De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Bridge onder begeleiding

Verwante presentaties


Presentatie over: "Bridge onder begeleiding"— Transcript van de presentatie:

1 Bridge onder begeleiding
BOB extra module 5 Bridge onder begeleiding EXTRA - module 5 Bieden met 5-4 hoog versie T

2 We laten zien welke fit in principe de voorkeur verdient.
BOB extra module 5 WAT WORDT BEHANDELD: 1) In deze module onderzoeken we de eerst kracht van de 4-4 fit ten opzichte van de 5-3 fit. We laten zien welke fit in principe de voorkeur verdient. Dat is vooral relevant als de openaar 5-4 hoog bezit en er in beide kleuren samen 8 kaarten zijn.

3 Je wilt immers graag in het best scorende contract terecht komen.
BOB extra module 5 WAT WORDT BEHANDELD: 2) Vervolgens bekijken we of dit consequenties heeft voor de keuze van het biedsysteem. Je wilt immers graag in het best scorende contract terecht komen. Maakt het dan wat uit of je vanaf 4-kaarten opent (ACOL) dan wel voor 5-hoog kiest?

4 Je hebt dan immers vaak de keuze tussen Jacoby en Stayman.
BOB extra module 5 WAT WORDT BEHANDELD: 3) Tenslotte bekijken we het bijbieden met 5-4 hoog als partner met 1SA opent. Je hebt dan immers vaak de keuze tussen Jacoby en Stayman. In dat geval kies je uiteraard de conventie die het je best scorende contract zal opleveren.

5 BOB extra module 5 EEN VOORBEELD UITWERKING

6 we beschouwen twee biedsystemen openen vanaf 4-kaart (ACOL)
BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z wat wordt het contract? we beschouwen twee biedsystemen openen vanaf 4-kaart (ACOL) 5-kaart hoog  voorbeeld 1a  voorbeeld 1b voorbeeld 1a  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1

7 O 4 Z H ACOL biedsysteem: alles vanaf 4-kaart  A H V 2  A H V 3 2
BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z H W N O Z 1 p 1 3 4 a.p. uitkomst H speelplan  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1a

8 12 slagen lukt altijd met  3-2 verdeeld (68% kans)
O 4 Z H ACOL biedsysteem: alles vanaf 4-kaart BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z H speelplan: A trek 3x troef speel 5x  en ruim 4 en 5 op troef 3 in oost  12 slagen, dus 4+2 12 slagen lukt altijd met  3-2 verdeeld (68% kans) voorbeeld 1b  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1a

9 W 4 N H biedsysteem 5-kaart hoog H  A H V 2  A H V 3 2  3 2
BOB extra module 5 H  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 3 4 a.p. uitkomst H speelplan  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1b

10 west heeft 2 verliezers in  en  oost heeft geen werkkleur
N H biedsysteem 5-kaart hoog BOB extra module 5 H  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z speelplan: west heeft 2 verliezers in  en  oost heeft geen werkkleur geen introevers in oost mogelijk  altijd 11 topslagen, dus 4+1 conclusie  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1b

11 bij keuze tussen 5-3 fit en 4-4 fit (bij / , incidenteel /)
BOB extra module 5 bij keuze tussen 5-3 fit en 4-4 fit (bij / , incidenteel /) kies je in principe voor de 4-4 fit DE 4-4 FIT LEVERT VAAK EEN EXTRA SLAG OP dit is geen reden om 5-hoog af te schaffen, maar er moet dan wel economischer worden geboden! voorbeeld 1c 

12 O 4 Z H biedsysteem 5-kaart hoog  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2
BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z H W N O Z 1 p 1 3 4 a.p. zo wordt het betere 4-contract bereikt (12 slagen immers) er is een -fit, maar eerst onderzoeken we of er een 4-4 fit is in de andere hoge kleur tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1c

13 BOB extra module 5 4-KAART HOOG NIET OVERSLAAN

14 BIEDEN MET 5-4 HOOG TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 2 BOB extra
module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 2

15 biedsysteem 5-kaart hoog  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5
BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5  V B 5 4  A 4  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p ? tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 2

16 biedsysteem 5-kaart hoog  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5
BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5  V B 5 4  A 4  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 economisch ondanks -fit tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 2

17 W 4 BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5  V B 5 4  A 4  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 2 4 a.p. tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 2

18 BIJBIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41
module 5 BIJBIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 3

19 BOB extra module 5 3a 3b  B 8 6 4  V  7 4  6 3  H B 7 6 5  A 6 4 2  8 5  7 2 N W O Z N W O Z W N O Z 1SA p 2 W N O Z 1SA p ? W N O Z 1SA p 2 W N O Z 1SA p ? punten = 0-7  Jacoby punten = 8+  Stayman tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 3

20 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41
module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 4

21 W 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 punten = 8+  Stayman tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

22 W 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 ? tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

23 W 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 3 a.p. punten samen = 8 = 23-25  3 tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

24 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41
module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 4 STEL MET TRANSFER

25 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 3 ? 3 is een nieuwe kleur op 3-niveau en dus forcing tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

26 voor een transfer met 5-4 hoog zijn 10+ punten nodig
W 4 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 3 4 a.p. 4 is één slag te hoog voor een transfer met 5-4 hoog zijn 10+ punten nodig tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

27 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41
module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 5

28  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 W
BOB extra module 5  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 ? met 5-4 / nu de 5-kaart bieden geen 4-kaart / tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 5

29  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 W
BOB extra module 5  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 ? punten 5-4 / 5-kaart  = 8 = Ja  2 tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 5

30 O 4  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5
BOB extra module 5  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 4 a.p. 5-4 / 5-kaart  8+ punten tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 5

31 BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 UITWERKING

32 W 3SA BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 2  4 3 2  3 2  V 5  V B 4 3  A 6 5  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 2SA 3SA a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 1

33 BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 2

34 O 4 BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V 5  V 6 5 4  A 6 5 4  A 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 2 4 a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 2

35 BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 3

36 W 4 BOB extra module 5  A B 3 2  A H  B 4 3 2  H 3 2  H V 5 4  V B 5 4 3  6 5  V 4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 4 a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 3

37 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 3 NU MET TRANSFER BOB
module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 3 NU MET TRANSFER

38 er is nu een alternatief om een transfer te doen
BOB extra module 5  A B 3 2  A H  B 4 3 2  H 3 2  H V 5 4  V B 5 4 3  6 5  V 4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 3 4 a.p. oost heeft 10+ punten er is nu een alternatief om een transfer te doen nu is oost de leider, helaas dus de zwakke hand tafelblad BOBextra-5.71 oefening 3

39 BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 4

40 O 4 BOB extra module 5  A H 2  A H 2  4 3 2  H 4 3 2  V 5 4 3  V B 5 4 3  A 6  6 5 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 a.p. 4 tafelblad BOBextra-5.71 oefening 4

41 BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 5

42 O 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 2  4 3 2  B  V B 5 4 3  V B 4 3  6 5  V 4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 3 a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 5


Download ppt "Bridge onder begeleiding"

Verwante presentaties


Ads door Google