BRIDGEN onder begeleiding BOB 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 10 Hoofdstuk 15: Het speelplan.
Advertisements

DEEL 1 LES 5 De basis Les 5 Spelen met troef versie
DEEL 2 LES 5 De verdieping Les 5 Communicatie versie
Les 4 Het spelen van troefcontracten
Thema avond April 2014.
DEEL 1 LES 5 De basis Les 5 Spelen met troef versie
De verdieping Les 2 Het spelen van SA -contracten DEEL 2 LES 2 versie
Welkom Op de Kaderdag van District Noord en Midden Limburg 14 november
Denksportcentrum B-E Aan tafel! 1. De kunst van de hoffelijkheid Eén artikel wordt het vaakst overschreden! Artikel 74A Een speler is in overtreding als.
Les 5 Het spelen van troefcontracten Versie Bridge onder begeleiding BOB1 LES 5.
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
Bridge onder begeleiding
Bridge onder begeleiding
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
Bridge onder begeleiding
DE OPENING VAN PUNTEN 1 SA PUNTEN MET EVENWICHTIGE HAND , 4432 , 5332
COMMUNICATIE A H V 8 4 H B V 4 U bent West.
OP WEG NAAR HET CONTRACT
JACOBY TRANSFERS NA WELK BIEDVERLOOP? NA BOD OF BIEDING PUNTEN 1SA
Verliezers weg werken en speel volgorde bij een troefcontract
Bridge onder begeleiding
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
Hoofdstuk 25 De beste kans
Les 2 Het spelen van SA-contracten
Basis Afspeeltechniek
Les 1 (alternatief) Herhaling BmB 1 aan de hand van oefenspellen
Hoofdstuk 6 De Multi 2-opening
DEEL 2 LES 19 De verdieping Les 19 Uitkomen versie
DEEL 3 H 8 Verder met Bridge Hoofdstuk 8 Forcing versie
DEEL 2 LES 1 De verdieping Les 1 Herhaling BmB 1 versie
Hoofdstuk 22 Omgaan met troef
Bridge onder begeleiding
Bridge onder begeleiding
Bridge onder begeleiding
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
Bridge onder begeleiding
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
Onderwerp: Het Speelplan
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
Bridge onder begeleiding
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
Bridge onder begeleiding
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
HET SPEELPLAN IN EEN TROEFCONTRACT
Staymanconventie Hoofdstuk 14 Oefenspellen 11401D-11408D
OP WEG NAAR HET CONTRACT
BRIDGEN onder begeleiding BOB 2
Informatiedoublet Hoofdstuk 16 Oefenspellen 11601D D
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
Transferbiedingen Hoofdstuk 13 Oefenspellen 11301D-11308D
Sterke openingen Hoofdstuk 17 (2SA) Oefenspellen 11701D D
Hoofdstuk 3 Distributiepunten
Hoofdstuk 22 Omgaan met troef UITWERKING TOETS
Transcript van de presentatie:

BRIDGEN onder begeleiding BOB 2 les 1 Les 1 Biedthema’s: Speelthema’s: herbieding openaar regel van 20, doublet communicatie troeftrekken uitstellen versie 07-12-2017 1

SPEL 1 uitwerking Biedthema : herbieding openaar BOB 2 les 1 SPEL 1 Biedthema : herbieding openaar Speelthema : communicatie uitwerking 2

spel 1 (N/niem) W N O Z -  A B 3  A H 7  7 6 3  A H 9 4 1 p 1 p BOB 2 les 1 W N O Z -  A B 3  A H 7  7 6 3  A H 9 4 1 p 1 p S 2SA p 3SA a.p.  H 10 9 4  6 5 4 3  V B 9  B 5  V 7 5  V B 9 8  10 2  V 10 8 3 Vaste slagen:     7 N W O Z 1 2 2 2 HERBIEDING OPENAAR en COMMUNICATIE  8 6 2  10 2  A H 8 5 4  7 6 2 Werkkleur: Extra slagen bij verdeling 3-2. Meteen ontwikkelen: geef 1 slag af. Dan is er geen probleem met de communicatie. ruiten Resultaat: 3SA C 3

