Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Golfbeweging in de maatschappij
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Centre of Innovation and Services (CIS)
Augmented Reality in het groen onderwijs Peter Stadhouders Yvette van den Bersselaar.
Wat is interactieve marketing?
TOPklas ICT presentatie-avond Hartelijk welkom op de presentatie-
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een animatie opbouwen.
ICT voor de klas Hoofdstuk 1: ICT in de wereld om je heen.
Het Vodafone Augmented Reality Speurspel Een innovatief spel met als doel het vinden van de ‘schatkist’. De schat is ergens bij jou in de buurt verborgen,
ruimte object beleving
Virtual Reality Systems woensdag 23 april Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met.
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Minor CrossLab _Redactioneel Alternate Realities: Life as a Game / Droomontwerpen Sem5_winter_2010.
Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen.
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
Informatievaardigheden
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Grafimedia, een Smart Industry? Albert Noppen en Roelof Janssen.
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
Augmented Reality NIOC 18 april 2009 Mohammed Abdelghany en Adrie van der Padt Hogeschool Rotterdam Opleiding Technische Informatica.
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
XTC Pillen herkennen met een smartphone
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
OCULUS RIFT JESSE MONTEYNE. Inhoud 1. Over Oculus Rift 2. Oculus producten 3. Voor- en nadelen 4. Gebruik 5. Competitie 6. Prijs.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.
Bring Your Own Device OUDERAVOND BS D’N HEIAKKER DEURNE 3 JUNI 2014.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Emulatie vs virtualisatie Docent: Schooljaar:. Emulatie vs virtualisatie Simulatie.
UNESCO 2003 & 2005 Encounters in cultural (heritage) diversity and sustainable development – 25/1/2016 UNESCO en/in het digitale tijdperk.
Salesforce Partner van Ordina Flexibel 3 Schaalbaar van 1 tot gebruikers Gebruik naar behoefte Eenvoudig aan te passen.
Groeien!groeien! Quintin Schevernels. De groei van de ondernemer en de groei van de onderneming hangen zeer nauw samen!
Sijbrand Dijkstra ICT-Informatiemanager Ambionholding.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
AR ‘Het interactief combineren en daarmee verrijken van beelden uit fysieke wereld met kennis en data uit de virtuele wereld, waardoor een extra informatielaag.
Programeren voor hololens met Unity
‘Business at the speed of change’
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
Virtual Reality in het onderwijs
Pokémon Go Mediabegrip week
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
WAT LEREN ONZE LEERLINGEN?
Virtual Reality in het onderwijs: een realiteit !
ICT ICT & MEDIADESIGN INFORMATICA
Big Data.
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Big Data.
E-learning in het onderwijs
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
En wat het kan betekenen voor senioren
. AFDELING Datum Welkom op de Campus! Eric Holtman.
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
VIMTAG Keuzehulp voor het vinden van de juiste IP camera.
Digitale geletterdheid
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Mixed-Signal Design Engineer
Transcript van de presentatie:

Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland Rene Swankhuizen Mediavormgever Interaction Design Mobile App Design Virtual Reality Augmented reality r.swankhuizen@rocmn.nl

Media uitingen Virtual Reality 360 graden video Augmented Reality Wist u datjes Projecten Persoonlijke noot

Media uitingen Animatie Televisie Film Clips Web App Virtual Reality Augmented Reality Media uitingen Herboren op 2015

Bij  (virtual reality) kom je als gebruiker in een virtuele wereld (gecreëerde 3d wereld). Je kijkt door een afgesloten bril. In een computer gegenereerde VR-wereld waar je ieder gewenst standpunt in kan nemen. Virtual reality Korean mom ( Extreme fear of heights) with VR funny https://www.youtube.com/watch?v=30x99GNHK1g JURASSIC WORLD APATOSAUROS • SBS 1080p https://www.youtube.com/watch?v=n4xLEM0Nkjo PSVR - The Walk VR (Full Experience) https://www.youtube.com/watch?v=pIfR0tPFLSo

