SMART – leerdoelen opstellen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Advertisements

31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Wat is actieonderzoek? Reflecteren op eigen handelen en de situatie waar dat handelen plaatsvind Op basis van de verkregen inzichten het handelen verbteren.
Les 7: het voorbereiden van een les
ICT minor 2 Lisette de Groot juni 2010.
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Workshop “Beoordelen”
Visie & Strategie.
Leerdoelen SMART maken
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
VOS LERST103X Voorbereid op stage Peter Wildschut
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Bijeenkomst September 2015
Dairy Training Centre Leeuwarden & Oenkerk. Voortzetting PTC+ Trainingscentrum (commercieel) Geven certificaten uit Praktijkgericht Training aanbod gericht.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Analyse uitgaven B&D Kerkrade, 9 / 16 december 2016.
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Daphne Keller 30 augustus 2017
Theorie.
Storyline EMD Daphne Keller.
SMART.
Leerteam Flow.
Instructie geven en uitvoeren
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Begeleiden les 2.
Ouders en school samen Maart 2016
Lesgeven zonder cijfer?
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Activernde didactiek & passende werkvormen
Begeleiden les 2.
Rekenspecialist bijeenkomst 2
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Daphne Keller 29 augustus 2018
SMART.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Begeleiden les 1.
gesprekstechnieken Les 2
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Niemand vergeet een goede leraar
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Storyline EM2X Daphne Keller.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Transcript van de presentatie:

SMART – leerdoelen opstellen Daphne Keller Lerarenopleiding

Wat is SMART? Lerarenopleiding

SMART en leerdoelen Leerdoelen zijn gericht op gedrag, actie of vaardigheid Kwantitatief, waarneembaar: zien, horen, nulmeting Duidelijk, concreet, eenduidig, klein 8-10 weken, min 4 lessen, 20 dagdelen, 92 uur Jezelf, leerlingen, WPB, IO Faciliteiten, leermeesters, bronnen Heb je voldoende tijd, kennis of geduld om je doel te realiseren? Lerarenopleiding

SMART en leerdoelen - voorbeeld Ik wil de Nederlandse Gebarentaal goed leren !! max 10 foute gebaren voor september 2018 rondleiding museum doven en slechthorenden Ik wil voor september 2018 de Nederlandse Gebarentaal kennen zodat ik max 10 foute gebaren maak bij het rondleiden van een groep doven en slechthorenden in een museum.

SMART leerdoelen in P1 – Waar moet ik op letten? Is het docentschap wat voor mij? Standaardles voorbereiden en uitvoeren Overige werkzaamheden 2e graadsdocent Feedback verwerken zelfstandigheid kritisch opstellen portfolio conclusie plus antwoord op leerdoel Lerarenopleiding

Input voor leerdoelen Opdrachten: COMFORT UITDAGING Waar ben ik goed in? Wat kan ik direct inzetten bij lesgeven? Wat wil ik concreet leren? Welk nieuw gedrag wil ik tonen? Opdrachten: Professionele identiteit OWK1 Sterkte-zwakte analyse SBL-quickscan Lerarenopleiding Welke ervaring heb ik nodig voor het juiste antwoord op de vraag Is docentschap iets voor mij?