Observeren rapporteren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Advertisements

Observeren “what you see, is what you get”
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Redactioneel schrijven Les 2
Observeren en rapporteren
1.3: Tand om tand of zachte hand
Proces en Product.
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Leesvoorkeurenonderzoek
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2.
Hfdst 30 De politiestrafbeschikking
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Handelingsplannen.
met studievaardigheden
1.3 Tand om tand of zachte hand Vergelijking Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken Huiswerk.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Kijken naar Kinderen Week 4
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Werken met groepen jonge kinderen
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Kijken naar Kinderen Week 4
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
1 Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 5. week 6 Dorien `t Hart.
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
Observeren Les 3.
Kwaliteitszorg
Rob Goossens Het Werkplan.
Communicatie 3e les.
Observeren en rapporteren
Observeren Helpt je: scherper te kijken naar
Kwaliteitszorg Les 4.
Observeren rapporteren
Lezen samenvatten.
Een instructie schrijven
  Tijd Inhoud UNIT 6 SPORTS Werkvorm Media / Materiaal Inleiding
Observeren en rapporteren
Edward de bono; 6 denkhoeden
Communicatie 3e les.
Les 4: Observeren Les 4:
Observeren Les 1.
Gesprekstechnieken Les 6.
Observeren Les 2.
Toedienen meststoffen
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Gedragsproblemen en stoornissen
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
ADL Les 1.
Rekenen Mevr. Koçak 13 november 2018.
Communicatie 5e les.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Rekenen Mevr. Koçak 20 november 2018.
Observeren Les 2.
Observeren, rapporteren
ADL Les 1.
De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems
Project gamemarket Les 1.
Blok 3 les 5.
Laatste les van Mr. Spakman
Observeren Les 7.
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Observeren rapporteren

Wat gaan we doen? Laatste theorie behandelen: “Valkuilen bij observatie”.   Alle stappen van een observatie behandelen Bezig met observatieopdracht

Valkuilen bij observatie De eerste indruk Selffulfilling prophecy Halo effect Horn effect

Stappenplan observatie 1 Reden observatie 2 Observatiedoel 3 Observatievraag 4 Deelvragen 5 Observatiemethodiek 6 Plan van aanpak 7 Evaluatiepunten

Plan van aanpak maken Jullie gaan een observatieopdracht uitvoeren in deze les. Vul in groepjes van vier/vijf nadat je drie min film hebt gekeken jullie eigen plan van aanpak in. Daarna kijken en plan invullen (zie observatie opdracht) https://www.youtube.com/watch?v=sIUmCp2Dfw4 Klassikaal bespreken

Afsluiting van de les