Fleximatrix.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Advertisements

Succesfactoren van teamcoaching
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Ontwikkeling onderlinge verhoudingen
Risico’s en gevaren van techniek
Drieslag functioneel rekenen
Taken, functie en beroep (hfdst.8)
1 Samenlevingsopbouw en de zorg voor welzijn Gekaderd in de zorg voor welzijn / welzijnszorg is samenlevingsopbouw 1. De aanduiding van een perspectiefverschuiving.
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
Hoofdstuk 3 Inzet voor een project
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
De charismatische beweging is een beweging in het christendom die wordt gekenmerkt door een grote nadruk op persoonlijk geloof, en de ervaring hiervan,
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Onderwerp: Flight-kit met 68k Datum: Groepsleden:H. Karreman A. Serier K. Tulek OPDRACHT
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Voorontwerp van decreet betreffende de Vlaamse Kwalificatiestructuur Geel 10 maart 2009.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
Frontlijnaanpak in Leeuwarden
Kinderen en hun sociale talenten
Transactionele analyse en sociale rollen
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Verkenning rollen en taken EduStandaard tbv:
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Onthaal en service.
Competentieprofielen
moderniseren van het curriculum.
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Competenties.
De kracht van mensen en teams
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Kwaliteitscriteria 2.1 VTH-taken.
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
Samenwerken.
ROLLEN VAN VERSCHILLENDE ACTOREN
Loopbaanontwikkeling OOP
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
Week 3 Skills DoD (Definition of done) en Burn down chart Kwartaal 3: 2014/2015.
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Presentatie Peter Cras, 27 maart 2006, Onderwijscommissie VNO/NCW Kwalificaties voor competentiegericht beroepsonderwijs Essentie in notendop.
EVC en Kenniscentrum Handel NVE 29 mei 2008 John Dekker Teamleider Examinering en beoordeling.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Zin en onzin van waarderingsonderzoek
H2 Een leven lang leren.
Burgerschap Samenwerkend leren
BELEIDSAANBEVELINGEN VOOR MEER VRIJETIJDSKANSEN VOOR JONGE NIEUWKOMERS 10 geleerde lessen uit het project Wereldspelers.
BEDRIJFSCULTUUR.
BEDRIJFSCULTUUR.
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
ACTIE onderzoek.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Vertaling van: John Hattie – Visible Learning for Teachers
Organisatie structuur
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Instrument Team Intervisie
Hoofdstuk 1 groepen/rollen
Team charter Instrument.
Workshop – Rollen en verwachtingen binnen het team
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Opgaven in het sociale domein
Workshop Afspraken maken
De Politieke Rol van het Vlaams Middenveld
Praktijk - fleximatrix
Transcript van de presentatie:

Fleximatrix

Rollen en verwachtingen Welke rollen hebben wij nodig binnen het team (kern- en regelrollen) ? Wie neemt welke rollen op zich ? Wat verwachten wij van iedereen binnen het team? Delen wij dezelfde standaarden en normen aangaande kwaliteit, engagement en waarden ? Wat verwachten wij van een bepaalde rol – wanneer heeft die goed werk geleverd ? Backups OK - kunnen wij continuïteit garanderen ? Welke kennis en competenties moeten wij binnen het team nog opbouwen ? Op welke manier maken we daar werk van ?

Praktijk - fleximatrix 1. Rollen benoeme : een rol omvat taken, competenties, bevoegdheden en duidelijke verwachtingen (wanneer heeft men goed gewerkt ?) Praktijk - fleximatrix

Praktijk - fleximatrix 2. Aanduiden wie welke rol opneemt, optioneel in welke mate (bvb Starter-Ervaren-Expert). In praktijk vaak ook onderscheid tussen NU en AMBITIE

Praktijk - fleximatrix 3. Inschalen in welke mate de rol binnen het team wordt afgedekt en vergelijken ten opzichte van de noodzakelijke rolinvulling

Praktijk - fleximatrix 4. Flexibiliteits% van het team als basis voor ontwikkelingsplannen en als opvolging voor evolutie.