn de nadelen van toerisme?

Opdracht: Alpenboer Blz. 54 - 55 Jij bent nu de Alpenboer(in)! Denk na en noteer: hoe verdien jij je geld in de zomer? En in de winter? Beschrijf jouw gemiddelde werkdag! Klaar? Schrijf op hoe jij als boer omgaat met de nadelen van toerisme (ontbossing, drukke hotels, etc.) Ik loop rond voor vragen.

Blz. 54 - 55 Je kan nu… Twee voordelen en twee nadelen opnoemen van Alpentoerisme. De twee hoogseizoenen in de Alpen in eigen woorden beschrijven. In eigen woorden uit een zetten op welke manieren er vroeger geld verdiend werd in het Alpengebied.

Blz. 52 / 53 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?