Is niet hetzelfde is als virtual reality (VR) Is niet hetzelfde is als virtual reality (VR). 360º video/image bekijken met een virtual reality bril. Je kunt dan echt om je heen kijken, alsof je aanwezig bent op locatie. Met 360 graden video kan je niet van positie veranderen (mits het interactief gemaakt word – geprogrammeerd) 360 graden video Wingsuit 360 degree video over Dubai https://www.youtube.com/watch?v=AX4hWfyHr5g First-Ever 3D VR Filmed in Space | One Strange Rock https://www.youtube.com/watch?v=dwHBpykTloY The Louvre Museum | Paris - a Virtual 360° Experience https://www.youtube.com/watch?v=xdiTy_YjVvg

Bij augmented reality (AR) kunnen bril, tablet n telefoon de echte wereld nog steeds zien. De echte omgeving wordt vermengd met hologrammen. Je ziet de echte wereld zoals hij is met gemengde met 3d objecten Augmented reality BMW X2 - augmented reality – snapchat https://www.youtube.com/watch?v=cca0IngUs1I Minecraft Hololens demo at E3 2015 https://www.youtube.com/watch?v=xgakdcEzVwg Augmented Reality for Architecture & Construction https://www.youtube.com/watch?v=wRdeY0--aF4

Virtual Reality (VR) Een volledig meeslepende, kunstmatige digitale wereld. 'Werkelijke' realiteit is uitgesloten, meestal met behulp van brillen. 360 graden video (foto) Er wordt met één of meerdere camera’s vanuit één punt gefilmd. Met behulp van een virtual reality bril hoeft een persoon niks te slepen, maar alleen zijn hoofd te bewegen.  Augmented Reality (AR) Lagen van digitale gegevens verschijnen over de realiteit, met behulp van smartphones of tablets.  Mixed Reality (MR)  Door gebruik te maken van VR en AR, kunnen gebruikers in mixed reality communiceren met digitale objecten in de echte wereld die we waarnemen met onze zintuigen, meestal met behulp van een headset met transparante lenzen. https://www.youtube.com/watch?v=GJKwHAvR4uI Resume

Forecast augmented (AR) and virtual reality (VR) market size worldwide from 2016 to 2022 (in billion U.S. dollars) Omzet

Consumer virtual reality software and hardware market size worldwide from 2016 to 2021 (in billion U.S. dollars) Gebruikers

Augmented reality

Augmented reality

Praktisch

Gebruikers

Als gevolg van het toegenomen gebruik en het potentieel van deze technologieën, zijn veel industrieën begonnen met het onderzoeken van AR / VR-gebruikscasussen. Omdat deze ruimte echter nog relatief nieuw is, moet er verder worden opgeleid om de toegenomen belangstelling en investeringen in AR / VR te helpen bevorderen. WARNING

Opleiding

Projecten Media, ICT en Design College

1e jaars project - 360 graden foto https://bb.rocmn.nl/webapps/blackboard/content/listContentEditable.jsp?content_id=_2503421_1&course_id=_27884_1

1e jaars project – Walkthrough https://bb.rocmn.nl/webapps/blackboard/content/listContentEditable.jsp?content_id=_2637075_1&course_id=_25607_1&mode=reset

2e jaars project – experimenteren AR https://bb.rocmn.nl/webapps/blackboard/content/listContentEditable.jsp?content_id=_3051344_1&course_id=_33434_1

2e jaars project – experimenteren VR https://bb.rocmn.nl/webapps/blackboard/content/listContentEditable.jsp?content_id=_3051318_1&course_id=_33434_1&mode=reset

3e jaars project- Augmented Reality APP https://bb.rocmn.nl/webapps/blackboard/content/listContentEditable.jsp?content_id=_3116115_1&course_id=_33949_1

Augmented Reality in de klas TIP: Online AR toepassingen Augmented Reality in de klas

Persoonlijke noot Pionier Liefde voor techniek Leergierig Doorzetten Initiatiefrijk Individualist Onderzoekend Innovatief Overtuigen en verleiden Persoonlijke noot

Wat vraagt dit van onze onderwijsorganisatie Hoe en waarheen Organisatorisch