SHOWTIME EARTH ROCKS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Advertisements

Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Redactioneel schrijven Les 1
Samenvatting project LC6 Werkenrode school..
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Onze doelen en visie in beeld
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Lichtschilderij Genesis 1:3-5
TopOndernemers op de Springplank
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst.
Wow, wat heeft God dat tof bedacht!
Uit het niets! Genesis 1:2-3
Ouderbijeenkomst.
Les 2: gegevens samenvatten
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Gedragsproblemen en stoornissen
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 2.
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
Cijferloos lesgeven bij talen
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
Project gamemarket Les 1.
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

SHOWTIME EARTH ROCKS

1 VOOR DE LEERKRACHT – SHOWTIME PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL Kinderen leren te presenteren aan anderen wat ze in het thema Earth Rocks hebben gemaakt en geleerd. LESOPBOUW Bespreek met de kinderen wat ze allemaal willen laten zien aan hun ouders tijdens Showtime. Laat kinderen gebruik maken van een routekaart: hierop staan de verschillende onderdelen die gepresenteerd worden. Maak hiervoor gebruik van een van de drie werkbladen: optie 1: de getekende versie die kan worden aangevuld door de kinderen optie 2: de lege versie waarin kinderen zelf kunnen tekenen en schrijven optie 3: de geschreven versie Laat kinderen hun eigen ouder(s) rondleiden langs hun werk. 1 VOOR DE LEERKRACHT – SHOWTIME PLUSJEKLAS.NL

1 VOOR DE LEERKRACHT – SHOWTIME PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Richt het lokaal in als een museum. Laat kinderen meedenken in de aankleding ervan. Bedenk samen hoe de bezoekers nieuwsgierig gemaakt kunnen worden naar de Aarde. Hoe zijn zij nieuwsgierig gemaakt? Doe een van de opdrachten van de Wie je bent lessen samen met ouders. Zo ervaren ouders wat de kinderen hebben ervaren en geleerd. Mogelijk willen de kinderen proberen hun producten verkopen. Hiervoor kan Showtime ook een mooie gelegenheid zijn. UITBREIDINGSKANSEN: Laat kinderen zelf de hapjes en drankjes verzorgen. Ze kunnen bijvoorbeeld samen (aarde)koekjes maken. Laat de kinderen andere klassen rondleiden. 1 VOOR DE LEERKRACHT – SHOWTIME PLUSJEKLAS.NL

1 VOOR DE LEERKRACHT – SHOWTIME PLUSJEKLAS.NL BIJLAGEN: BIJLAGE Werkblad Showtime versie 1 getekende BIJLAGE Werkblad Showtime versie 2 leeg BIJLAGE Werkblad Showtime versie 3 geschreven 1 VOOR DE LEERKRACHT – SHOWTIME PLUSJEKLAS.NL