SPEL 2 uitwerking Biedthema’s : regel van 20, informatiedoublet BOB 2 les 1 SPEL 2 Biedthema’s : regel van 20, informatiedoublet Speelthema : troeftrekken uitstellen uitwerking 4

spel 2 (O/NZ)  B 9 8  A 7 4  7 6 3  10 8 4 2 W N O Z - 1 D 4 BOB 2 les 1  B 9 8  A 7 4  7 6 3  10 8 4 2 W N O Z - 1 D S 4 a.p. Verliezers:     5  A 7 2  10 8 5 3  B 2  A H 5 3  6 4 3  H V B 6 2  H V 8 4  7 2 N W O Z 1 2 Rv20 en TROEFTREKKEN UITSTELLEN  H V 10 5  9  A 10 9 5  V B 9 6 Werkkleur: Een ♠-verliezer kan weg op H en een ♦-verliezer troef je in dummy. Maar eerst AH omdat je van slag gaat in troef. Dan troeftrekken. ruiten Resultaat: 4 C 5

deze les: BOB 2 les 1 Herhaling: herbieding, doublet, regel van 20, communicatie, troeftrekken uitstellen. bridgetermen: aanpak werkkleur entrees slag afgeven communicatie houden slagen ontwikkelen verliezers wegwerken troeftrekken uitstellen

BOB 2 houd communicatie BOB 2 les 1

THEMA’S van de volgende les: BOB 2 les 1 SA-opening en MF 2♣-opening tegenspelen/ophouden en signaleren

Extra bij les 1 uitwerking Rechten en plichten aan de bridgetafel BOB 2 les 1 Rechten en plichten aan de bridgetafel Thema: Hoffelijkheid DEZE SPELREGEL WORDT HET MEEST OVERTREDEN VAN ALLE SPELREGELS uitwerking Uit: NBB - Gids voor bridge, Rob Stravers ’17 9

Rechten en plichten aan de bridgetafel 1.1 BOB 2 les 1 DE KUNST VAN HOFFELIJKHEID Citaat uit artikel 74 van de spelregels: “Een speler behoort zorgvuldig iedere opmerking of onnodige handeling te vermijden die ergernis of verlegenheid zou kunnen veroorzaken bij een andere speler of het genoegen van het spel zou kunnen verstoren”. DEZE SPELREGEL WORDT HET MEEST OVERTREDEN VAN ALLE SPELREGELS Aan de bridgetafel is een hoffelijke houding verplicht.  Iedere speler is in overtreding als zijn houding een vervelend gevoel oproept bij zijn tafelgenoten. 10

Rechten en plichten aan de bridgetafel 1.2 BOB 2 les 1 DE KUNST VAN HOFFELIJKHEID Naast aangename gevoelens als voldoening, triomf, begrip, waardering en vertrouwen zijn er de gevoelens van schrik, afgrijzen, verbijstering, teleurstelling en irritatie.  Houd de negatieve gevoelens voor je en je bent een graag geziene partner en tegenstander! Help je tafelgenoten met zijn/haar hoffelijke houding: DEZE SPELREGEL WORDT HET MEEST OVERTREDEN VAN ALLE SPELREGELS ‘Ik vind het fijn als je geen commentaar geeft op mijn spel’. ‘Ik vermoed dat je mijn leergierigheid overschat; ik hoor namelijk liever niet wat volgens jou nog beter had gekund’. 11

Rechten en plichten aan de bridgetafel 1.3 BOB 2 les 1 DE KUNST VAN HOFFELIJKHEID Help je tafelgenoten met zijn/haar hoffelijke houding (vervolg): ‘Partner, ik hoor graag aan het eind van de avond wat jij nu wilt zeggen’. ‘Ik wil na afloop van deze zitting even met je praten’. ‘Ik verzoek U dringend onmiddellijk te stoppen met het geven van Uw kritiek’.  Door niets te zeggen, en daarmee het vervelende gedrag te laten voortgaan, doe je jezelf te kort.  Én degene die – beslist – onbedoeld en zonder het in de gaten te hebben dat storende gedrag vertoont. DEZE SPELREGEL WORDT HET MEEST OVERTREDEN VAN ALLE SPELREGELS 12

Rechten en plichten aan de bridgetafel 1.4 BOB 2 les 1 DE KUNST VAN HOFFELIJKHEID Helpt jouw oproep niet, dan moet er sprake zijn van een groter misverstand om onderling op te lossen:  de arbiter zal dan graag allen weer in hun hoffelijke houding helpen! DEZE SPELREGEL WORDT HET MEEST OVERTREDEN VAN ALLE SPELREGELS 13

Extra bij les 2 (volgende week) BOB 2 les 1 Rechten en plichten aan de bridgetafel 2 Thema: omgaan met een onregelmatigheid 14