Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Indonesië.
Advertisements

Planning voor deze les:
Leswijzer Nieuwsbegrip
Hoofdstuk 6. Een duurzame aarde..
Hoofdstuk 6. Een duurzame aarde..
Het tropisch regenwoud
Hoofdstuk 1 Aarde: landschapszones Paragraaf 4
Lesplanning 6.4, blz Binnenkomst. Ging dit goed? Intro. Bespreken proefwerk hoofdstuk 5 Uitleg docent paragraaf 6.4, blz Zelfstandig.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
1. Levensbeschouwing en communicatie
1. Levensbeschouwing en communicatie
Leswijzer Nieuwsbegrip
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Regen in de woestijn.
SLB2 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Tropisch regenwoud & Savanne
Aardrijkskunde Thema 1: Water.
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Aardrijkskunde Introductie
Aantrekkelijk formuleren
Omschrijvingen en definities
Thema 2 blok 1 Op zoek naar voedsel.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 KGT Lesweek 6
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 BB Lesweek 6
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
4.2 Ecologische voetafdruk van de geglobaliseerde landbouw
Vergelijkingen oplossen
Vmbo 2 economie Waarom werken?
Interview verslag schrijven
6.1 Nieuw-Zeeland in beeld
Tekstboek: Interactieve opdrachten: Via SOM -> Leermiddelen Of
Deze les: Herhalen 4.3 Uitleg 4.4 Maken 4.4
Het vak maatschappijleer
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Samenvatting Hoofdstuk 2
Stappenplan werkwoordspelling
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
gesprekstechnieken Les 2
Persoonlijke doelen maken
Plantenteelt vakdag R. Soesman.
Islamitisch land in Zuidoost-Azië
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Erosie en Sedimentatie
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Welkom!.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
3.7 Amazonia: de betekenis (SE)
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Thema 4: gedrag 4.1 Geprikkeld
Ruzies om gebieden Rusland
Semantisatieverhaal: Vandaag ga ik jullie iets vertellen over een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van de mensen. De zwarte bladzijde uit de geschiedenis.
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde Chromebooks in de tas, bladzijde 24-25 erbij!

Wat gaan we doen? Kennismaken! Wie ben ik, wie zijn jullie? Uitleg: de Tropische landschappen (Amazone) Zelfstandig werken: paragraaf 2.1 Afsluiten: hoe ging het? Wat gaan we de volgende keer doen?

Kennismaken: Wie ben ik ? Wat zijn mijn regels? Wat verwacht ik van jullie? Vragen???

Kennismaken: Wie zijn jullie? Globe-spel Hoe heet je? Vertel iets over jezelf (muziek, hobby’s, familie, etc.) Welk land zou jij een keer willen bezoeken? Klaar? Gooi de bal zachtjes en onderhands door naar een klasgenoot.

Paragraaf 2.1: de Amazone Blz. 24 - 25 Het Amazone gebied is een tropisch regenwoud. Wat zijn kenmerken van een tropisch regenwoud? Waar vinden we tropische regenwouden?

Blz. 24 - 25

Etages in het regenwoud Blz. 24 - 25 Etages in het regenwoud Ontzettend veel verschillende flora en fauna in het regenwoud De bomen en planten zijn niet allemaal even hoog. Dus: Etages Gevolgen?

Ontbossing Blz. 24 - 25 Wat zijn gevolgen van ontbossing ? Ontbossing is een groot probleem voor tropische gebieden. Wat zijn gevolgen van ontbossing ?

Mini-opdracht: waarom ontbossen? Blz. 24 - 25 Mini-opdracht: waarom ontbossen? Het is wereldwijd bekent dat ontbossing schadelijk is voor de natuur en haar bewoners Waarom vindt er dan nog steeds ontbossing plaats? Denk na en noteer: wat zijn redenen voor ontbossing? Waarom worden de tropen gekapt?

Waarom ontbossen mensen? Blz. 24 - 25 Waarom ontbossen mensen? Hout: verkoop aan rijkere landen Ruimte maken: bouw van steden en snelwegen Landbouw: bos wordt vervangen met landbouwgrond Bevolkingsspreiding: door de kap van het bos is er meer leefruimte voor de bevolking.

Afsluiting: samenvatten Blz. 24 - 25 Afsluiting: samenvatten Nieuwe docent, nieuwe regels ? Tropische regenwouden: waar en waarom daar? Etages in het regenwoud Ontbossing: redenen en de gevolgen Huiswerk: lezen en leren paragraaf 2.1

Blz. 24 - 25 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?